Goedeavond,
Ik heb volgende flex applicatie gemaakt waarmee ik via een xml bestand afbeeldingen kan inladen en er tekst bij kan zetten:
het inladen van de verschillende afbeeldingen, teksten gaat perfect, het probleem is de fade in / fade out,
de fade out werkt goed, maar de fade in voert hij niet uit, ik begrijp gewoon niet waarom hij de fadeOut wel doet en daarna de visible=true wat de fadein moet uitlokken niet meer.
Ik heb zelf al vanalles veranderd aan de code bij de image complete etc bijgezet bij de fadeOut effectEnds erbij gezet maar het werkt allemaal niet.
Kan iemand me hierbij helpen ?
Ik heb volgende flex applicatie gemaakt waarmee ik via een xml bestand afbeeldingen kan inladen en er tekst bij kan zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<mx:Application xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml" layout="absolute" width="160" height="250" creationComplete="start()">
<mx:Fade id="fadeOut" duration="5000" alphaFrom="1.0" alphaTo="0.0" effectEnd="afbeelding.visible=true"/>
<mx:Fade id="fadeIn" duration="5000" alphaFrom="0.0" alphaTo="1.0" />
<mx:Image x="0" y="0" width="160" height="205" id="afbeelding" themeColor="#FFFFFF" hideEffect="fadeOut" showEffect="fadeIn"/>
<mx:Label x="0" y="213" text="Label" width="160" id="onderschrift" hideEffect="fadeOut" showEffect="fadeIn"/>
<mx:XML id="eabe" source="wedstrijden.xml" />
<mx:Script>
<![CDATA[
import flash.display.DisplayObject
import mx.effects.*
private var eaXML:XML
private var titels:Array
private var afbeeldingen:Array
private var teller:int
private function start():void{
eaXML = new XML(eabe);
titels = new Array()
afbeeldingen = new Array
this.frameRate=5000
for each(var item:XML in eaXML.wedstrijd){
titels.push(item.naam)
afbeeldingen.push(item.afb.@src)
}
this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,verander)
this.change()
}
private function verander(e:Event):void{
teller++
if(teller==300){
teller=0
this.change()
}
}
private function change():void{
var t:int = Math.round(Math.random()*(titels.length-1))
//onderschrift.visible = false
//onderschrift.text=titels[t]
afbeelding.visible=false
afbeelding.source=afbeeldingen[t]
}
]]>
</mx:Script>
</mx:Application> |
het inladen van de verschillende afbeeldingen, teksten gaat perfect, het probleem is de fade in / fade out,
de fade out werkt goed, maar de fade in voert hij niet uit, ik begrijp gewoon niet waarom hij de fadeOut wel doet en daarna de visible=true wat de fadein moet uitlokken niet meer.
Ik heb zelf al vanalles veranderd aan de code bij de image complete etc bijgezet bij de fadeOut effectEnds erbij gezet maar het werkt allemaal niet.
Kan iemand me hierbij helpen ?