[XP] Browsen niet of nauwelijks mogelijk met FF en IE

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
Dag,

Sinds kort heb ik internet problemen. Wat begon als af en toe, gebeurt nu regelmatig (bijna iedere website aanvraag). Wanneer ik met Mozilla Firefox 2.0.11 (wat ik standaard gebruik) of Internet Explorer 7 een website bezoek krijg ik regelmatig één van de volgende resultaten:
  1. Website komt helemaal niet. Wanneer ik dan herhaaldelijk op F5 druk komt hij wel.
  2. Website komt wel maar zonder opmaak of plaatjes (ik gok dat dan de CSS niet correct wordt geladen).
  3. Website komt niet. Ik krijg een 404 of bad request.
  4. Ook forecastfox (een plugin voor Firefox) krijgt regelmatig een 404/badrequest terug.
  5. Alleen de javascript file wordt geladen
Om het op te lossen heb ik het volgende gedaan.
  • Alle Firefox plug-ins uitgezet.
  • Firewall uitgezet (om te controleren of het hier aan lag)
  • Virusscanner uitgezet (om te controleren of het hier aan lag)
  • Alle nieuwe software verwijdert.
  • Op virussen gescand
Toen ik dacht dat niemand hetzelfde probleem had (in ieder geval niet in mijn studentenhuis) kwam ik bij een vriend die 100Km verder op woont (en ongeveer zelfde configuratie, firewall e.d.) heeft. Hij heeft exact dezelfde problemen.

Heeft er iemand het zelfde probleem of een oplossing?

Mijn specs:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] (alle updates geinstalleerd), Mozilla Firefox 2.0.11, Internet Explorer 7, Sunbelt Personal Firewall 4.5, Avast Home Edition.

Edit: Lol, om dit bericht te posten heb ik slechts 5 maal moeten refreshen.

[ Voor 2% gewijzigd door kingmuze op 02-01-2008 18:54 . Reden: 1. Spelling correctie. 2. Zie comment onderaan ]

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Ubuntu live cd downloaden, en kijken of dit werkt, dan weet je of het hardwarematig od software is.

Indien het met ubuntu wel werkt dan windows opnieuw installeren.

En kijk eens bij beveiliging en virussen, daar vind je hoe je je pc kunt beveiligen.
Zelf heb ik daar geschreven wat ik doe, als je dat doet dan krijg je bijna geen spyware en andere rotzooi
op je pc. Indien je dit tenminste hebt en geen hardware is.

Beveiliging en Virussen - FAQ
Hoe beveilig jij je nieuwe installatie? *

[ Voor 12% gewijzigd door jan99999 op 02-01-2008 19:06 ]

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem door het wisselen van DNS servers (nieuwe internet verbinding).

1 start
2 run
3 cmd
4 ipconfig /flushdns
5 klaar, probleem opgelost!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 19:13 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:10:
Ik had exact hetzelfde probleem door het wisselen van DNS servers (nieuwe internet verbinding).

1 start
2 run
3 cmd
4 ipconfig /flushdns
5 klaar, probleem opgelost!
zo flush je alleen de dns cache en verander je niet de dns servers. maar wat je zegt in je eerste regel kan idd zijn probleem zijn.
voor de topic starter:
welke isp heb je? en wat staat voor jou als dns server? je router of je isp dns servers?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Razwer
kingmuze schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:49:
Toen ik dacht dat niemand hetzelfde probleem had (in ieder geval niet in mijn studentenhuis) kwam ik bij een vriend die 100Km verder op woont (en ongeveer zelfde configuratie, firewall e.d.) heeft. Hij heeft exact dezelfde problemen.
studentenhuis? lol, toevallig iemand met torrents of trojans daar binnen? ;) te vaak gezien dat de computer piemel hem helemaal flipt en een andere sukkel alle BW opzuigt, waardoor jij je timeouts krijgt.

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
Razwer schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:30:
[...]

zo flush je alleen de dns cache en verander je niet de dns servers. maar wat je zegt in je eerste regel kan idd zijn probleem zijn.
voor de topic starter:
welke isp heb je? en wat staat voor jou als dns server? je router of je isp dns servers?
Heb de oplossing van dasilva2003 geprobeerd. Echter geen resultaat.

Ik heb SshUNet (Sociale Studenten Huisvestiging Utrecht) en die vriend van mij heeft @Home. Hij zit wel achter een router, ik niet.

Mijn DNS servers zijn:
code:
1
2
3
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 145.97.192.38 (nic.sshunet.nl)
                                    131.211.4.5 (ns.uu.nl)
                                    131.211.4.6 (ns.uu.nl)
Razwer schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:32:
[...]

studentenhuis? lol, toevallig iemand met torrents of trojans daar binnen? ;) te vaak gezien dat de computer piemel hem helemaal flipt en een andere sukkel alle BW opzuigt, waardoor jij je timeouts krijgt.
Dat kan inderdaad, genoeg studenten bij mij en bij mijn buren die een berg P2P en torrent verkeer hebben. Echter zijn we allemaal verbonden met SshUNet. Wat ze daar doen weet ik niet precies.

• Razwer
als je een random iets pinged (iets wat je nooit bezocht hebt, bijvoorbeeld yahoo.cn) duurt het lang voordat de resolution komt en wat voor ping results heb je? om dat te testen is yahoo.cn trouwens geen goede want die geeft geen ping reply geloof ik. kan nu niet testen, hier op het werk staat ping naar buiten uit.

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
jan99999 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:05:
Ubuntu live cd downloaden, en kijken of dit werkt, dan weet je of het hardwarematig od software is.

Indien het met ubuntu wel werkt dan windows opnieuw installeren.
...
Beveiliging en Virussen - FAQ
Hoe beveilig jij je nieuwe installatie? *
Ik heb nu 3 dagen alleen met de knoppix live CD gewerkt om te testen of internet dan wel correct werkt en dat doet het. Het is dus echt een windows specifiek probleem.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Had je al andere DNS geprobeerd? Probeer OpenDNS eens.

==
hoi

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
Eusebius schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:47:
Had je al andere DNS geprobeerd? Probeer OpenDNS eens.
Ik had het al geprobeerd met een andere DNS, nu ook OpenDNS geprobeerd. Echter het probleem lijkt wel erger te zijn geworden. Ik denk dat het toch een probleem in de software o.i.d. is.

Erg vreemd. Zelfs als ik bijna alles uitzet blijft het probleem zich voordoen. Zal het dan een update van windows zijn?

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:41
Klinkt misschien belachelijk, maar heb je al geprobeerd het register te repairen? Ik heb ook wel eens problemen gehad met internetconnectiviteit enzo, en dan was alles plots opgelost door die registry repair te draaien.

Je kunt 'em downloaden van Microsoft Download Center (6 floppy's)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

floppy's
:D :P

Overigens zou ik eerst naar je standaard internet connectie en eventueel DNS specifiek. WAt gebeurt er als je surft naar een set van IP adressen

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:35:
[...]
:D :P

Overigens zou ik eerst naar je standaard internet connectie en eventueel DNS specifiek. WAt gebeurt er als je surft naar een set van IP adressen
Wat bedoel je met surfen naar een set van IP adressen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

C:\>ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:
==> browse eens naar http://213.239.154.35 en zie of dat beter gaat. Ja: DNS problemen. Nee: iets anders.

Hoe dan ook wil je wat gaan testen. Wat als booten van live-dvd (als dat wel goed gaat: check drivers, instellingen, malware)? Rare resultaten als je een traceroute doet? Hebben anderen in het pand last? Maar idd naar P2P verkeer van huisgenoten kijken kan een goede optie zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:35:
[...]

==> browse eens naar http://213.239.154.35 en zie of dat beter gaat. Ja: DNS problemen. Nee: iets anders.

Hoe dan ook wil je wat gaan testen. Wat als booten van live-dvd (als dat wel goed gaat: check drivers, instellingen, malware)? Rare resultaten als je een traceroute doet? Hebben anderen in het pand last? Maar idd naar P2P verkeer van huisgenoten kijken kan een goede optie zijn.
LiveCD gaat goed.

Wat ook erg vreemd is, is het volgende. Wanneer ik bijvoorbeeld naar tweakers surf krijg ik de volgende foutmelding:

404 Not Found
De pagina met URL /wp-content/plugins/clicky/clicky.js kon niet gevonden worden.
Apache/2.2.6 (Debian) at tweakers.net (Adrastos)

Dat terwijl ik net naar een WordPress website gesurfd ben waar hij ook bleef hangen. Het lijkt dus dat hij ergens pakketjes verwisseld. Dit zou inderdaad iets met de drivers te maken kunnen hebben. Ook omdat die vriend van mij geloof ik dezelfde ethernet kaart heeft.

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
Yes! Ik heb alle updates van Windows XP na 11/2007 verwijderd en de update van mijn netwerk kaart opnieuw gedaan waardoor het surfen eindelijk goed gaat.

Thanks voor al jullie info.

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
kingmuze schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:41:
Yes! Ik heb alle updates van Windows XP na 11/2007 verwijderd en de update van mijn netwerk kaart opnieuw gedaan waardoor het surfen eindelijk goed gaat.

Thanks voor al jullie info.
Helaas, het leek het probleem opgelost te hebben. Echter dat was het niet.

Nu één voor één tasks killen, kijken of ik er zo achter kom.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik vermoed dat je firewall of virusscanner (ook al staan ze officieel uit) het probleem veroorzaken door een filterdriver.

Probeer eens alle firewall en virus software te deinstalleren en dan te surfen en pingen. Bezoek hierbij alleen tweakers.net of nu.nl, de kans dat deze infected zijn is minimaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 15-03-2008 18:42 . Reden: typo ]

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
Edgarz schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:42:
Ik vermoed dat je firewall of virusscanner (ook al staan ze officieel uit) het probleem veroorzaken door een filterdriver.

Probeer eens alle firewall en virus software te deinstalleren en dan te surfen en pingen. Bezoek hierbij alleen tweakers.net of nu.nl, de kans dat deze infected zijn is minimaal.
Yes, Ik zal deze manier dit weekend proberen. Dan koop ik eerst een router zodat ik daar achter in ieder geval veilig ben van buiten af. Zit hier namelijk op een 100mbit lijn en wordt regelmatig aangevallen.

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
Nog een aantal kenmerken:
  • Wanneer de genoemde vriend van mij zijn NIC (onboard Asus P5B, zelfde als die van mij) omruilt voor een andere NIC, blijft het probleem zich voordoen.
  • Wanneer het probleem zich voordoet, wil het ook wel eens voorkomen dat een pagina zich helemaal niet laad. Wanneer ik op dat moment aan het sniffen ben, zie ik de pakketjes ook niet terug in de log. Dit vind ik erg vreemd.

Pagina: 1