[Ubuntu GG/Debian Etch] Niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:23
Sorry voor de slechte titel. Anyhow, ik kan Linux niet opstarten. Installen gaat ook niet, eg, Ubuntu kan niet eens LiveCD opstarten, en een USB-stick versie van Debian (Etch of Sid, een van de twee) draait ook niet, noch de netinstall van Debian op CD.

Het gaat om het systeem in de sig. CTRL-ALT-DEL werkt bij Debian niet, bij Ubuntu dacht ik wel. CTRL-C laat zien dat het gewoonweg stopt bij iets met boot lines.

Iemand ideeën?

DVD drive zit op IDE, harde schijf (Niet dat dat boeit) op SATA. Default clockspeeds et al, Windows draait perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door coptician op 02-01-2008 16:46 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Wat zijn er voor foutmeldingen te vinden op de console bij de netinstall van Debian?

Of misschien beter verwoord, wat heb je op je scherm staan op het moment dat je denkt dat het niet werkt?

edit:
Mijn glazen bol is stuk :P

[ Voor 51% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-01-2008 17:10 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Jaap-Jan schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:57:
Wat zijn er voor foutmeldingen te vinden op de console bij de netinstall van Debian?

Of misschien beter verwoord, wat heb je op je scherm staan op het moment dat je denkt dat het niet werkt?

edit:
Mijn glazen bol is stuk :P
Welke foutmeldingen? ;) Die zijn er niet. Er gebeurt namelijk niks, sorry voor de onduidelijkheid.

Ik zie wel zo'n mooi knipperend _ (Laag streepje). Als het zo werkt, bijzonder.

In Ubuntu wel iets meer, trouwens. Ik zie Kernel Alive flitsen, maar that's it. Dat is net na het drukken op Start/Install.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

coptician schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:32:
Welke foutmeldingen? ;) Die zijn er niet. Er gebeurt namelijk niks, sorry voor de onduidelijkheid.

Ik zie wel zo'n mooi knipperend _ (Laag streepje). Als het zo werkt, bijzonder.
Wanneer zie je dat precies? Krijg je wel een boot- / introductiescherm?

Gebruik je de i386 of de x86-64 versies?

Werken de CDs wel in andere computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
deadinspace schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:48:
[...]

Wanneer zie je dat precies? Krijg je wel een boot- / introductiescherm?

Gebruik je de i386 of de x86-64 versies?

Werken de CDs wel in andere computers?
Ubuntu gaat het hier om, neem ik aan? Indien beiden, ik heb het niet getest, maar omdat ik hetzelfde probleem heb met een USB stick, neem ik aan dat de CD's goed zijn. Zoals gemeld in vorige post laat Ubuntu wel het bootmenu zien, en daar druk ik op start/install Ubuntu, of de Safe versie eronder. Maakt niks uit, daar niet van. Voor de Cd's zijn X64 versies gebruikt en voor de USB stick X32

Ondertussen maar eens Open Suse geïnstalleerd. Ging lekker, geen problemen hoewel zeer traag. Xserver start niet op, zucht... Eens googlen daarop, en godver dat men nog steeds geen fatsoenlijke Xserver kan bakken.