[MacBook] Vreemd probleem MacBook

Pagina: 1
Acties:

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02 17:55
Ik heb sinds vorige week een raar probleem met mijn MacBook. Ik weet niet zeker of het aan mn OS ligt of aan de hardware. Ik heb het probleem in zowel Leopard als Tiger dus ik ga er vanuit dat het aan de hardwarematige kant zit. Vanuit het niets wil mijn MacBook niet meer in de slaapstand. Zodra ik hem in de slaapstand wil zetten valt de MacBook ineens helemaal uit. Alsof de stroomtoevoeg afgekapt word. Aan de batterij kan het niet liggen, daar ik dit probleem ook met een andere batterij heb en ook als ik hem zonder batterij aan de adapter heb hangen.

Naast het feit dat hij niet meer in de slaapstand wil krijg ik, als ik mn MacBok niet gebruik, na enkele seconden het scherm met de vraag "Are you sure you want to shut down your computer now?" met de opties [Restart] [Sleep] [Cancel] [Shut Down]. Ik ben er achter gekomen dat je dit scherm ook krijgt als je in het OS op de powerknop drukt. Het vreemd is dat als ik gewoon aan het werk ben met de MacBook het scherm niet verschijnt, maar zodra ik de computer enkele seconden met rust laat (ca. 40 seconden) ik het scherm weer krijg.

Weet iemand van jullie waar dit probleem nou in zit?

Verwijderd

Klinkt als een kapotte aan/uit knop...

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02 17:55
Punt is alleen dat die knop het opzich goed doet. Hij start normaal op etc.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Zodra je tussen je trackpad en de spatiebalk drukt zal hij vast hetzelfde doen. Je kunt als oplossen een papiertje tussen je accu en het trackpad leggen: accu eruit en papiertje op dat cirkeltje leggen, accu terug en klaar. Lange termijn oplossing is het vervangen van de topcase. Bel hiervoor even rond bij wat service providers, er zijn een aantal die het doen terwijl je wacht, bij een ander aantal ben je je macbook een week kwijt.