ALiveNF7G-HDready met Yamaha RX-V459 koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik wil me een nieuwe media center pc in mekaar steken.
Ik ga volgende hardware bestellen:

mobo Asrock ALiveNF7G-HDready http://www.asrock.com/mb/...odel=ALiveNF7G-HDready&s=
2Gb DDR2 800Mhz
Antec Fusion V2 kast
CPU AMD Athlon X2 BE-2400

Ik wil me volgende versterker kopen met 6.1 Dolby en een canton hoogglans dolby 5.1 speakersysteem. Eventueel koop ik me nog een extra canton satteliet speaker om volledig op 6.1 te zitten.

http://www.yamaha-hifi.de...=h&country=BE&idprod=1309
http://www.canton.de/nl-produktdetail-movie-movie80cx.htm

Hardware is ongeveer beslist en lijkt me beste prijs/kwaliteit.
Alleen zit ik met één dilemma. Het mobo heeft digital audio via hdmi digital out, maar geen echte optische uitgang. Hoe ga ik mijn yamaha receiver digitaal aansluiten op mijn mobo? Misschien een aparte audiokaart, maar eigenlijk nutteloos om weer een hoop geld uit te geven voor iets wat via een stekkertje toch digitaal naar mijn speaker kan. Weet iemand zo'n verloopstekker of misschien een ander mobo MET hd video onboard, digital out en betaalbaar?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-03 12:03
Als ik jouw was zou ik niet de V459 maar de V461 gaan halen. Die is ongeveer evenduur is 5.1 ipv 6.1 maar heeft wel de beschikking over 2 hdmi ingangen (en 1 uitgang).

Als je toch perse de V459 wil hebben moet je voor digitale audio of een extra geluidskaart met digitale uitgang halen of zelf een cinchplug verloopstekker maken die je aan de HDMI_SPDIF header vastmaakt. (Ik geef geen garantie dat dat werkt, maar als ik de handleiding goed lees staat daar een normaal spdif signaal op.)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Ik zou de Asrock laten gaan en voor een Gigabyte met AMD690G chipset (ATI1250X VGA) gaan.
SPDIF out, HDMI (ook audio over HDMI) en presteerd net wat beter dan een NVidia chipset.
Kost volgens pricewatch rond de €60,-

Hoe ga je de koeling doen?
Zou de 2 standaard casefans vervangen voor de Nexus silent of een Noctua 12cm

Ook zou ik als ik jouw was eens kijken om de proc. passief te gaan koelen met een Scyhe Ninja mini!!!

Zo krijg je een hele stille HTPC ;)

• Pluppie
Al bedankt voor de info.
Wat is er zo speciaal aan die hdmi ingang op de 461? Volgens mij is dat ook enkel nuttig als een soort van hdmi hub? Het geluid kan ik toch ook altijd digitaal via spdif halen via de 459? Heeft het nog ander voordelen dan? Zo'n dolby 6.1 459 kost evenveel als een dolby 5.1 461 (zelfs iets goedkoper).

• Pluppie
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:34:
Ik zou de Asrock laten gaan en voor een Gigabyte met AMD690G chipset (ATI1250X VGA) gaan.
SPDIF out, HDMI (ook audio over HDMI) en presteerd net wat beter dan een NVidia chipset.

Ook zou ik als ik jouw was eens kijken om de proc. passief te gaan koelen met een Scyhe Ninja mini!!!

Dit is een full atx board en mijn kast is micro atx. No go dus. Wel interessant bordje, maarja jammer..

[ Voor 8% gewijzigd door Pluppie op 04-01-2008 20:37 ]

• Pluppie
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:34:

Dit is een full atx board en mijn kast is micro atx. No go dus. Wel interessant bordje, maarja jammer..

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 12:51

Shuriken

Life is all about priorities

Vorlon schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:24:
[...] of zelf een cinchplug verloopstekker maken die je aan de HDMI_SPDIF header vastmaakt. (Ik geef geen garantie dat dat werkt, maar als ik de handleiding goed lees staat daar een normaal spdif signaal op.)
Yup dat werkt hier perfect.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Pluppie
Shuriken schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:37:
[...]

Yup dat werkt hier perfect.
Heb je misschien een fotootje?

Verwijderd

Pluppie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:34:
[...]

Nee hoor, heb je ook in mATX! is de Gigabyte GA-MA69GM-S2H

• Pluppie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:50:
[...]

Nee hoor, heb je ook in mATX! is de Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Super, Mobo zal dan veranderd worden. Dan lijkt mijn audio probleem al opgelost.
Welke versterker zou ik nu nemen? De Yamaha RX-V459 lijkt me toch een betere deal dan de RX-V461. Enige hulp of zou ik het posten in het audio forum?
http://www.yamaha-hifi.de...&dummy=0.3967126245962652

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik heb de Gigabyte GA-MA69GM-S2H hier in de doos liggen wachtende op een proc(geld tekort) en ik heb al een yamaha rx-v459 en die bevalt goed :P ik heb hem alleen wel aangesloten op een echte geluidskaart via een optische kabel. voor zover ik het weet is het een prima versterker ik gebruik hem nu met 2 B&W DM2's als front en 2 JVC minisetspeakertjes als rear en verder een vituele center
Pagina: 1