Ik heb hier thuis een WAG54GX2 van Linksys staan met de laaste firmware. Mijn probleem is nu dat er hier in de buurt zo veel draadloze netwerken zitten dat mijn netwerk iedere keer wordt verstoten en dus heb ik geen verbinding. Ik heb al meerdere verschillende kanalen gebruikt maar niks wil helpen. Nu weet ik dat het mogelijk is om het vermogen van je router te verhogen d.m.v. speciale firmware. Nu is mij vraag of dit ook mogelijk is met deze versie van de router, of dat er andere oplossingen zijn?
Als je geen mogelijkheid kunt vinden om je zendvermogen te verhogen, zou ik kijken naar een paar andere antennes. Dat is ook nog eens veel belangrijker dan zendvermogen.
Ook kun je proberen om het modem op een vrije en centrale plaats te hangen/leggen.
Ook kun je proberen om het modem op een vrije en centrale plaats te hangen/leggen.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Houd er ook rekening mee dat je voor je wireless netwerk niet meer dan 100 mWatt aan vermogen mag gebruiken, volgens de officiele regelgeving tenminste...
Zoals PD2JK al zegt, goede antennes zijn minstens zo belangrijk als een beetje vermogen...
Zoals PD2JK al zegt, goede antennes zijn minstens zo belangrijk als een beetje vermogen...
Ik heb op m'n oude Linksys WAP, HyperWAP staan. Volgens mij wordt die niet echt meer verder ontwikkeld maar de enige mod aan die firmware is volgens mij de naam en het aanpassen van het zendvermogen.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:19:
(...)Ik heb al meerdere verschillende kanalen gebruikt maar niks wil helpen.(...)
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
oke, ik mag aannemen dat die antennes voldoende zijn die standaard op de linksys zitten. En dit probleem is vorige week ineens ontstaan. En van die regelgeving was ik al op de hoogt dat er een maximum is van 100mwatt.
Blijkbaar niet. Nooit zomaar een aanname maken als je niet weet waar je het over hebt.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:20:
oke, ik mag aannemen dat die antennes voldoende zijn die standaard op de linksys zitten.
Met die wildgroei aan draadloze netwerken is het inderdaad wachten op problemen. Ik zou inderdaad ook naar een goede antenne gaan kijken i.p.v. die standaard stengeltjes die meegeleverd worden. Een goede ontvanger op je laptop/pc met dito antenne wilt vaak ook veel helpen.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:20:
En dit probleem is vorige week ineens ontstaan. En van die regelgeving was ik al op de hoogt dat er een maximum is van 100mwatt.
Verwijderd
Past er op die router geen DD-WRT firmware?
Dan zou ik die eens proberen, want daar kun je je zendvermogen makkelijk in aanpassen.
Dan zou ik die eens proberen, want daar kun je je zendvermogen makkelijk in aanpassen.
Verwijderd
Gewoon ff een ander kanaal kiezen, dan heb je serieus nergens geen last meer van.
Waarom denk je dat ze meerdere kanalen beschikbaar hebben gemaakt? Juist om dit soort ongein te voorkomen.
Waarom denk je dat ze meerdere kanalen beschikbaar hebben gemaakt? Juist om dit soort ongein te voorkomen.
Verwijderd
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er dusdanig veel netwerken dusdanig veel vermogen hebben op dusdanig veel kanalen dat er niet een kanaal vrij genoeg is om doorheen te komen.Def1ant schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:02:
lezen is een kunst"Ik heb al meerdere verschillende kanalen gebruikt maar niks wil helpen"
Of hij moet z'n woonkamer vol met access points hebben gegooid ofzo
Dus lees de handleiding nog eens hoe je een kanaal moet veranderen (en check dan of het kanaal ook daadwerkelijk gewijzigd is).
Ik zie hier, op m'n macmini die een paar meter bij het raam vandaan staat, al twintig netwerken. Als ik buiten met m'n laptop ga zitten (nu veel te koud voor) zie ik er veertig. Ik heb 'm wel eens met een sniffer aan in m'n rugzak meegenomen, en in de 2400 meter van hier naar m'n werk zie ik dan 859 verschillende netwerken.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:59:
Gewoon ff een ander kanaal kiezen, dan heb je serieus nergens geen last meer van.
Er zijn 13 kanalen, en je moet een of twee lege kanalen aan weerszijden hebben voor optimaal gebruik, want ze overlappen. Dus, als je buurman kanaal 1 gebruikt zijn kanalen 2 en 3 voor jou onbruikbaar, en 4 is het eerste wat je kunt overwegen. Kanaal 6 is het eerste kanaal wat volledig niet overlapt met 1. Effectief heb je dus 3 of 4 bruikbare kanalen.
Ik zie op alle kanalen bergen verkeer. Welk kanaal zou ik kunnen gebruiken? (retorische vraag..)
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Al die signalen die je ziet zijn natuurlijk bij lange na niet sterk genoeg om over jouw eigen netwerk heen te komen, anders zouden al die mensen natuurlijk enorme problemen moeten hebben
Er zijn een aantal opties (waarvan ook al een aantal genoemd):
- Andere antenne's (misschien zelfs een richtantenne)
- Router verplaatsen, uit de buurt van grote metalen objecten of andere stoorzenders (magnetron e.d.). Misschien zelfs ethernet draad verlengen en accesspoint dichterbij zetten. Kan me voorstellen dat het lastig is aangezien je telefoonsnoer er bij moet komen.
- Andere ontvanger, liefst 1 met een draad tussen antenne en ontvanger zodat je PC zelf ook geen roet in het eten kan gooien
- Andere firmware waarbij je het zendvermogen kan opschroeven maar laatste keer dat ik zocht is die (alternatieve firmware) er niet voor dit type apparaat.
- Ik heb gelezen dat je andere kanalen geprobeert heb, besef je wel dat er maar een paar (geloof 3) kanalen zijn die niet bij elkaar overlappen. Zoek op welke dat zijn en test vooral op die, er moet er 1 de beste zijn.
- Koop een andere, apart, accesspoint die meer zendvermogen heeft.
- Andere antenne's (misschien zelfs een richtantenne)
- Router verplaatsen, uit de buurt van grote metalen objecten of andere stoorzenders (magnetron e.d.). Misschien zelfs ethernet draad verlengen en accesspoint dichterbij zetten. Kan me voorstellen dat het lastig is aangezien je telefoonsnoer er bij moet komen.
- Andere ontvanger, liefst 1 met een draad tussen antenne en ontvanger zodat je PC zelf ook geen roet in het eten kan gooien
- Andere firmware waarbij je het zendvermogen kan opschroeven maar laatste keer dat ik zocht is die (alternatieve firmware) er niet voor dit type apparaat.
- Ik heb gelezen dat je andere kanalen geprobeert heb, besef je wel dat er maar een paar (geloof 3) kanalen zijn die niet bij elkaar overlappen. Zoek op welke dat zijn en test vooral op die, er moet er 1 de beste zijn.
- Koop een andere, apart, accesspoint die meer zendvermogen heeft.
Voor zo ver ik weet kan er geen DD-WRT firmware op. Ik ben nu gewoon bezig met kijken op welk kanaal ik de minste problemen heb.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:59:
Past er op die router geen DD-WRT firmware?
Al vast bedankt voor de vele reacties
Pagina: 1