Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ASP] Document openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Sommige dingen zijn zo makkelijk, maar soms wil het gewoon even niet lukken. Ik loop nu al een uur te klooien om een document geopend te krijgen. Ik heb een site. Als iets geselecteerd wordt moet hij dat betreffende document openen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan de oplossing niet vinden. Kan iemand mij vertellen hoe ik een document met ASP kan openen? Dit kan alles zijn van jpg tot word-documenten. De link haalt hij van deze locatie vandaan: gvJournaals.SelectedRow.Cells(4).Text

Dus het moet zoiets worden: file.open(gvJournaals.SelectedRow.Cells(4).Text)

Alvast bedankt voor degene die me helpt!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20

TeeDee

CQB 241

Maak een file "process.asp" welke een parameter met daarin het filename accepteert.

In "process.asp" kan je gewoon met FileSystemObject aan de slag om het bestand te streamen naar de client.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Eerst controleren met File.Exists of bestand wel bestaat en daarna pas openen. Doe anders voor de zekerheid eens een Console.WriteLine(gvJournaals.SelectedRow.Cells(4).Text) zodat je kunt zien of de inhoud uberhaupt wel een geldige locatie is..

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
De link is een geldige locatie. Het bestand staat gewoon lokaal. Heb alles geprobeerd. system.io.file.open enz. enz. Maar er gebeurt niks.

@Teedee ik snap jou manier niet zo...

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb het voor elkaar:
System.Diagnostics.Process.Start(gvJournaals.SelectedRow.Cells(4).Text)

Loste het probleem op