Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VS/VB.NET] Multiline textbox met scrollbar niet editable *

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 19:23
Ik zit met een beta versie van VS2008 wat te spelen en wil een multiline textbox hebben die wel de mogelijkheid heeft te scrollen, maar waarvan de inhoud niet te wijzigen is.

Ik heb in properties scrollbar op 'both' gezet en enabled is 'false'. De inhoud van deze multiline textbox wordt gevuld vanuit een functie in het programma. De gebruiker moet door deze inhoud kunnen scrollen, maar mag de tekst (liever) niet wijzigen.

Helaas lukt het niet om te scrollen... Is er een andere mogelijkheid om iets dergelijks te bereiken? Zie ik een property over het hoofd?

Gaarne suggesties!

Alvast hartelijk dank!

JD

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 02-01-2008 17:23 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is het niet het locked*...nee, het readonly property dat je op true moet zetten.

* VB6 had een locked property voor een textbox :P

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 02-01-2008 17:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:13

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

In VB2005 heeft dat property ReadOnly, zal waarschijnlijk ook wel zo zijn in VB2008, die dus eventjes op False zetten :)

Trouwens, in VB2005 heeft het ook de property Locked, alleen dan locked bij het object, zodat je hem in de IDE niet kan verplaatsen, ben het nut ervan nog niet tegengekomen, maarja :P

[ Voor 28% gewijzigd door Basti504 op 02-01-2008 22:23 ]

...

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Basti504 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:22:
...

Trouwens, in VB2005 heeft het ook de property Locked, alleen dan locked bij het object, zodat je hem in de IDE niet kan verplaatsen, ben het nut ervan nog niet tegengekomen, maarja :P
offtopic: Dat kan soms handig zijn om te voorkomen dat je per ongeluk een control versleept. Ik heb er soms al eens gemak van gehad ;)

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 19:23
ReadOnly was inderdaad wat ik zocht 8)7

Hartelijk dank!