Toon posts:

[Apache] Enkel Subdomein rewrite naar directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
/me waves naar het topic onder mij... ken de persoon niet overigens :)

Ik probeer een subdomein te rewrite naar een directory, maar dan wel een enkel subdomein, dus niet alles.

naam.domein.com

moet weergeven:

wwww.domein.com/naam2 (extra w is om de lijn weg te halen ;))

Ik heb de volgende code van het forum hier gehaald omdat ik geen werkende oplossing kon vinden, maar deze werkt half.

Ik kan de pagina te zien krijgen, de CSS files + plaatjes werken alleen niet. Nadat ik inlog op de applicatie werkt de rest ook niet meer (moet het cachen nog even testen)

code:
1
2
3
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^testing.(your domain).com$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/testing/
RewriteRule (.*) /testing/$1

Ik heb ook geprobeerd een wildcard manier waar alle subdomeinen naar /directory werden gerewrite om te bouwen... dit wilde alleen niet lukken.

Dit kan toch gewoon ? of krijg ik toch een probleem met plaatjes enzo ?

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 00:33
Een lotgenoot. :D

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 20:36

Brantje

De post is daar >>

Zet de plaatjes op de server en link dan de plaatjes.
zoals dit: http://www.site.nl/img/plaatje.jpg
Bij mij werkte dat.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat is niet echt de functie van een mod_rewrite natuurlijk, dan kun je net zo goed alles kopieren.

Ik dacht dat het mogelijk was een "subdomein" over een directory heen te "skinnen" en dit altijd zo te laten.

Ik denk dat een Iframe wat beter werkt omdat je nooit weet hoe er gepost wordt bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat dit voor veel mensen niet duidelijk is.

Een mod_rewrite als subdomein voor een directory is alleen handig om de pagina te bezoeken, hierna wordt je doorgestuurd naar domain.tld/directory inplaats van op directory.domain.tld te blijven.

Ik heb het idee dat het bijna slimmer is om de rewrite te doen doormiddel van een site path rewrite uit de document-root, omdat alles voor het subdomein dan gewoon uit die directory gelezen wordt en er dus geen masking bij kijken komt.