Op donderdag 15 februari 2001 11:55 schreef DSmarty het volgende:
Mensen naar de Search verwijzen is IMHO alleen maar goed, zolang het maar op een normale manier gebeurt. Zo "voed" je GoT'ers het beste op, veel dingen worden dagelijks gevraagd en zijn dus heel makkelijk te vinden via de search. Ik snap niet waarom het dan verwijzen naar de search als negatief wordt opgevat

Soms kan het verwijzen naar de search nuttig zijn. Ik doe het zelf ook als ik voor de 99e keer de vraag :"Wat je favo top 10 muziek" voorbij zie komen. Echter het is me ook al meerdere opgevallen dat er soms gevraagd wordt naar dingen die niet zo 123 in de search te vinden zijn of dan men niet weet waar men op moet zoeken.
Een voorbeeld: Stel ik (newbie) vraag naar het verwerken van strings in PHP. Ik heb nog nooit van regex gehoord dus weet ook niet dat ik daarop kan zoeken. Het standaard antwoord is: "gebruik de search maar..." Maar zolang ik niet weet dat je moet zoeken op regex of reguliere expressies zal ik niet tot nauwelijks iets vinden.
Als oplossing hiervoor heb ik al eens voorgesteld om een [search] code in te voeren waarmee je meteen door kan geven welke search de beste resultaten geeft, bv iets in de richting van [Search]Regex?topic=14[/Search]
IMHO zijn we hier om de mede tweaker te helpen en niet om elkaar 'op te voeden'.
(En daarmee raak ik vast weer het zere been van enkele modjes en adjes hiero maar het is wel waar)
En wat betreft het te snel sluiten, ik weet niet hoe het er in de GoT-Kroeg aan toeging, ik kwam daar zelden. Maar over het algemeen wordt er weinig gesloten, alleen in SG worden de bullshit-topics gesloten, die horen daar ook simpelweg niet thuis. (sterker nog die horen helemaal niet op GoT thuis)
Wat dat betreft is het DPC-forum een voorbeeldforum, je ziet hier zelden shit en er wordt ook zelden wat gesloten, zoals een GoT-forum hoort te zijn.
Het is soms niet te begrijpen waarom de ene topic wel gesloten wordt en een andere niet.
Soms lijkt het erop als de enige mensen die hier lol mogen hebben de adjes en modjes zelf zijn. Zodra een gebruiker eens wat lollig te melden heeft wordt de topic gesloten.
Daarnaast is adjes en modjes humor vaak lastig te begrijpen (in-crowd humor) tenzij je alle #irc channels open hebt staan en de persoonlijk mailbox van de betreffende personen uit kan lezen. Leuk voor de adjes, saai voor de rest.
En Rob, volgens mij versta jij onder de "bekendere" GoT'ers degenen die per dag 20 of meer posts in die onzinnige fora deden

(vreemd criterium imho)
Het onzin forum was idd wel het eerste wat me vaker naar GoT deed komen, echter dat is inmiddels al lang niet meer zo. En ook OF'ers posten hier en daar nuttige info in andere threads. Het gaat mij niet alleen om de bekende GoT'ers, ook onbekendere, zoals enkele collega's van me komen niet meer op GoT omdat er een 'elite-sfeertje' hangt.
Het kan zijn dat dit 'elite sfeertje' precies is wat GoT hoopt te bereiken maar hou er dan gerust rekening mee dat het aantal bezoekers terug gaat lopen.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..