GoT community is overleden.

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07
Ik slacht mijn koeien

Mijn koeien graasde voor de GoT community.

Nu de GoT community is verworden tot een kille onpersoonlijke hardware forum en DPC daar dus ook een onderdeel van is, is er ook geen reden meer mijn koeien te laten grazen.

Vandaag slacht ik de koeien thuis na de laastste flush, morgen die op werk.

Succes in jullie streven naar, hoe ironisch, de wereldvrede.

(DPC)George Mimi en Marco

Verwijderd

jammer :'(:)

Verwijderd

grow up

Verwijderd

grow up

hee eerste dubbel post?!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:40

Geckoo

Good news, everyone!

Tis jammer dat je het zo ziet
en jammer dat je niet meer mee doet maar als hier de "wegen" scheiden jah dan is daar niks aan te doen :'(

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

* blimmel gaat voor het grote geld ;)

Join TeamBVD!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 22:17 schreef HBM het volgende:
Ik slacht mijn koeien

Nu de GoT community is verworden tot een kille onpersoonlijke hardware forum en DPC daar dus ook een onderdeel van is, is er ook geen reden meer mijn koeien te laten grazen.

Vind je dat niet een beetje een rare reactie :?

Ik neem aan dat je doelt op de sluing van die kroeg.

DPC staat daar compleet los van, we hebben ons eigen gezellige forum, waar zelden iets gesloten wordt!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik slacht mijn koeien

GoT community overleden? Dacht dat de patient na een zware operatie juist weer aan de beterende hand was. >:)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 22:32 schreef #BRILSMURF het volgende:
grow up
lol :D

hij's rond de 40 jaar >:)

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ben het wel met hem eens opzich ...

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03
hoewel het met de GoT community misschien momenteel niet 100% gaat vind ik dat er met de DPC nog weinig aan de hand is. Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat evt troubles op het forum hier je hebben doen besluiten tot een }:O-slachtpartij ;(.

We spend our years as a tale that is told

• DSmarty
  • Niet online
Ik zie simpelweg de relatie tussen het verdwijnen van de Kroeg en het opzeggen van zijn DPC lidmaatschap niet.
DPC bestond al voordat al die onzin-fora er waren.
En HBM, jij bent toch ook een tweaker :?

• OldButNotSoWise
Op woensdag 14 februari 2001 23:29 schreef DSmarty het volgende:
Ik zie simpelweg de relatie tussen het verdwijnen van de Kroeg en het opzeggen van zijn DPC lidmaatschap niet.
DPC bestond al voordat al die onzin-fora er waren.
En HBM, jij bent toch ook een tweaker :?
DPC is onderdeel GoT community.

En ja in daden ben ik een tweaker.

En nog steeds beetje DPC'er (dat is ook de reden dat ik niet voor mezelf of een ander forum ga flushen)

Maar zal GoT nog alleen (kunnen) gebruiken als nieuwtjes bron.

Zit al ruim 18 jaar in de IT service-verlening, oplossingen voor specifieke problemen heb ik dan ook sneller via de leveranciers of produkt-support afdelingen binnen het bedijf waar ik werk.
Daar heb ik GoT dus niet echt voor nodig.

Gebruikte het als tijdverdrijf bij/tussen vakgenoten, dat is me ontnomen en daarmee ook de binding met de community.

Daarboven op komt nog dat elke discussie bot de nek omgedraaid wordt indien de Crew het er te moeilijk mee krijgt.

En aangezien ik iemand ben die niet alleen zijn mening uit door woorden maar ook in daden, is mijn conclusie om naast het weigeren te Modereren in general chat, dat ook de koe er aan moet geloven.

Vooral omdat ook veel DPC'ers fel van leer trokken tegen de niet GoT addicted users.
Want ondanks dat ze hier niet thuis horen vind ik niet dat je zo met mensen om kan gaan.

Hopelijk dat zo mijn reden wat begrijpbaarder is.

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 22:41 schreef blimmel het volgende:

[..]

* blimmel gaat voor het grote geld ;)
goed idee ;)
handig ik heb met blimmel een team kunnen we het geld delen :D

• DSmarty
  • Niet online
HBM,

Ik begrijp jou wel, alleen heb ik er andere ideeen over. Jammer dat je ons verlaat.

May the cow be with you }:O

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
HAMBURGEEEEEEEERS!!!!! :9

• Dutchman!
Op donderdag 15 februari 2001 00:01 schreef HBM het volgende:
<knipperdeknip>
Vooral omdat ook veel DPC'ers fel van leer trokken tegen de niet GoT addicted users.
Want ondanks dat ze hier niet thuis horen vind ik niet dat je zo met mensen om kan gaan.

Mja ik begrijp het wel en vind het jammer, maar als je het laatste wat toe kan lichten ? Ben nm beetje nieuwsgierig geworden naar het idee achter die opmerking :).

• OldButNotSoWise
Op donderdag 15 februari 2001 01:07 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

Mja ik begrijp het wel en vind het jammer, maar als je het laatste wat toe kan lichten ? Ben nm beetje nieuwsgierig geworden naar het idee achter die opmerking :).
Nee daar ga ik niet verder op in de betreffende DCP'ers weten iig wat en wie ik bedoel. Laat ik nu niet de oorzaak ervan willen zijn dat er ook hier nog ruzie in de gelederen komt.
Daarbij is het mij onmogelijk gemaakt om voorbeelden aan te halen omdat de meeste Topics hierover in de Kroeg waren en de andere al op tactische wijze zijn getrashed.

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Fuk maar ! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

GoT community is overleden?

Helemaal overleden is het (nog) niet, al moet ik zeggen dat een stukje gezelligheid wel begint te verdwijnen.

Ik betreur je beslissing.

Laat dit een goede les zijn voor Modjes en Adjes, HBM is niet de eerste frequente GoT bezoeker die ik af zie haken. Meerdere (bekende) GoT'ers hebben al laten weten dat de sfeer hier de laatste tijd compleet is ingezakt :'(

Wat gaat er mis?
- Topics worden te snel dichtgegooid.
- Er wordt te vaak naar de search verwezen.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• DSmarty
  • Niet online
Mensen naar de Search verwijzen is IMHO alleen maar goed, zolang het maar op een normale manier gebeurt. Zo "voed" je GoT'ers het beste op, veel dingen worden dagelijks gevraagd en zijn dus heel makkelijk te vinden via de search. Ik snap niet waarom het dan verwijzen naar de search als negatief wordt opgevat :?

En wat betreft het te snel sluiten, ik weet niet hoe het er in de GoT-Kroeg aan toeging, ik kwam daar zelden. Maar over het algemeen wordt er weinig gesloten, alleen in SG worden de bullshit-topics gesloten, die horen daar ook simpelweg niet thuis. (sterker nog die horen helemaal niet op GoT thuis)

Wat dat betreft is het DPC-forum een voorbeeldforum, je ziet hier zelden shit en er wordt ook zelden wat gesloten, zoals een GoT-forum hoort te zijn.

En Rob, volgens mij versta jij onder de "bekendere" GoT'ers degenen die per dag 20 of meer posts in die onzinnige fora deden :? (vreemd criterium imho)

Verwijderd

Ik vind het erg spijtig dat je ermee ophoud, maar begrijp wel dat je het ff hebt gehad met GoT.

De gang van zaken is nou niet echt democratisch verlopen, maar daar moeten we ons bij neerleggen.

Wat mij het meeste irriteerd is dat een klein groepje mensen het voor een heleboel hebben verpest. (lijken wel holigans)
Het gaat dus zelfs zover dat mensen hun inspanningen voor DPC gaan staken.

Valt mij nog maar een ding te zeggen :

Jammer!

• IceStorm
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Jammer...

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Ik kan me hier wat bij indenken...ik ben er zelf ook steeds minder, al heb ik mijn koe juist weer opgestart.
Ik vind dat DPC behoorlijk zelfstandig is geworden en zich regelmatig afzet tegen bepaalde GoT policies. DPC is zelfs een beetje democratisch :)

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Ik ben het volledig met HBM eens.

In de loop der jaren heb ik geleerd dat 1 vraag aan collega's\vrienden\Gotters soms dagen werk kan besparen.
Antwoorden als RTFM (andere benaming voor "gebruik Search") zit ik dus niet op te wachten, want die optie staat als nummer laatst op mijn stappenplan. Discussie draagt nu eenmaal bij tot snellere kennisvergaring.

Persoonlijk heb ik me dus al een paar keer heftig lopen ergeren dat bij het checken naar reacties op mijn vraag....ik moet lezen dat mijn vraag onzinnig is en men er vervolgens een slotje op gegooid heeft. |:(

Ik snap best dat er hier en daar opgetreden dient te worden tegen sommige posts. En de mods doen wat dat betreft goed werk.
Maar ik merk dat er steeds meer persoonlijk censuur opduikt, en daar walg ik van.

Linux is free, when time is no money...but still I try

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op donderdag 15 februari 2001 11:55 schreef DSmarty het volgende:
Mensen naar de Search verwijzen is IMHO alleen maar goed, zolang het maar op een normale manier gebeurt. Zo "voed" je GoT'ers het beste op, veel dingen worden dagelijks gevraagd en zijn dus heel makkelijk te vinden via de search. Ik snap niet waarom het dan verwijzen naar de search als negatief wordt opgevat :?
Soms kan het verwijzen naar de search nuttig zijn. Ik doe het zelf ook als ik voor de 99e keer de vraag :"Wat je favo top 10 muziek" voorbij zie komen. Echter het is me ook al meerdere opgevallen dat er soms gevraagd wordt naar dingen die niet zo 123 in de search te vinden zijn of dan men niet weet waar men op moet zoeken.

Een voorbeeld: Stel ik (newbie) vraag naar het verwerken van strings in PHP. Ik heb nog nooit van regex gehoord dus weet ook niet dat ik daarop kan zoeken. Het standaard antwoord is: "gebruik de search maar..." Maar zolang ik niet weet dat je moet zoeken op regex of reguliere expressies zal ik niet tot nauwelijks iets vinden.

Als oplossing hiervoor heb ik al eens voorgesteld om een [search] code in te voeren waarmee je meteen door kan geven welke search de beste resultaten geeft, bv iets in de richting van [Search]Regex?topic=14[/Search]

IMHO zijn we hier om de mede tweaker te helpen en niet om elkaar 'op te voeden'.
(En daarmee raak ik vast weer het zere been van enkele modjes en adjes hiero maar het is wel waar)
En wat betreft het te snel sluiten, ik weet niet hoe het er in de GoT-Kroeg aan toeging, ik kwam daar zelden. Maar over het algemeen wordt er weinig gesloten, alleen in SG worden de bullshit-topics gesloten, die horen daar ook simpelweg niet thuis. (sterker nog die horen helemaal niet op GoT thuis)

Wat dat betreft is het DPC-forum een voorbeeldforum, je ziet hier zelden shit en er wordt ook zelden wat gesloten, zoals een GoT-forum hoort te zijn.
Het is soms niet te begrijpen waarom de ene topic wel gesloten wordt en een andere niet.

Soms lijkt het erop als de enige mensen die hier lol mogen hebben de adjes en modjes zelf zijn. Zodra een gebruiker eens wat lollig te melden heeft wordt de topic gesloten.

Daarnaast is adjes en modjes humor vaak lastig te begrijpen (in-crowd humor) tenzij je alle #irc channels open hebt staan en de persoonlijk mailbox van de betreffende personen uit kan lezen. Leuk voor de adjes, saai voor de rest.
En Rob, volgens mij versta jij onder de "bekendere" GoT'ers degenen die per dag 20 of meer posts in die onzinnige fora deden :? (vreemd criterium imho)
Het onzin forum was idd wel het eerste wat me vaker naar GoT deed komen, echter dat is inmiddels al lang niet meer zo. En ook OF'ers posten hier en daar nuttige info in andere threads. Het gaat mij niet alleen om de bekende GoT'ers, ook onbekendere, zoals enkele collega's van me komen niet meer op GoT omdat er een 'elite-sfeertje' hangt.

Het kan zijn dat dit 'elite sfeertje' precies is wat GoT hoopt te bereiken maar hou er dan gerust rekening mee dat het aantal bezoekers terug gaat lopen.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

???[kan ff niet posten ofzo?]
dubbelpost ivm gaarheid thread[/kan ff niet posten ofzo?]

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
ok ik heb inderdaad niet de hele thread gelezen.. sorry daarvoor.. maar de vergelijking komt doordat ook daar de sfeer op een gegeven moment ook helemaal weg was.. de vergelijking werd dus snel getrokken.. Maar ehh bij deze.. sorry voor de vergelijking..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• DSmarty
  • Niet online
Rob,(dubbelpost btw) ik vraag me af wat je met een "elite" sfeertje bedoelt :?
Zoiets heb ik nog nooit geproefd.

Ik zeg ook niet dat er altijd naar de search verwezen moet worden, maar 9 van de 10 keer wordt er naar dingen gevraagd die wel heel makkelijk te vinden zijn. (voorbeelden te over, om een DPC voorbeeld te noemen: Hoe verberg ik mijn koetje, Hoe stel ik de buffergrootte in etc etc)
Dan vind ik het heel terecht dat iemand naar de Search wordt verwezen.

Imho is dat namelijk het eerste waar je kijkt, zo van "he, dat zal wel vaker besproken zijn, laat ik even zoeken".

Modjes en Adjes zijn over het algemeen redelijk objectief, maar het blijven mensen, dus verwacht niet dat ze als een machine kunnen modereren.

Elkaar helpen is prima, maar als mensen zich niet goed gedragen dan komt er ook een stukje opvoeden bij.

Dat verwijzen naar de Search gebeurt ook lang niet alleen bij newbies, maar ook bij mensen die hier vaker komen en structureel "vergeten" eerst te zoeken.

RobNicon, jouw reply raakt kant nog wal, volgens mij heb jij niet eens de thread gelezen, de vergelijking met een TA-situatie is al helemaal van den zotte.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En als de search-vverwijzingen je trouwens hoog zitten, dan schrijf je ff een FAQ, dan ben je van al dat gedonder af. Een goede FAQ zou op het DPC-forum niet misstaan :).

ik bedoel dan zo'n getime-warped geval.

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 15:54 schreef ecteinascidin het volgende:
En als de search-vverwijzingen je trouwens hoog zitten, dan schrijf je ff een FAQ, dan ben je van al dat gedonder af. Een goede FAQ zou op het DPC-forum niet misstaan :).
Was de zogenaamde DPC-crew daar al niet een tijdje mee bezig? (zo ja, waar blijft ie? zo nee, waarom niet?) :)

Een goede FAQ vermindert het aantal "onnodige" vragen met minimaal 50%.

• DSmarty
  • Niet online
Daar zijn we inderdaad mee bezig.

Verwijderd

Domme vragen bestaan niet , domme antwoorden wel en die worden er hier veel te veel gegeven de laatste tijd . En dan bedoel ik voor een groot deel het eeuwige gezeik over de search . De search zuigt , zuigt en uh , o ja hij ZUIGT .

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dus? Maak een goede FAQ, zet de nodige links erbij. Vanaf dat moment geen domme vragen meer => fantastisch forum wordt nog beter. :).

Uiteindelijk zal ieder deel-forum aan de FAQ moeten. :).

PS, Dsmarty, wat is eigenlijk de geplande opleverdatum?

Verwijderd

Erger mij al een hele tijd aan GoT!!!
Kom ook alleen nog maar op het DPCforum, maar puur om stats te kijken en heel soms wat info lezen over de koe!!! Vind vele adjes en modjes (niet alle) hier sowieso eigenwijs. En discuseren kunnen ze niet, want als ze het ook maar een beetje warm onder hun voetjes krijgen gooien ze er een slotje op!! Maarja zoals mijn oma altijd al zei, "Als niets komt tot iets, is tot andermans verdriet!!!"(en het bewijs is er weer!!).
Nou ja ik als Bcer zal wel blijven flushen voor de DPC, want gelukkig staat dat toch een beetje los van GoT!!! Gelukkig wel!!!

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 00:01 schreef HBM het volgende:

[..]

DPC is onderdeel GoT community.

En ja in daden ben ik een tweaker.

En nog steeds beetje DPC'er (dat is ook de reden dat ik niet voor mezelf of een ander forum ga flushen)

Maar zal GoT nog alleen (kunnen) gebruiken als nieuwtjes bron.

Zit al ruim 18 jaar in de IT service-verlening, oplossingen voor specifieke problemen heb ik dan ook sneller via de leveranciers of produkt-support afdelingen binnen het bedijf waar ik werk.
Daar heb ik GoT dus niet echt voor nodig.

Gebruikte het als tijdverdrijf bij/tussen vakgenoten, dat is me ontnomen en daarmee ook de binding met de community.

Daarboven op komt nog dat elke discussie bot de nek omgedraaid wordt indien de Crew het er te moeilijk mee krijgt.

En aangezien ik iemand ben die niet alleen zijn mening uit door woorden maar ook in daden, is mijn conclusie om naast het weigeren te Modereren in general chat, dat ook de koe er aan moet geloven.

Gelukkig iemand die de dingen net zo ziet als ik, en je hebt helemaal gelijk....
Houdt je poot stijf!

• witchdoc
Op donderdag 15 februari 2001 15:49 schreef DSmarty het volgende:
Ik zeg ook niet dat er altijd naar de search verwezen moet worden, maar 9 van de 10 keer wordt er naar dingen gevraagd die wel heel makkelijk te vinden zijn. (voorbeelden te over, om een DPC voorbeeld te noemen: Hoe verberg ik mijn koetje, Hoe stel ik de buffergrootte in etc etc)
Voor iemand die het weet is antwoorden 15 seconden werk..
Als iemand het moet gaan zoeken duurt het zeker dubbel zolang..
daarbij komt nog dat een forum niet gemaakt is om op search te klikken.. op een board/forum moeten er vragen en antwoorden komen..
ALLES staat ergens al wel op't internet.. maar net het feit dat hier alles slechts 1 vraag verwijderd is maakt GoT zo intressant!
Gewoon kappuh met dat verwijzen naar die search dus! Kill the search!!
Modjes en Adjes zijn over het algemeen redelijk objectief, maar het blijven mensen, dus verwacht niet dat ze als een machine kunnen modereren.
Machine? Jij hebt pcies ECHT wel een aantal uitspraken van een aantal modjes gemist..
Elkaar helpen is prima, maar als mensen zich niet goed gedragen dan komt er ook een stukje opvoeden bij.
zie hier net boven
Dat verwijzen naar de Search gebeurt ook lang niet alleen bij newbies, maar ook bij mensen die hier vaker komen en structureel "vergeten" eerst te zoeken.
'k vergeet het niet hoor, ik doe het gewoon bewust opzettelijk NIET.. redenering: zie ergens bovenaan.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium votes for Poohbeer as the new FAQman ;).

problem solved.

• DSmarty
  • Niet online
* DSmarty is het dit keer totaal met Poohbeer ONeens...

Een forum is er niet om 100x dezelfde vraag te beantwoorden, dat is bullshit.
En over die adjes... tsja, daar bemoei ik me niet mee, heb er nog nooit problemen mee gehad.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
R.I.P.

ach blijf hier gewoon lekker flushen. Ok ze hebben in mijn ogen de sfeer verpest, maar het enige dat ze voor elkaar gekregen hebben is dat de onzin nu over het hele forum verspreidt is (metname de SG). Ach en de stats zijn ook wel leuk hier, en tot slot maak ik graag deel uit van een winning team :D
Alfredt: ongeveer 600 GNodes/dag in de OGR

Ooit komt hij terug.
-wat, de kroeg?
nee, Arnold Schwarzenecker natuurlijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• witchdoc
Op donderdag 15 februari 2001 18:44 schreef DSmarty het volgende:
* DSmarty is het dit keer totaal met Poohbeer ONeens...

Een forum is er niet om 100x dezelfde vraag te beantwoorden, dat is bullshit.
En over die adjes... tsja, daar bemoei ik me niet mee, heb er nog nooit problemen mee gehad.
voor die newbie is dat geen herhaling he smarty :)

eneuhh.. heb persoonlijk ook nog niet al te veel negatieve ervaringen.. al erger ik me de laatste tijd meer en meer aan de manieren van enkelen

• B-Force
  • Laatst online: 16-02 16:50
Ik snap heus wel dat als je hier als newbie binnenkomt en je wil iets vragen, je dan niet meteen op search klikt:

ik kwam hier verleden jaar ofsow voor het eerst (vanaf t.net en ik was al bekoeid) en ging naar DPC-forum, ff vraag stellen en die werd meteen beantwoord, alhoewel het een ontieglijk domme vraag (als ik er nu over nadenk) was :) Dat is wel handig, als ik toen te horen kreeg: gebruik de search, dan had ik ged8: search? tja, waar vind ik die? (want geef toe, de search knop zit niet echt lekker :()
Maar goed, als er een duidelijke FAQ was geweest en ik die had gelezen, dan was het misschien wel duidelijk geweest.

* B-Force vote dus voor een FAQ met uitleg over simepele dingen van de DPC en het forum.

Verder zil ik nog ff kwijt dat IK dit WEL een gezellig forum vindt (DPC-forum) en op de andere fora kom ik iet vaak, dus daar oordeel ik niet over...

* B-Force has spoken...

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
...

Aan de andere kant laat je nu dus wel een hoop mede DPC'ers in de steek (waarvan velen zich waarschijnlijk totaal niet druk maken over/bezig houden met het rijlen en zeilen op GoT). Zij worden in feite de dupe van het GoT regime.

Als je lid bent van een sportclub waarvan de kantine niet geweldig/ongezellig is, maar je vindt de sport wel hartstikke leuk, is dat dan voor jouw reden om die sport maar op te zeggen? Is het niet beter om GoT en DPC los van elkaar te zien.

Ik hoop maar dat niet iedereen dit idee van je overneemt, dat zou echt zonde zijn van al het graasgeweld dat we als DPC de afgelopen maanden en jaren hebben laten zien.

Volvo V70 D5 my2011

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15
Ik vind trouwens dat B-Force gelijk heeft. Zeker mensen die hier net komen zullen domme vragen stellen die al 100* gesteld zijn. Ik vind dan ook dat je daar een normaal antwoord op moet geven met evt. daarna erbij gezet hoe je het in de search kunt vinden. De laatste tijd wordt er ook steeds vaker bij newbies alleen geantwoord met dat ze het in de search kunnen vinden.
Dat mensen die zulke vragen blijven stellen zo'n antwoord krijgen is natuurlijk niet meer dan logisch.

Verder ben ik het wel met HBM eens dat het de laatste tijd hier te erg wordt, vooral als je soms de redenen ziet waarom sommige topics worden gesloten.

* redwing is het helemaal met blimmel eens en graast daarom lekker alleen zodat ie alles zelf mag houden ;)

[removed]

Verwijderd

HBM, hoe jammer ik het ook vind, ik begrijp het helemaal. Ook ik heb de neiging gehad om er maar mee te kappen omdat alle lol in de kiem werd gesmoord.
Ik zal je missen; vooral je aaibare icoon
Braindead zei het al: ik kom hier bijna slechts nog om de stats te checken.

/me begint trouwens het vermoeden te krijgen dat DSmarty een beetje moeite heeft met inlevingsvermogen in anderen

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op donderdag 15 februari 2001 23:38 schreef aginor het volgende:
/me begint trouwens het vermoeden te krijgen dat DSmarty een beetje moeite heeft met inlevingsvermogen in anderen
ontkenningsfase...

Verwijderd

Okay...... kom hier niet regelmatig, maar heb me inderdaad verbaasd dat er op sommige topics slotjes zaten waarbij mij het "waarom gesloten" ontging.

Maar als we het over opvoeden hebben van GoT's is dit een taak en verplichting van de Adjes en de Modjes.
Neem nou deze thread http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/127212 waarin DSmarty heel netjes het 1 en 2 uitlegt.

Dus als iemand iets onzinnigs vraagt zou ik denken dat de Adjes en Modjes eerst een verwijzing naar de search geven met uitleg van zoeken en daarna een linkverwijzing naar een topic die ze als service hebben opgezocht voor de newbie.
Hoe vaak beantwoord je niet een nog stommere vraag met een glimlach van een digibeet die niet eens weet wat Word is op je werk? VEEL VAKER!!! 8-).

En wat is een forum?? in eerste instantie: een vraagbaak voor users

De groenten, ik ga m'n vriendin eens pesten (yep heb er eindelijk 1, kon dat niet in de kroeg kwijt dus geheid dat je zulke onzin nu hier krijgt! PLUH)

• OldButNotSoWise
Mag ik dan toch mijn waardering uitten voor het DPC gedeelte van GoT voor hun manier van discussie voeren tot nu toe.
Een genot om te lezen in vergelijking tot die in LA en SG.
:)

Verwijderd

We doen ons best :)

Zou het door het gras komen? :Y)

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
humm... de harde kern wil geen vragen beantwoorden die vaak worden gesteld (faq), de newbies willen wel antwoorden maar kunnen/willen/weten niet hoe te/ zoeken.

Hier kan ik maar een heel simpele conclusie uit trekken: kopier elke vraag die meer dan 3x gesteld wordt + het antwoord naar een db op WDO en klaar is kees... Of niet dan?!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:43
Op vrijdag 16 februari 2001 00:27 schreef HBM het volgende:
Mag ik dan toch mijn waardering uitten voor het DPC gedeelte van GoT voor hun manier van discussie voeren tot nu toe.
Een genot om te lezen in vergelijking tot die in LA en SG.
:)
Waarschijnlijk komt dit omdat het over DPC ging en niet over GoT.

• PieterJ
Op vrijdag 16 februari 2001 00:33 schreef Frenzy het volgende:
humm... de harde kern wil geen vragen beantwoorden die vaak worden gesteld (faq), de newbies willen wel antwoorden maar kunnen/willen/weten niet hoe te/ zoeken.

Hier kan ik maar een heel simpele conclusie uit trekken: kopier elke vraag die meer dan 3x gesteld wordt + het antwoord naar een db op WDO en klaar is kees... Of niet dan?!
Het gros komt op t.net of got. Niet op WDO. Ik denk niet dat dit een oplossing is.

Verwijderd

ik zal altijd blijven antwoorden op vragen die al 100x gesteld zijn, gewoon omdat ik ook graag antwoord krijg op mijn vragen.

Maar als je de eerste keer hier komt en meteen op je lazer krijgt omdat je niet weet hoe de search werkt, zal je niet snel voor DPC gaan grazen denk ik.

/me is voor beantwoorden van de vragen die je uit je hoofd weet, is wel zo aardig !!!

• PieterJ
Op vrijdag 16 februari 2001 00:41 schreef Mo-Bees het volgende:

* PieterJ is voor beantwoorden van de vragen die je uit je hoofd weet, is wel zo aardig !!!
* PieterJ too

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Mo-Bees & PieterJ zij liev :)

Verwijderd

De GoT community is niet overleden. Als ik zie dat er toch zoveel mensen zijn die mij hebben lopen verdedigen om mijn ban, en Rick zo ver hebben gekregen mij te unbannen, nah... dat kan alleen hier. (nu mun passw. nog en dan ben ik helemaal blij :P)
Ik denk zeker niet dat dit een kille onpersoonlijke site is geworden, er kan nog zat lol gemaakt worden, alleen de echte bullshit wordt verwijderd opdat de echte techs niet afgeschrikt worden...

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
/heel erg offtopic:
Heej, Wildhagen: snap je em nu????

Ik dit al voorspeld in één van de laatste topics in de GK.....

Ik laat m'n koetjes wel mooi leven, alleen ben diep teleurgesteld in de gang van zaken hierzo.

• PieterJ
Op vrijdag 16 februari 2001 01:12 schreef LoneGunman het volgende:
/heel erg offtopic:
Heej, Wildhagen: snap je em nu????

Ik dit al voorspeld in één van de laatste topics in de GK.....

Ik laat m'n koetjes wel mooi leven, alleen ben diep teleurgesteld in de gang van zaken hierzo.
Sorry, ben geen Wildhagen, maar dit lijkt mij niet de plek om deze discussie nog een keer aan te gaan.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 23:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Kunnen we dan tot slot concluderen dat het niet erg is om vragen te beantwoorden die al 100 keer gesteld zijn en daarbij te vermelden dat het misschien beter is om de search te gebruiken als optie.

En daarnaast dat iedereen zijn best doet en ook wel eens een keer zijn dag niet heeft.

So let it rest, live and let live, AMEN....

Verwijderd

Amen!
En nu een biertje:P

[/edit] heb nu pas m'n bril op >:)[/edit]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 16 februari 2001 01:16 schreef NightHawk het volgende:
Kunnen we dan tot slot concluderen dat het niet erg is om vragen te beantwoorden die al 100 keer gesteld zijn en daarbij te vermelden dat het misschien beter is om de search te gebruiken als optie.

En daarnaast dat iedereen zijn best doet en ook wel eens een keer zijn dag niet heeft.

So let it rest, live and let live, AMEN....
Bijna. Als de Frequently Asked Question's worden verzameld, goed beantwoord worden en een getime-warpte topic hiero is die voor het oprapen ligt, dan zouden er geen 'overbodige' vragen meer komen. Kleine moeite, groot plezier.

* Delerium is nogal FAQqerig de laatste tijd en mist een goede DPC-FAQ.

• DSmarty
  • Niet online
Correct heren :P

Daarnaast zullen jullie binnen afzienbare tijd een schitterende FAQ tot jullie beschikking hebben.

En Aginor, er is niks mis met mijn inlevingsvermogen hoor :7

• Dutchman!
als het klopt krijgen we van de tweakers/got crew een "sticky topic" (die miraculeus bovenaan blijft hangen ;)) waar we wat faq vragen en wat links naar handledigingen en informatie kwijt kunnen. Daar gooien we een concept faq in die we nu in elkaar aan het zetten zijn (al een tijdje eigenlijk maar je weet het: iedereen heeft wel ergens een echt leven :)). Aangezien je in een sticky topic niet kan reageren moet er dan maar een los topic worden geopend waarin we met zijn allen aan het faq kunnen gaan sleutelen om hem te perfectioneren (a.k.a }:O-neren)

• Dutchman!
Op vrijdag 16 februari 2001 01:16 schreef NightHawk het volgende:
Mja, persoonlijk is me dat in het DPC gedeele hiero niet echt opgevallen :)

* Dutchman! beantwoord net zo lief tien keer de zelfde vraag
(hoef ik ook minder na te denken toch ? :z)

• G-RaX
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

Ik ben het er ook mee eens, ik kom hier ook steeds minder vaak, maar dat ligt echt niet aan DPC, want mijn koeien blijven grazen.

Eigenlijk zou DPC zijn eigen forum moeten starten, wij zijn een compleet andere tak, en horen hier op dit hard-software forum niet langer meer thuis.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Terwijl uit de enquete juist bleek dat vele DPCérs DPC als deel van Tnet zien (en GoT)..... ;)

Dat sticky thing heet timewarpen en als het zover is, dan kan zuks ff op LA worden aangevraagd.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 16 februari 2001 10:18 schreef G-RaX het volgende:
Eigenlijk zou DPC zijn eigen forum moeten starten, wij zijn een compleet andere tak, en horen hier op dit hard-software forum niet langer meer thuis.
Er zijn al eerder plannen geweest om een 'alternatief' DPC forum te starten op dutchpowercows.org. Wat is daar de status van?

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

gezien, geregistreerd en gepost, thanks :)

• witchdoc
btw, of je't nu faq of search noemt.. komt op't zelfde neer hoor jongens: niemand klikt erop tot je hem/haar op het bestaan ervan wijst :)

• DSmarty
  • Niet online
Dat is geen officieel forum hoor, Chaos is een mooi forum aan het bouwen en dat is de testsituatie zeg maar.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 16 februari 2001 17:53 schreef poohbeer het volgende:
btw, of je't nu faq of search noemt.. komt op't zelfde neer hoor jongens: niemand klikt erop tot je hem/haar op het bestaan ervan wijst :)
subtiel verschil. FAQ staat (opvallend) bovenaan en bevat antwoorden. Search moet j eerst je vraag formuleren.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 16 februari 2001 17:58 schreef DSmarty het volgende:
Dat is geen officieel forum hoor, Chaos is een mooi forum aan het bouwen en dat is de testsituatie zeg maar.
Jammer, kan deze versie niet al gebruikt worden zoals ie is?

Pagina: 1