Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Dreamweaver] Opmaak begint niet links?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
GM,

Ik loop met Dreamweaver tegen het probleem aan dat de opmaak niet linksboven in de hoek begint, dit resulteert in het probleem dat ik links en rechts altijd een witte balk blijf houden. Met andere woorden, ik wil beeldvullend werken..

Iemand enig idee hoe dit op te lossen??

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al gekeken naar je margins / paddings van je document (lees: html en body)? Kan je instellen in je document properties ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. da's een punt. Waar kan ik dat precies instellen?? Of werkt dat hetzelfde als met cellen (cellpadding / cellspacing = "0")?

Verwijderd

Topicstarter
body {
margin-left: 0px;
margin-top: 0px;
margin-right: 0px;
margin-bottom: 0px;

Dit was em dus! iig bedankt voor je reply..

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:27

Copyman

Dode muis

Nu kan je het hele zaakje nog samenvatten door gebruik te maken van de margin property. Daarnaast is het niet verplicht om een eenheid mee te geven als je ergens een 0-waarde gebruikt. ;)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
body {
    margin: 0;
}

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-11 20:17
Of je kunt gewoon in één keer alle margins aanpassen (zoals hierboven ook al word voorgesteld)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
body {
  margin: 0;
} 

;)

[ Voor 35% gewijzigd door Heikanu op 02-01-2008 21:28 ]

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
offtopic:
* Joshua vind dat browsers een margin sowieso default op 0 moeten hebben.
Misschien leuke discussie: Margins wel of niet default op 0 in een browser)

[ Voor 13% gewijzigd door Joshua op 02-01-2008 23:33 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

crisp

Devver

Pixelated

Spike1506 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:32:
offtopic:
* crisp vind dat browsers een margin sowieso default op 0 moeten hebben.
Misschien leuke discussie: Margins wel of niet default op 0 in een browser)
Er is imo niets mis met default styles, echter vind ik wel dat dat meer uniform mag zijn tussen browsers. Zoals in dit geval: sommige browsers zetten default een margin op het body-element, sommige padding (dus die moet je ook nog op 0 zetten ;)).

Intentionally left blank

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ammvd, ik zou mij sowieso iets meer verdiepen in HTML, CSS en de materie die ermee samenhangt. Dreamweaver levert behoorlijk goede layouts af in design mode, maar zonder iets van de materie erachter te snappen, wordt het heel lastig om dit soort vraagstukjes te kunnen analyseren (en daar dus een oplossing voor te vinden ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 13:15

killercow

eth0

vergeet je de padding ook niet op 0 te zetten voor je body, die staat soms ook op iets anders dan 0, en dat zou betekenen dat je alsnog voor sommige bowsers een rand hebt.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de tips mensen.. Ik ga mij inderdaad meer verdiepen in Dreamweaver / CSS.. zojuist ingeschreven voor cursus User Interface and Webdesign (UIWD)

Al met al begin ik het toch wel te snappen en heb een redelijke site (Goedgekeurd door W3C) neergezet.. Preview volgt!
Pagina: 1