Aansluiting TV kabel Geforce 7600GS

Pagina: 1
Acties:
  • 2.235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 08:28

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Hallo, ik wilde m'n pc aansluiten op m'n TV: heb dus een scartblok gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

TV out kabel:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/s-vhs_stekker.jpg

Alleen nu zie ik dus dat deze kabel alleen kan worden aangesloten op mijn ATI TV out van m'n laptop en daar is het beeld zwart wit :(

Op m'n geforce 7600 zit een andere aansluiting:
Heb geen afbeelding maar die heeft 8 pinnen (3 boven 4 onder + een grote pin)

Nu zit er wel een verloopkabel bij m'n kaart, alleen die heeft dan 3 female stekkertjes: blauw, groen en rood.

Er staat verder niets in het (veel te beknopte) manual van m'n kaart dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit nu moet aansluiten op m'n scartblok zodat ik hem kan aansluiten op m'n tv.. iemand een idee?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Niemand ooit een Geforce kaart aangesloten op een tv?

Verwijderd

Oudere tv's ontvangen vaak geen s-video via scart, dan wordt het zwart-wit.

Mogelijke oplossing: Gebruik het s-video naar tulp verloopplugje van dat bij je videokaart zat, met een tulp-tulp draadje naar je scart blok. Of als je dat niet hebt, maar wel een home cinema set of versterker met s-video in, sluit de s-video aan op je set en vanaf daar naar je tv. Veelal zetten die setjes of versterkers s-video om naar een voor je tv te gebruiken signaal.

Of koop een tv met vga/dvi in.

Verwijderd

Je hebt een kaart met een HDTV uitgang. Die drie kleurtjes stellen een component uitgang voor. Ik stel voor dat je daar eens naar gaat zoeken. Kennelijk weet je niet eens wat je videokaart allemaal kan.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dit is toch gewoon basiskennis die in de TV-Out FAQ staat? Heb je die al doorgenomen?

Je hebt gewoon een standaard s-video kabel nodig naar je scartblok.

Heb je twee scartingangen op je TV en krijg je zwart-wit beeld? Probeer dan de andere scartingang.

Geeft die ook zwart-wit beeld? Dikke pech, ondersteunt je TV geen s-video signaal. Dan zul je deze via composite aan moeten sluiten en dus een verloop stekkertje naar composiet moeten kopen:

bv:

Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/AD009.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://shop.edbdimser.dk/images/sandberg/502-34_lg.jpg

You get the point... beeldkwaliteit met composite is wel significant slechter dan met s-video.

Het verloopstekkertje die bij je kaart zat is voor component, maar ik neem aan dat je TV daar geen ingang voor hebt (tenzij je een LCD/plasma hebt)...

edit: misschien heb ik iets te snel gelezen, zoiets heb je dan nodig? http://www.svideo.com/7pinxclaim.html

edit2: of juist niet, hier zeggen ze ook gewoon dat het zou moeten werken :?

http://www.technick.net/p...dp=pinconhav_s_video_7pin
Those 7 pin connectors seen on some PC graphics cards are non-standard connectors for carrying S-video.
Generally the first four pins on those 7-pin connectors on the same places as the standard four pin S-video connector have practically always the same fuctionality as those pins in S-video connector.
The other three pins can have then some extra signals which are not part of S-video (usually some pins of those carry composite video and some control signals, but the use of those three extra pins vary quite much).

[ Voor 32% gewijzigd door LuNaTiC op 03-01-2008 13:47 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://download.hwt.hu/alvin/cikkek/nagyteszt/7600gst_kellekek.jpg
Zie rechtsonder. Dat is component. Ik heb dezelfde kaart nl. (alleen dan de Asus variant) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 14:14 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb je het tegen hem of tegen mij? :P Ik snap het wel (mijn plasma is op die manier nu ook aangesloten op mn 8800GTS).

Maar that's not the point. Als ie geen component aansluiting op zn TV heeft zal ie het toch via s-video/composite moeten doen, niet? ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Was meer algemeen.. :P ;)
Echter ik lees nergens dat de TS geen component aansluiting op zijn tv heeft ?
Bovendien, kun je wel naar s-video vanuit die kaart dan ? Ben blij dat ik er vanaf ben, vandaar dat ik dat niet weet...

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
LuNaTiC schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:31:
Dit is toch gewoon basiskennis die in de TV-Out FAQ staat? Heb je die al doorgenomen?

Je hebt gewoon een standaard s-video kabel nodig naar je scartblok.

Heb je twee scartingangen op je TV en krijg je zwart-wit beeld? Probeer dan de andere scartingang.

Geeft die ook zwart-wit beeld? Dikke pech, ondersteunt je TV geen s-video signaal. Dan zul je deze via composite aan moeten sluiten en dus een verloop stekkertje naar composiet moeten kopen:

[...]
Ik heb een vrij oude samsung TV en in de manual kan ik niets vinden over S-video support op de (enige) Scart aansluiting. Verder zit er naast de scart aansluiting verder geen andere aansluitpunten op de tv dus composiet zal dan ook geen mogelijkheid zijn neem ik aan?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:53:
Was meer algemeen.. :P ;)
Echter ik lees nergens dat de TS geen component aansluiting op zijn tv heeft ?
Bovendien, kun je wel naar s-video vanuit die kaart dan ? Ben blij dat ik er vanaf ben, vandaar dat ik dat niet weet...
Lijkt me wel... bij mij gaat het ook, en bij tig andere videokaarten. Redelijke standaard voor TV-Out, ik neem aan dat als mijn 8800 het ondersteunt, dat deze dat ook wel doet.
Frenkpie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:16:
[...]

Ik heb een vrij oude samsung TV en in de manual kan ik niets vinden over S-video support op de (enige) Scart aansluiting. Verder zit er naast de scart aansluiting verder geen andere aansluitpunten op de tv dus composiet zal dan ook geen mogelijkheid zijn neem ik aan?
Jawel, maar dan moet je dus even een verloop-dingetjes zoals in mn eerdere post afgebeeld...

dus videokaart---> s-video-kabeltje ---> verloopstukje ---> composite kabel (geel tulpje) --> scartblokje --> TV

Dat zou beeld moeten geven.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Verloopstukje is dus dat S-video -> composit kabeltje dat je in je vorige post een plaatje van liet zien ?

Dus als ik m'n Geforce TV out aan wil sluiten op me tv moet ik dus deze kabel hebben:

Svideo -> Composite:
Afbeeldingslocatie: http://product.onetrail.net/3party/Cnet/small/2A5A014E-C163-4FEF-8FF1-FAD264E06BE6.jpg

+ een tulp Male Male kabel:
Afbeeldingslocatie: http://product.onetrail.net/3party/Cnet/small/0EF89D22-8343-44A8-8A74-E4C5426F6DD2.jpg

bedankt voor jullie info iig _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Frenkpie op 03-01-2008 20:11 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:47
LuNaTiC schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:31:
Weet je dit zeker? Ik heb namelijk thuis een Philips breedbeeld TV staan die altijd prima beeld gaf wanneer deze was aangesloten op de s-video uitgang van mijn GeForce. Wanneer ik deze kabel in mijn laptop plugde, met Ati mobility x700 kreeg ik gewoon zwart beeld. Is het s-video signaal van een ati kaart dan toch anders dan die van nvidia, of wat moet het dan zijn?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
LuNaTiC schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:19:Jawel, maar dan moet je dus even een verloop-dingetjes zoals in mn eerdere post afgebeeld...

dus videokaart---> s-video-kabeltje ---> verloopstukje ---> composite kabel (geel tulpje) --> scartblokje --> TV

Dat zou beeld moeten geven.
Als ik het goed heb gaat het composiet signaal ook gewoon over één van die vier pennetjes van een s-video aansluiting, dus is het voldoende om in de drivers de tv-out op composiet te forceren om beeld te krijgen, ook al gebruik je een s-vhs kabel met scart blokje.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Frenkpie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:02:
Verloopstukje is dus dat S-video -> composit kabeltje dat je in je vorige post een plaatje van liet zien ?

Dus als ik m'n Geforce TV out aan wil sluiten op me tv moet ik dus deze kabel hebben:

Svideo -> Composite:
[afbeelding]

+ een tulp Male Male kabel:
[afbeelding]

bedankt voor jullie info iig _/-\o_
Yep, dan moet het lukken... Ik zou nog wel even voor de zekerheid ff alle instellingen van je videokaart doorlopen, dat het uitgangssignaal wel PAL is etc, misschien dat S-Video toch nog wel werkt dan... (en het verschil tussen composite en s-video is best groot qua kwaliteit).
benchMarc schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:16:
[...]

Weet je dit zeker? Ik heb namelijk thuis een Philips breedbeeld TV staan die altijd prima beeld gaf wanneer deze was aangesloten op de s-video uitgang van mijn GeForce. Wanneer ik deze kabel in mijn laptop plugde, met Ati mobility x700 kreeg ik gewoon zwart beeld. Is het s-video signaal van een ati kaart dan toch anders dan die van nvidia, of wat moet het dan zijn?
Toevallig ( ;) ) had ik ook een Philips breedbeeld, en ook een laptop met ati mobility x1400, en ook daar heb ik weleens via het s-video kabeltje prima kleurenbeeld gekregen.

Waarom het bij jou dan niet werkt, weet ik niet precies, wellicht wat klooien met de instellingen van beeldschermeigenschappen (je TV kan het gewoon aan schijnbaar, en je ATI kaart moet ook gewoon via S-Video kleur kunnen doorgeven....)

edit:
Nielson schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:24:
[...]
Als ik het goed heb gaat het composiet signaal ook gewoon over één van die vier pennetjes van een s-video aansluiting, dus is het voldoende om in de drivers de tv-out op composiet te forceren om beeld te krijgen, ook al gebruik je een s-vhs kabel met scart blokje.
Oh dit wist ik zelfs niet eens (en schijnbaar weten dit dan maar weinig mensen, zou een mooie voor de FAQ zijn als het zo is), maar als dit waar is, helemaal een perfecte tip!

[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 03-01-2008 20:27 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
LuNaTiC schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:25:Oh dit wist ik zelfs niet eens (en schijnbaar weten dit dan maar weinig mensen, zou een mooie voor de FAQ zijn als het zo is), maar als dit waar is, helemaal een perfecte tip!
Omdat ik toch begon te twijfelen nog even gezocht, en schijnbaar hoort er toch ergens nog een condensatortje tussen om goed te werken, maar heb het met m'n oude crt tv wel gewoon werkend gehad op die manier.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:24:
[...]
Ik heb al m'n instellingen verschillende keren doorlopen, maar ik heb nergens het signaal op composiet kunnen forceren op m'n ATI kaart.

Wat ik wel heb geprobeerd:
- Pal B, G etc.
- NTSC
- kleureninstellingen veranderd

maar dit gaf geen succes.

Weet jij toevallig waar je composiet kunt forceren op een ATI kaart?

Je kan wel de Compositie en S-video scherpte instellen (bij geavanceerd):
- standaard, meer, maximaal, monochroom. is dat toevallig wat je bedoelt?

*edit: ik had de tv aangesloten (maar nog niet geactiveerd) en S-video op "Minder" gezet en composite op "Maximaal". Maar na het inschakelen van de tv is het scherm nog steeds zwart wit en is ineens het "Compositie" dropdown list weg.

Dus ik dénk dat dat niet mogelijk is

[ Voor 23% gewijzigd door Frenkpie op 03-01-2008 20:49 ]

Pagina: 1