Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dilemma: buurman maakt schade, verzekeringswerk of anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 23:49
Ik zit met een dilemma, heb nieuwjaar gevierd bij mijn ouders en aangezien het ivm mist onverantwoord was om terug naar huis te rijden daar ook blijven slapen. Volgende dag is de buurman bij het afdraaien van de oprit met zijn zijkant langs de achterkant van mijn auto geschraapt.
resultaat: een kleine deuk en wat krassen.

Nu ben ik student en rij in een 13 jaar oude Citroën Xantia die me al met al 1000 euro heeft gekost. (waar al de nodige krasjes op zitten). De dagwaarde van dit ding is volgens de verzekering nog 1400 euro. Net even langs de schadehersteller geweest en de schade is veel hoger dan ik verwachtte: tussen de 1000 en 1200 euro. (voor het verwijderen van het achterscherm, uitdeuken en opnieuw spuiten) . Wordt het geen verzekeringswerk dan zou het iets goedkoper kunnen.

Nu mijn dilemma: wat doe ik hiermee, het gaat om een minuscuul deukje en wat krassen. Het valt allemaal niet zo heel erg op en zeker gezien de leeftijd is het idioot om 1200 euro aan schade te laten herstellen die verder geen problemen geeft en niet op valt gezien de staat van de rest van de auto, ik ga het dan ook zeker niet laten repareren. Dus om de buurman zijn noclaim te verspillen of 'm uit eigen zak 1000 euro te laten betalen lijkt mij wat overdreven. (hij heeft zelf slechts wat krassen op een stootstrip). Maar om nu tegen de buurman te zeggen geef de auto een wasbeurt en koop me een lakstift en het probleem is opgelost vind ik eigenlijk ook weer niet wat. Verder is de relatie van mijn ouders met de buren prima (ik zelf ken ze verder niet zo) en dat willen ze graag zo houden, ik wil de man dan ook zeker geen poot uit draaien, maar ben ook niet van plan om er dan zelf bij in te schieten. Dus wat is wijsheid in deze?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je auto heeft je totaal 1000EUR gekost en de verzekering schat hem op 1400EUR? Meestal is de dagwaarde die de verzekering opgeeft lager :P

Is de buurman al met een voorstel gekomen? Omdat je hem niet laat repareren, is jouw schade slechts de waardeafname van de auto en die is een stuk minder dan 1000EUR. Maak een leuke schatting, laat hem dat uit eigen zak betalen, en ik denk dat jullie er beide het beste vanaf komen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou ja, ligt er een beetje aan. Denk dat verzekeringswerk een beetje de langste weg is maar wel de meest handige/officiele. In ieder geval zijn de reparatiekosten onevenredig hoog t.o.v. de dagwaarde en je moet je dan ook even zelf afvragen: hoe lang doe ik nog met de auto? Is de beschadiging geen afkeuring op mijn APK? Wil ik zelf met een krasje rondrijden?

Al met al zou ik in een dergelijke situatie kijken of je andere garage vindt die een sloop-paneel kan regelen (misschien in dezelfde kleur) en daarvoor wat montage enzo rekent en dat de buurman dat zelf betaalt. Maar ja, misschien wil de buurman er wel verzekeringswerk van maken omdat hij een top-polis heeft en zelf dus heel weinig (of niets) achteruit gaat in zijn premie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeert de garage hier niet een beetje een slaatje uit te slaan? 1200 euro kosten voor een auto van die prijs lijkt me overdreven.

Zoals al aangegeven: laat de buurman met een voorstel komen. Geef aan dat je schade hebt en er wel een tegemoetkoming moet komen, maar wacht even op zijn voorstel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Matrix
MAX3400 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:19:
Nou ja, ligt er een beetje aan. Denk dat verzekeringswerk een beetje de langste weg is maar wel de meest handige/officiele. In ieder geval zijn de reparatiekosten onevenredig hoog t.o.v. de dagwaarde en je moet je dan ook even zelf afvragen: hoe lang doe ik nog met de auto? Is de beschadiging geen afkeuring op mijn APK? Wil ik zelf met een krasje rondrijden?
Ik heb de auto net een maand en wil er als het ding het volhoud toch nog graag zo lang mogelijk in blijven rijden. De beschadiging is puur optisch en zal zeker geen afkeur op leveren. Ik heb er geen problemen mee om met dat deukje te blijven rijden, vind het alleen wel zonden van een auto die ik net heb.
Al met al zou ik in een dergelijke situatie kijken of je andere garage vindt die een sloop-paneel kan regelen (misschien in dezelfde kleur) en daarvoor wat montage enzo rekent en dat de buurman dat zelf betaalt. Maar ja, misschien wil de buurman er wel verzekeringswerk van maken omdat hij een top-polis heeft en zelf dus heel weinig (of niets) achteruit gaat in zijn premie.
In de offerte die de schadehersteller heeft gemaakt is het (de)monteren van het scherm de grootste kosten post. daar gaat schijnbaar behoorlijk wat tijd in zitten. Dus een sloop paneel zal wellicht iets goedkoper zijn, maar niet veel.
gambieter schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:21:
Probeert de garage hier niet een beetje een slaatje uit te slaan? 1200 euro kosten voor een auto van die prijs lijkt me overdreven.
Nee, schadehersteller zit een straat verder op en kennen we vrij goed, zijn prijzen zijn eerlijk (in eerdere gevallen hebben mijn ouders ook wel eens elders een prijs opgevraagd, hij was altijd goedkoop), wordt het geen verzekeringswerk en heb ik er geen haast mee dan komt hij op een prijs van 800 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door Matrix op 02-01-2008 15:29 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 20:07

Cyphax

Moderator LNX
gambieter schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:21:
Tja
Wordt het geen verzekeringswerk dan zou het iets goedkoper kunnen.
Die verzekeringsmaatschappijen worden ook weer genaaid, en wij maar hogere premies betalen. Anyway, ik zou met de buurman overleggen. Wellicht kent hij iemand die de deuk er voor een schijntje uit kan slaan en met een lakstift kun je de krassen wellicht zelf ook nog wel bijwerken. Je weet het nooit. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2008 15:27 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

GlowMouse schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:14:
Maak een leuke schatting, laat hem dat uit eigen zak betalen, en ik denk dat jullie er beide het beste vanaf komen.
Ik denk dat dit ook de meest logische oplossing is. Als je de buurman honderd euro oid laat betalen dan is hij er goedkoop vanaf en jij hebt honderd euro om uit te geven aan nuttig onderhoud/reperaties. Bedrag is natuurlijk fictief, ligt aan de hoeveelheid schade.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Matrix schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Ik heb de auto net een maand en wil er als het ding het volhoud toch nog graag zo lang mogelijk in blijven rijden. De beschadiging is puur optisch en zal zeker geen afkeur op leveren. Ik heb er geen problemen mee om met dat deukje te blijven rijden, vind het alleen wel zonden van een auto die ik net heb.

[...]

In de offerte die de schadehersteller heeft gemaakt is het (de)monteren van het scherm de grootste kosten post. daar gaat schijnbaar behoorlijk wat tijd in zitten. Dus een sloop paneel zal wellicht iets goedkoper zijn, maar niet veel.
Duidelijk verhaal! d:)b

(De)monteren kan inderdaad een flinke kostenpost zijn maar snap niet dat dat zoveel zou moeten zijn (meer dan 600 Euro). Heb zelf ook wel eens aan oudere auto's gesleuteld maar zelfs het achterscherm van een verzinkte Audi 80, lag na een uurtje netjes op straat...

Bel eens rond naar Bovag-bedrijven in de buurt maar niet specifiek voor Citroen en vraag wat ze rekenen voor (de)montage?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 22:35
[...]

Gewoon zo laten en een goede fles wijn / etentje voor 2 personen / weet ik wat vragen. Je zegt zelf al dat het je eigenlijk niet kan schelen dat er een deukje bij is. Over 6 maanden wanneer de je aan de auto gewend bent ga je ook niet meer schrikken van een krasje of deukje. Je schade is feitelijk nihil dus waarom zou je je er druk om maken :).

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

[...]

[...]

Nee, schadehersteller zit een straat verder op en kennen we vrij goed, zijn prijzen zijn eerlijk (in eerdere gevallen hebben mijn ouders ook wel eens elders een prijs opgevraagd, hij was altijd goedkoop), wordt het geen verzekeringswerk en heb ik er geen haast mee dan komt hij op een prijs van 800 euro.
't maakt je dus wel redelijk uit, ik zou even bij de buurman op de koffie gaan en het 'm voorleggen, kijken wat hij dan zegt en anders idd de vermindering van de waarde van je auto+ de vermindering van jouw 'plezier' in geld uit proberen te drukken oid.
ik zou zeggen, doe het door de helft ofzo

• Matrix
MAX3400 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:30:
[...]

Duidelijk verhaal! d:)b

(De)monteren kan inderdaad een flinke kostenpost zijn maar snap niet dat dat zoveel zou moeten zijn (meer dan 600 Euro). Heb zelf ook wel eens aan oudere auto's gesleuteld maar zelfs het achterscherm van een verzinkte Audi 80, lag na een uurtje netjes op straat...

Bel eens rond naar Bovag-bedrijven in de buurt maar niet specifiek voor Citroen en vraag wat ze rekenen voor (de)montage?
Een of the record quote komt op:
- 350 demontage + uitdeuken
- 250 spuiten

Nog wat kleine dingen als mileutoeslag en natuurlijk de BTW maakt het 731 euro (geen verzekeringswerk weer)

hier ook maar eens wat foto's van de verschrikkelijke schade :P
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/t.k.e.heil/got/P1010044.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/t.k.e.heil/got/P1010045.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/t.k.e.heil/got/P1010046.JPG

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou hem 100 euro cash kunnen laten betalen voor de schade. Is natuurlijk niet echt ergens op gebaseerd, maar is iig iets mocht je toch nog kosten hebben (lakstift, evt. ontstane roest wegschuren e.d.). Dan komt de buurman er iig heel goed mee weg (tenzij die een dermate hoge no-claim heeft opgebouwd dat dit hem maar 10 euro oid per jaar extra gaat kosten. Maar dan laat je maar mooi repareren als ie het er niet mee eens is :P).

[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 02-01-2008 16:17 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er zijn meerdere panelen geraakt... dan lopen de kosten snel hoog op.

Misschien kun je wat afspreken met de buurman; hij betaalt het flesje poets/wax en een volle tank benzine/kratje bier?

Als die daar al moeilijk over doet: claimen! >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 02-01-2008 16:24 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
pff... dus je hebt een paar krasjes en een deukje wat niet te zien is?

mag toch aannemen dat de goede man zelf al wel heeft aangeboden een en ander te vergoeden ofzo (je post iig niks negatiefs dus ik ga er maar even van uit dat je buurman lief is ;) )
Ik zou zeggen een keer flink laten boenen en een lakstiftje eroverheen, en het voor de rest vergeten onder het mom van: ongelukjes gebeuren nou eenmaal, ben maar blij dat je nauwelijks schade hebt ;)

het lijkt me ook niet echt je intentie om hier zoveel mogelijk uit te halen, dus als het even gefixt word en er weer netjes uitziet is dat toch al lang prima? (en ja, in mijn ongetrainde ogen ziet dit eruit als iets wat je met een beetje moeite wel weer weggepoetst krijgt)

• Matrix
Xyzar_ schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:27:
pff... dus je hebt een paar krasjes en een deukje wat niet te zien is?

mag toch aannemen dat de goede man zelf al wel heeft aangeboden een en ander te vergoeden ofzo (je post iig niks negatiefs dus ik ga er maar even van uit dat je buurman lief is ;) )
Ik zou zeggen een keer flink laten boenen en een lakstiftje eroverheen, en het voor de rest vergeten onder het mom van: ongelukjes gebeuren nou eenmaal, ben maar blij dat je nauwelijks schade hebt ;)

het lijkt me ook niet echt je intentie om hier zoveel mogelijk uit te halen, dus als het even gefixt word en er weer netjes uitziet is dat toch al lang prima? (en ja, in mijn ongetrainde ogen ziet dit eruit als iets wat je met een beetje moeite wel weer weggepoetst krijgt)
Buurman doet nergens moeilijk over, en ik ga er ook niet vanuit dat hij dat gaat doen. Ik heb 'm de prijsopgaaf laten zien van de schadehersteller en gezegd dat ik niet zo goed wist wat er er mee aanmoest. Zou er zelf nog even over nadenken en hij gaat vanavond met zijn vrouw overleggen. En dan gaan we even om tafel zitten.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Joh precies. Ik zou gewoon eerlijk tegen hem zijn. Zeggen dat je het niet persee gemaakt wilt hebben en dat met een klein bedrag (je verkoopt deze auto toch weer minder makkelijk) je nergens over wilt praten. Als hij het via de verzekering wilt laten doen ook goed :)

Ik heb een tijdje geleden een vergelijkbaar iets gehad. Stond ook geparkeerd en stond er op te kijken dat iemand zn auto in die van mij kleunt. Hij knalde precies op mn tankdop. Dus ik kan nu niet meer tanken. Geschatte schade 3000 euro. Persoon in kwestie aangeboden om het onderling te regelen en hem de waarde te laten betalen die op marktplaats staat ongeveer. (ook omdat dit al zijn 2e schade geval was, zijn auto op naam van zijn moeder stond en hij nog maar 18 was) Hij wilde dit echt door de verzekering laten doen en ik wacht nu (2 weken verder) nog steeds op antwoord. Duurt allemaal lang en ik kan geen auto rijden...

.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mijn optie:

uitdeuken zonder spuiten/demonteren. Dan als het wat warmer wordt zelf met schuurpapier, plamuur en een spuitbus aan de slag. Dan kan je de schade voor 90 onzichtbaar maken, en het zal je tijd wel uitdienen.

Wise enough to play the fool

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Persoonlijk zou ik geen moeite nemen qua schadeherstel aan een auto van 1000 euro. Gezien de foto's is het niet zo ernstig.

Laat de buurman het initiatief nemen voor een schadevergoeding, in welke vorm dan ook.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 22:15
Vraag eens aan de schadehersteller hoeveel het kost als de schade wat simpeler gemaakt wordt. b.v. uitdeuken zonder demontage en de krassen laten bijwerken zonder helemaal opnieuw te spuiten. Waarschijnlijk wordt het dan max honderd euro of zo, tel daar 50 euro voor jezelf bovenop en je komt volgens mij op een schappelijke oplossing uit.

[removed]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gezien dat de lak tot op de witte onderlaag beschadigd is, moet je er wel wat aan laten doen (al is het met een lakstift) maar demonteren en opnieuw spuiten is idd waarschijnlijk wat overkill..

Aangezien hij alleen schade aan de stootstrip heeft, hoeft hij voor zijn eigen auto niet te claimen dus is een onderhandse oplossing het beste..

Dus zoals gezegd laat hem met een voorstel komen en als dat een beetje overeenkomt met de waarde vermindering (als je daar al van kan spreken bij een auto van jouw prijsklasse) dan gewoon schappelijk met elkaar oplossen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Nou, het antwoord is al meerdere malen gegeven, de zaak lijkt me duidelijk ;-)

Bespreek het met je buurman, laat hem het initiatief nemen (dus kom niet aan met 'Er moet betaald worden, stel maar wat voor...'). Mocht meneer B. Uurman echt dwars gaan liggen (in andere woorden, mocht het een gigantische kl....nogwat blijken wat dit betreft), pak je hem gewoon via de verzekering :-) Natuurlijk wil je aardig blijven, en de relatie van je ouders met de beste man niet verstoren, maar mocht hij moeilijk doen, dan moet je je eens afvragen of je hem eigenlijk wel te vriend wilt houden...

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17
Ik zou het zo normaal mogelijk proberen uit te leggen zoals je hier doet.

Zeg dat je het vervelend vind hiermee aan te komen, maar dat je het zelf ook niet al te ruim hebt.
Vervolgens kunnen jullie even kijken wat er aan te doen is, hij zal het heus wel begrijpen.

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:24:
Persoonlijk zou ik geen moeite nemen qua schadeherstel aan een auto van 1000 euro. Gezien de foto's is het niet zo ernstig.

Laat de buurman het initiatief nemen voor een schadevergoeding, in welke vorm dan ook.
Mee eens. Ik vind persoonlijk de schade erg meevallen als ik de foto's bekijk. Een goede fles wijn zou het doen voor mij.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Een fles wijn in ruil voor een achterscherm wat in de kreukels is gereden? Het zijn niet alleen wat krasjes hoor :X Ik zou er wel wat meer voor willen zien, als je normaal goed met de buurman omgaat zou ik niet het hele bedrag vragen (tenzij hij er in noclaim van z'n verzekering niks op achteruit gaat, dan gewoon de volle mep uit laten keren via de verzekering) maar een paar 100 euro omdat je auto nu helemaal niks meer waard is toch wel.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sick Nick schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:44:
maar een paar 100 euro omdat je auto nu helemaal niks meer waard is toch wel.
Laten we even eerlijk wezen. Een Citroen van 13 jaar die je voor 1000 pop gekocht heb, heb je gekocht om 100% af te schrijven dus die paar krasjes maakt niets meer uit natuurlijk.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een auto dat in totaal 1000 euro waard is en van APK naar APK rijdt kan je natuurlijk niet voor dat bedrag laten repareren. Een nieuw is goedkoper maar ook absurd. Dit zijn nou typisch van die dingen die je onderhands met de buurman regelt zonder dat jullie allebei een kater oplopen.

Ik zie het zo, als je buurman zeg 100 euro lapt dan heb jij een 900 euro dure auto met krasjes. De vraag is dus hoeveel jij voor die auto had willen betalen ofwel hoeveel korting die krasjes je waard waren. Dikke kans dat je die auto ook voor 1000 had gekocht wanneer die krassen erop zaten. De vraag is dus hoe je dit redelijkerwijs laat oplossen. Maar repareren lijkt me zonde van het geld en moeite, over 3 jaar is íe toch wel op (en maken die krassen ook geen verschil).

En als het geen 100 euro is dan is het wel 150 euro of zo.

• redwing
Gunner schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:38:
[...]

Laten we even eerlijk wezen. Een Citroen van 13 jaar die je voor 1000 pop gekocht heb, heb je gekocht om 100% af te schrijven dus die paar krasjes maakt niets meer uit natuurlijk.
Tja, als je kunt kiezen tussen een citroen met krassen of zonder krassen pak je toch degene zonder krassen dus het is je wel degelijk wat waard. Verder is het gewoon zonde dat je auto die je net hebt er een paar extra krassen op heeft zitten. Verder als ik zo op de foto kijk heb ik het idee dat er wat diepere krassen bij zitten die iig bijgewerkt moeten worden om roesten te voorkomen. Enige onkostenvergoeding is dus iig op zijn plaats.

[removed]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

redwing schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:15:
Enige onkostenvergoeding is dus iig op zijn plaats.
Dat ontken ik ook niet :)

Verwijderd

1e voorstel: Ik zou ook voorstellen dat hij iets van 100-150 euro geeft, zeg dat je overweegt om de krasjes zelf op te poetsen en dat bedrag moet toereikend zijn, indien niet heb je idd een auto van 850-900 euro met krasjes.
2e voorstel is inderdaad zekering, maar daar wordt jij niet beter van dan optie 1, noch hij, en heeft heel wat meer voeten in de aarde.
3e voorstel: ander voorstel van zijn kant?

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Ik zou het wel bij laten werken gezien de lak er flink diep af is. Verder zou de reparatie hiervan bij de beunhaas een €250,- kosten (uitdeuken €100,- en spuiten €150,-) De schade aan je bumper houd je dan wel gezien kunststof spuiten een stukje duurder is.
Verzekering zou je ook kunnen doen, als je buurman er weinig op achteruit gaat laat je de verzekering uitbetalen (boven de €650,- komt er een schade-expert kijken)
Dan de schade repareren tot hoever je zelf wil en het overgebleven bedrag delen oid.
(voor de mensen die dit oplichting vinden; dat geld is voor de reparatie van de auto, echter als je verder wil rijden met de schade is je auto ook in waarde verminderd, daar is dat geld dan ook een compensatie voor)

• redwing
Worldwide schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:21:
(voor de mensen die dit oplichting vinden; dat geld is voor de reparatie van de auto, echter als je verder wil rijden met de schade is je auto ook in waarde verminderd, daar is dat geld dan ook een compensatie voor)
Zowiezo vind ik dit geen oplichting, de verzekering bepaalt en vergoed jouw schade. Zij worden er niet beter of slechter van als jij je schade daarna niet laat repareren. Pas als je de schade hoger laat taxeren of je verhaal verdraait om alles vergoed te krijgen is het oplichting.

Matrix, heb je al gesproken met de buurman trouwens ? Ben wel benieuwd wat zijn voorstel is nl :)

[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 04-01-2008 08:34 ]

[removed]

• Matrix
redwing schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:26:
[...]
Matrix, heb je al gesproken met de buurman trouwens ? Ben wel benieuwd wat zijn voorstel is nl :)
Gesproken ja oplossing hebben we echter nog niet, ongelukkigerwijs heeft diezelfde buurman een paar dagen eerder een aanrijding gehad met een scooter (die scooter klapte achterop) echter daarbij is de schuldvraag nog niet helemaal helder zou kunnen zijn dat de scooter 100% schuldig is zou kunnen zijn dat het op een 50/50 verdeling van de schuld uit draait. We hebben nu afgesproken de uitkomst daarvan even af te wachten zodat hij kan bepalen wat voordeliger is voor hem het onderhands afhandelen of via de verzekering spelen. Ik heb er geen haast mee dus dat is wat mij betreft geen probleem.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17
Nou, volgens mij gaan jullie er prima uitkomen.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Matrix schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:31:
We hebben nu afgesproken de uitkomst daarvan even af te wachten zodat hij kan bepalen wat voordeliger is voor hem het onderhands afhandelen of via de verzekering spelen.
Is dat nou wel verstandig?
De buurman krijgt achteraf vanzelf van zijn verzekering de kans om zijn schades voor eigen rekening te nemen, dus wachten heeft geen zin.
Wachten geeft wel kans op problemen omdat je buurman volgens de kleine lettertjes een schadegeval zo spoedig mogelijk aan de verzekering moet melden.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn auto, die had een dagwaarde van ca. 3000 euro, en een buurman reed er een paar krasjes in. De schade werd getaxeerd op 2500 euro en dit bedrag heb ik gewoon aan mij uit laten betalen (wel zelf 100 euro voor het schaderapport aan de dealer betaald). Dus zo had ik mooi de afschrijving van de auto eruit.

Je moet je er niet schuldig over voelen, de buurman heeft schade veroorzaakt, jij niet.
Pagina: 1