Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Mwah ik vind dit discutabel. Bij getallen van Windows, worden daar ook telefoons met Windows Mobile meegenomen? Wordt auto's met CE meegenomen? Worden photoplaykasten met XP Embedded meegenomen? etc.Johnny schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:38:
Het artikel nieuws: Marktaandeel Mac OS X bereikt recordniveau suggereert dat het marktaandeel van Mac OS X 7,3% is, maar het bronartikel spreekt over 'Mac' wat dus het Macintosh-platform is, er zijn ook nog andere apparaten die Mac OS X gebruiken.
De gegevens van de iPhone die ook mac OS X gebruikt staan er zelfs al bij, die heeft een marktaandeel van 0.12%, welke dus bij elkaar moeten worden opgeteld om het aandeel van Mac OS X te berekenen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Windows Mobile/CE gebruiken een eigen kernel dus zijn geen Windows, alleen in de naamgeving.
Ik stel voor om het stukje 'OS X' te schrappen uit het artikel, want Mac OS Classic valt ook onder het Macintosch-platform en is waarschijnlijk ook meegerekend bij het originele artikel.
Ik stel voor om het stukje 'OS X' te schrappen uit het artikel, want Mac OS Classic valt ook onder het Macintosch-platform en is waarschijnlijk ook meegerekend bij het originele artikel.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.