[XP] 'Gedeelde offline map'-timout veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Het probleem: Als je in explorer of via welk ander programma dan ook een netwerk share (gedeelde map) probeert te benaderen die niet beschikbaar is, blijft windows het zeker een halve minuut proberen om de share te vinden, in deze tijd kun je dus niets met je programma. (In mijn geval gaat het om een HTPC met een heleboel links naar andere pc's die niet altijd aan staan)

Mij lijkt dit een makkelijke edit in het register ergens. Ik ben er vanmorgen aan begonnen, maar wat ik ook voor keywords invoer (google, ms-kb, GoT), ik heb de vraag nog maar één keer langs zien komen en daar was (natuurlijk weer) geen antwoord bij gezet...

Via ip-adres of computer naam aanspreken maakt geen verschil. Uitzetten van 'Automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken' geen effect (tenzij je opnieuw moet opstarten > nog niet gedaan).

Dus, is er iemand die misschien de juiste registry instelling weet (als die er is natuurlijk) waardoor je deze timeout (of zoekperiode) van 30+ sec naar b.v. 1 à 2 seconden kunt zetten?

p.s.: Aangezien ik verwacht dat dit een registry instelling is heb ik hem in 'Windows Clients' gezet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Collector schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:13:
Het probleem: Als je in explorer of via welk ander programma dan ook een netwerk share (gedeelde map) probeert te benaderen die niet beschikbaar is, blijft windows het zeker een halve minuut proberen om de share te vinden, in deze tijd kun je dus niets met je programma.
[...]
Dus, is er iemand die misschien de juiste registry instelling weet (als die er is natuurlijk) waardoor je deze timeout (of zoekperiode) van 30+ sec naar b.v. 1 à 2 seconden kunt zetten?
Dat is bij mijn weten een normale netwerk time-out functionaliteit.
Gebruik je UNC paden, of drivemappings?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
alt-92 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:29:
[...]

Dat is bij mijn weten een normale netwerk time-out functionaliteit.
Dat zou dus betekenen dat het niets met Windows File Sharing te maken heeft maar meer met de onderliggende netwerk protocollen... Als dat zo is, lijkt het me al weer iets moeilijker aan te passen.
Gebruik je UNC paden, of drivemappings?
ja, UNC. Bv. \\anderepcnaam\share, maar ook \\ipanderepc\share en als ik deze via explorer heb gemaped aan b.v. Z:\ dan is het nog steeds hetzelfde probleem.

Misschien dat ik ook maar eens naar naar een work-around moet gaan kijken voor MediaPortal (daar gaat het namelijk om)...