VPN opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Hallo,
Ik heb de handleidingen van sanfranjake gevolgt om een VPN op te zetten,alleen t werkt niet helemaal.
Wanneer ik inbel naar mijn desktop met mijn laptop blijft de laptop hangen op "Gebruikersnaam en Wachtwoord controleren.." daarna krijg ik de foutmelding: 'De externe computer reageert niet'.
Nou heb ik wat zitten googlen op het foutnummer (721) en op de fout zelf, maar geen resultaat.
Denkt iemand mij te kunnen helpen?

Bijvoorbaat dank,

Rowan

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Probeer je het lokaal uit, vanaf hetzelfde netwerkje of 'van buiten af' ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Rowan1337
ChaserBoZ_ schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:17:
Probeer je het lokaal uit, vanaf hetzelfde netwerkje of 'van buiten af' ?
Beide, via een apart HSDPA verbindingkje geprobeerd en ook local naar het 192.168.xx.xx adres.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dank je Google: [ADSL] VPN verbinding error 721

Euh, in ieder geval zijn er ook voor error-code 721 veel mogelijke oorzaken te vinden. Misschien dat je iets meer info kan/wil posten over de netwerksituatie ter plekke (voor lokaal VPN) en de netwerksituatie naar het internet (voor inbel-VPN over internet)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rowan1337
MAX3400 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:45:
Dank je Google: [ADSL] VPN verbinding error 721

Euh, in ieder geval zijn er ook voor error-code 721 veel mogelijke oorzaken te vinden. Misschien dat je iets meer info kan/wil posten over de netwerksituatie ter plekke (voor lokaal VPN) en de netwerksituatie naar het internet (voor inbel-VPN over internet)?
Ten eerste; dit topic had ik inderdaad ook gevonden, alleen geen bijna meteen weggeklikt omdat ik niet met een Speedtouch werk maar met een Linksys WRT300N :) Tevens net even geprobeerd om het te fixen met diezelfde telnet commands, maar dat werkt niet :).

De situatie;

De desktop computer zit gekoppeld aan een WRT300N die daarna naar een Motorola Cable modem gaat.
Port 1723 is doorgelinkt naar deze desktop waar ik de inkomende VPN op heb ingesteld (Handleiding van GoT).
Allereerst heb ik extern (Vodafone HSDPA verbinding) geprobeerd te verbinden met de VPN deze bleef hangen bij de login.
Daarna ook nog eens intern geprobeerd, hierbij hetzelfde probleem.
Bij beide de firewalls uitgezet (standard firewalls) en de port range 1024t/m65535 doorgelinkt om toch maar iets uit te zoeken, maar opnieuw geen resultaat.