Toon posts:

Upgrade met EAH3850

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers.

Ik probeer nog het beste uit mijn computer te halen en kan voor een mooie prijs een EAH3850 kopen.
Allereerst wat ik momenteel in mijn pc heb:

Asus p5gd1 pro ( 800MHz FSB )
Intel pentium 4, 3.0GHz, s775
Corsair 2x512Mb dual channel geheugen
Asus eax1600

Nu wil ik dus nog wel 2GB geheugen erbij plaatsen en dan die videokaart.
Is dat nog de moeite waard om hem hiermee up te graden of wordt het er niet veel beter op?

Eventueel is een intel dual core met een FSB van 800MHz ook niet te duur, zou ik hiermee iets winnen?

Kan hier niet echt overdreven veel over vinden met mijn setup.

Verwijderd

Tuurlijk win je hier mee .....
Maar je cpu zal wel de botleneck zijn ... maar je zal wel wat vooruitgang maken t.o.v. de eax1600
Maar een c2d e4xxx en die overclocken zal heel wat opbrengen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 18:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan hier niet echt overdreven veel over vinden met mijn setup.
Nee, want op GoT kauwen we het niet specifiek voor iedere setup voor. Maar "Wat moet ik kopen?"-topics zijn sowieso niet de bedoeling. En als je onduidelijk en onvolledig bent ("Intel dual core met een FSB van 800MHz" kan zeker vijf verschillende types cores zijn, met ruim een factor twee verschil in prestatie, en nergens zeg je wat je met je computer wilt doen...) kunnen we je sowieso niet helpen.

Verdiep je allereerst eens in wat je bottlenecks nu zijn, als je dat weet kom je er snel genoeg achter welke upgrades zin hebben en welke niet. En wat die bottlenecks exact zijn hangen uiteraard af van wat je exact doet met die bak :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.