Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia N73 + QTREK GPS-S3 = Trouble

Pagina: 1
Acties:
  • 689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste w...mensen,

Net als velen andere heb ik zo'n boemlauwe Nokia N73 in combinatie met TomTom 6.01. Maar to be honest... wat een asspain. TT is geïnstalleerd en werkt. Maarrr - natuurlijk - er is een probleem. Mijn Nokia vindt de GPS-ontvanger niet. Een QTREK GPS-S3 waar op het hele internet he-le-maal NIETS over te vinden is. Geen handleiding, nada.

LED

Het heeft één keer gewerkt. Hoe? Geen idee. Destijds knipperden/brandden alle 3 de LED-jes. Zowel de gifgroene, de blauwe als de rode. Dat is ondertussen alweer 2 weken terug. Sindsdien brandt alleen de rode.

Eigen schuld

Volgens de helpdesk van QTREK is het mijn domme eigen schuld en moet ik maar een andere poort aanwijzen. Pardon? Een andere poort? In de instellingen van mijn TT? Hoe doe ik dat? "Geen idee, even op de website kijken." Maar helaas, ook de helpdesk van Tom zelf moet mij het antwoord schuldig blijven.

Helluppp!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
vind je de ontvanger niet vanuit tomtom of ook niet vanuit de telefoon zelf?

bij mijn nokia E50 moet je eerst de ontvanger pairen met de juist sleutel (0000). Het kan dan ook nog zo zijn dat je bij jouw type onvanger de pair stand moet activeren, vaak 10 sec een knopje ingedrukt houden oid.
vertel eerst eens wat je al hebt geprobeerd.

gekloot met poorten heb je als het goed is met symbian geen last van, als ik de gps ontvanger ga instellen in tomtom kies ik voor andere BT en vervolgens stel in. dan kom je in de lijst gekoppelde en of gevonden apparaten en dan is het klaar.

Strava

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Voor zover ik weet moet je inderdaad (actief) pairen in symbian zelf, en dan moet Tom Tom hem via Symbian vinden. Maar heb je geen handleiding bij die GPS receiver gehad?

offtopic:
en sinds wanneer is de N73 Boemlauw? De HTC Touch is pas de boemclubshit

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:31:
Voor zover ik weet moet je inderdaad (actief) pairen in symbian zelf, en dan moet Tom Tom hem via Symbian vinden. Maar heb je geen handleiding bij die GPS receiver gehad?

offtopic:
en sinds wanneer is de N73 Boemlauw? De HTC Touch is pas de boemclubshit
d'Oh! Had ik maar een handleiding. In ieder geval, ik heb wel een handleiding, maar wat een ontzettend waardeloos ding. Slechts 5 bladzijden Nederlandsch waarvan 2 "waarschuwingen" voor epilepsie en dergelijken.

"dan moet Tom Tom hem via Symbian vinden." Pardon? Hoe zegt-u?

offtopic:
Ehh.. N73 is sher relaxed by the weg. Werkt alleraardigst en ziet er kek uit. Foto's... *kwijl*

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:28:
vind je de ontvanger niet vanuit tomtom of ook niet vanuit de telefoon zelf?

bij mijn nokia E50 moet je eerst de ontvanger pairen met de juist sleutel (0000). Het kan dan ook nog zo zijn dat je bij jouw type onvanger de pair stand moet activeren, vaak 10 sec een knopje ingedrukt houden oid.
vertel eerst eens wat je al hebt geprobeerd.

gekloot met poorten heb je als het goed is met symbian geen last van, als ik de gps ontvanger ga instellen in tomtom kies ik voor andere BT en vervolgens stel in. dan kom je in de lijst gekoppelde en of gevonden apparaten en dan is het klaar.
Ik wil via deze weg - alsnog - ook LiquidT_NL bedanken voor de snelle reply. Maar ehh, de ontvanger vind ik niet via zowel de telefoon zelf - als de TomTom. En ook andere telefoons hebben gefaald op het apparaat. Dit terwijl het wél werkt.

Activeren van het apparaat wordt lastig. De enige knop is de on/off-schuif, voor de rest is het vooral een heel primitief ding wat verder geen toeters of bellen aan zitten. Wat ik tot dusverre heb geprobeerd is vooral de GPS-ontvanger inpluggen in het "rookding" van m'n auto. GPS'er aangezet en gewacht. Vijf minuten, tien minuten, kwartier... niks.

Poorten heb je geen last van, zeg je net. Maar de klantenservice-medewerker verzocht me met klem om vooral de poorten te veranderen. Hoe? Ik heb geen idee. Het enige dat ik met betrekking tot GPS kan vinden is "Toon GPS-status" onder "wijzig voorkeuren".

Anders nog iets dat-u allen wilt weten?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:11:
[...]

"dan moet Tom Tom hem via Symbian vinden." Pardon? Hoe zegt-u?
Dat het mij lijkt dat de koppeling die je in symbian (dus buiten TomTom om, op de telefoon zelf) hebt gemaakt gewoon wordt gebruikt door TomTom. Dus als je de koppeling regelt via Symbian, dat TomTom hem dan ook automatisch pakt. Net als dat een game je controller initialiseert via de drivers van het OS.
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:11:
offtopic:
Ehh.. N73 is sher relaxed by the weg. Werkt alleraardigst en ziet er kek uit. Foto's... *kwijl*
offtopic:
Heb dat ding ook gehad, na 9 maanden was ik hem zo zat. HTC Touch is pas mooi dingetje

Als andere telefoons ook niet kunnen connecten, zou het best kunnen zijn dat dat GPS ding kapot is???
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:16:
[...]

Poorten heb je geen last van, zeg je net. Maar de klantenservice-medewerker verzocht me met klem om vooral de poorten te veranderen. Hoe? Ik heb geen idee. Het enige dat ik met betrekking tot GPS kan vinden is "Toon GPS-status" onder "wijzig voorkeuren".
En wat geeft hij aan bij "Toon GPS-status"?

En tja, als ze een handleiding van 5 pagina's meegeven en je vriendelijk verzoeken het lekker zelf uit te zoeken, hoe betrouwbaar is dan een uitspraak van zo'n klantenservice?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen met "Toon GPS-status"...
... Op enkele willekeurige momenten kan ik kiezen tusen 'zoek TomTom GPS' en 'selecteer Bleutooth GPS-ontvanger' een (ieder) ander merk. Dat is overigens geen garantie dat Nokia uiteindelijk daadwerkelijk de GPS-device vindt. Maar Bluetooth gaat wel degelijk opzoek. Echter doet -ie meestal doet-ie helemaal niks en blijven alle GPS-standen op 0 staan.

Second: "Dus als je de koppeling regelt via Symbian, dat TomTom hem dan ook automatisch pakt."
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Niet helemaal, slechts grotendeels. Anyway, het is dus de bedoeling dat TomTom - Symbian - whatever - de GPS-ontvanger pakt via een andere poort. Totaal verschillend van wat dat ding nu doet. Enig idee of dat uberhaupt te veranderen is?

Ten slotte: En tja, als ze een handleiding van 5 pagina's meegeven en je vriendelijk verzoeken het lekker zelf uit te zoeken, hoe betrouwbaar is dan een uitspraak van zo'n klantenservice?
Goed punt. Ik kan wel lachen om je uitspraak, maar eigenlijk is het triest...

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!

"Vandaag 2e hands (Marktplaats) een Qtrek Blue GPS-S3 gekocht. In mijn eigen woonplaats notabene. Heb problemen gehad, zoals jij beschrijft. Heel af en toe werkend bij aanzetten alle leds aan.
Wat was bij mij het probleem? De accu zit te los tegen de contacten aan. een stukje dubbel gevouwen papier aan de overzijde van de contacten en geen problemen meer.
Ergo kijk naar de accu en zijn contacten. Een prima apparaatje overigens."

En dat klopt - werkt prima. Bedankt voor de moeite en de snelle reply's!
Pagina: 1