Als ik het goed begrijp bewaart photoshop de vorige toestand in ram (in hetzelfde formaat, dus integraal).
Een afbeelding spiegelen verdubbelt dus het ram gebruik.
Ik vraag me af of het bij fotobewerken niet mogelijk is om alleen de veranderingen bij te houden? Dus gewoon de actie bijhouden. ('er is gespiegeld', 'er is een filter x toegepast'...) Of is zoiets niet mogelijk met foto's?
Verder wel een interessant gegeven. Ik photoshop niet veel, maar dat heb ik dan ook weer bijgeleerd
(en waarom wordt een 3 MB jpeg ineens een 100 MB bestand? jpg's zijn dan wel gecomprimeerde plaatjes, maar dan nog...)
edit: en 2 Gb geheugen niet veel

... Vroeger opende ik ook al eens photoshop op een oude pc (196 Mb ram of zo). En op zich is er sinds toen niet veel veranderd, bestandsgroottes zullen wel niet veel veranderd zijn. Dat lukte toen ook. Af en toe wat wachten, maar goed, wat wil je dan...
3D tekeningen maken in autocad 2000 ging ook nog prima op 196 Mb ram. Ja, af en toe wat wachten, veel swappen, maar het ging. Als particulier heb je nu eenmaal niet de luxe om, net zoals pixar of zo, een volledig datacentrum met tonnen ramgeheugen op te zetten...
Ik krijg toch wel de kriebels van mensen die lopen te miepen dat 2 GB niet voldoende is
@HlpDsk, thx, duidelijk nu...
[
Voor 35% gewijzigd door
Verwijderd op 03-01-2008 04:07
]