Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkoopste manier GSM aankopen

Pagina: 1
Acties:
  • 849 views sinds 30-01-2008

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:31
Hallo,

Hier in Belgie worden gsm's en abbo's afzonderlijk verkocht, geen simlocks zoals bij de Noorderburen, geen "koppelverkoop".

Allemaal goed en wel, maar de Nederlander van nu heeft voor een symbolische één euro dan wel een laatste, nieuwste, hip modelletje van gsm, in combi met abbo (ik heb het toch juist he ?).

Nu worden die dingen vaak geunlockt van hun simlock. Maar, nu komt de vraag: kan ik als belg daar ook van profiteren? Ik koop bv een poepsjiek model in NL, zeg abbo op en haal simlock ervanaf, dan heb je toch het laatste nieuwe model ?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 20:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

je kan alleen het abbo niet zomaar opzeggen.dan krijg je nog een flink bedrag dat je moet betalen om je abbo af te kopen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20
En op basis van wat wil je dat abbo opzeggen?

Verwijderd

Nu worden die dingen vaak geunlockt van hun simlock. Maar, nu komt de vraag: kan ik als belg daar ook van profiteren? Ik koop bv een poepsjiek model in NL, zeg abbo op en haal simlock ervanaf, dan heb je toch het laatste nieuwe model ?
Jups, simlock kun je pas na een jaar of twee geloof ik aanvragen dus tot die tijd zit je met een Nederlands abbo in het buitenland (kost veel geld). Of je wilt op een illegale manier deze simlock beveiliging eraf halen.

Hoe dan ook zit je wel 2 jaar voor € 30,- per maand aan het abbo vast... Bij een nieuw model met een laag abbo betaal je vaak toch nog voor de telefoon

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49

ralpje

Deugpopje

... En denk je niet dat de abbo's duurder zijn, omdat je er zo'n leuk toestelletje bij krijgt? ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16
HyperBart schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:58:
Abonnementen worden voor 12 of 24 maanden afgesloten. Dus opzeggen kan niet zomaar.

• HyperBart
Ahaa, nu komt de monkey uit de sleeve

Je zit dus altijd voor een jaar zeker vast met 30 euro per maand ofzo.

• Spacecowboy
  • Laatst online: 19-11 19:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hallo,

Hier in Belgie worden gsm's en abbo's afzonderlijk verkocht, geen simlocks zoals bij de Noorderburen, geen "koppelverkoop".

Allemaal goed en wel, maar de Nederlander van nu heeft voor een symbolische één euro dan wel een laatste, nieuwste, hip modelletje van gsm, in combi met abbo (ik heb het toch juist he ?).

Nee, want dat is illegaal. En opzeggen gaat niet 123... Meestal moet je dan in één keer 'n flink bedrag betalen (waardoor je net zo goed voor de telefoon moet betalen).

Wat is het punt om gewoon voor een telefoon te betalen?

HENG HENG

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je mag het abo gelijk opzeggen, maar dat verlost je nog niet van de betalingsverplichting voor het volledige contract. Dus je bent echt niet goedkoper uit ;) . Dacht je nu echt een gat in de markt te hebben gevonden? O-)

Anyway, je krijgt dat contract toch niet, je hebt daarvoor een NL-bankrekening nodig. Het zou me niet verbazen als je ook nog eens een NL-woonplaats moet hebben (en terecht natuurlijk) :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20
Ik heb mijn toestel los gekocht met een sim-only abbo, dat was voor mij goedkoper. Wat betaal je daarvoor in Belgie eigenlijk?

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:02:
Ahaa, nu komt de monkey uit de sleeve

Je zit dus altijd voor een jaar zeker vast met 30 euro per maand ofzo.
Natuurlijk, het is toch een abbo? En een abbo is toch altijd voor een bepaalde tijd? :P

Je hebt ook wel eens van die acties "Neem nu een abbo op de krant en ontvang gratis een stereo!"... Zou wat zijn om de stereo te incasseren en een dag later de krant op te zeggen en niet betalen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 15:10 ]

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16
Het lijkt erop dat de Belgen alleen maar sim-only abonnementen hebben zonder minimale contractsduur.

• HyperBart
Sim only ?

Bij ons is het heel simpel, je koopt gsm, alle simkaarten gaan er op en je koopt een simkaart voor 0 € en die hangt dan aan een abbo'tje.

@rutgerw: ligt er aan wat je kiest, als er een promo is of het een of het ander dan ben je dus wel verplicht x aantal termijnen bij het contract te blijven
Spacecowboy schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:03:
[...]
Wat is het punt om gewoon voor een telefoon te betalen?
De prijs :9

[ Voor 58% gewijzigd door HyperBart op 02-01-2008 15:32 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

HyperBart schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:29:
Sim only ?

Bij ons is het heel simpel, je koopt gsm, alle simkaarten gaan er op en je koopt een simkaart voor 0 € en die hangt dan aan een abbo'tje.
Jep, dat kan hier ook.
Dat heet hier een sim-only abonnement (je krijgt alleen een simkaart, geen telefoon).
Die abonnementen zijn dan goedkoper. Die telefoon daar betaal je dan de volle pond voor.

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:29:
Sim only ?

@rutgerw: ligt er aan wat je kiest, als er een promo is of het een of het ander dan ben je dus wel verplicht x aantal termijnen bij het contract te blijven
Ok hier in Nederland kun je:

Telefoon simlock vrij kopen = volle prijs voor de telefoon

Telefoon met abbo kopen = simlock, vast bedrag per maand voor bijv. € 10,- voor 1 of 2 jaar. Als je een goedkoop abbo neemt met een dure telefoon moet je vaak bijbetalen

Simkaart (Sim-only): vaak 'gratis' dat wil zeggen dat je bijv. € 10,- aan de kassa betaald waarna je door een formulier dat je naar de provider €10,- beltegoed op je SIM-kaart krijgt. Je zult dus hierbij zelf een toestel moeten kopen of hebben

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:33:
Telefoon met abbo kopen = simlock, vast bedrag per maand voor bijv. € 10,- voor 1 of 2 jaar. Als je een goedkoop abbo neemt met een dure telefoon moet je vaak bijbetalen
Om daar even op in te springen! Dat is bij lange na niet altijd het geval heh :)
Bij de Belcompany/ Phonehouse/ internetshops and so on, krijg je vaak 'n simlockvrij toestel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:37:
[...]

Om daar even op in te springen! Dat is bij lange na niet altijd het geval heh :)
Bij de Belcompany/ Phonehouse/ internetshops and so on, krijg je vaak 'n simlockvrij toestel :)
Ahhh ok, maar bij gewoon abbo kun je na 2jaar een unlock code aanvragen :) Wist niet dat je dan een simlock vrij toestel kreeg, op zich maakt het weinig uit want je moet dan nog steeds abbo geld betalen en voor een paar tientjes kun je toestellen op de zwarte markt laten unlocken

• RobbertC
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:39:
[...]

Ahhh ok, maar bij gewoon abbo kun je na 2jaar een unlock code aanvragen :) Wist niet dat je dan een simlock vrij toestel kreeg, op zich maakt het weinig uit want je moet dan nog steeds abbo geld betalen en voor een paar tientjes kun je toestellen op de zwarte markt laten unlocken
Na 1 jaar kun je een unlockcode aanvragen bij de provider :)

Overigens is een sim-only abonnement bij de kassa ook gewoon gratis. Wat jij beschrijft is een sim-only prepaid-kaartje.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:39:
Ahhh ok, maar bij gewoon abbo kun je na 2jaar een unlock code aanvragen :)
Zoals net gezegd, al na 1 jaartje
Wist niet dat je dan een simlock vrij toestel kreeg, op zich maakt het weinig uit want je moet dan nog steeds abbo geld betalen en voor minder dan een tientje kun je toestellen op de zwarte markt laten unlocken

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:06
Wat je wel vaak ziet is dat bijvoorbeeld onwetende ouders hun abonnement verlengen en hun kind dan de 'gratis' telefoon geven. Niet wetende dat ze nu gewoon veel duurder af zijn dan wanneer ze voor sim only verlengen waren gegaan.

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Ik las het net CLB, maar vond het onnodig om mijn post te veranderen aangezien dat de reacties overbodig maakt :) Dacht dat het om en nabij de 20 euro was, maar blijkbaar zijn die prijzen ook al verlaagt :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
kortom, bij een mooie aanbieding met een telefoon van 0 euro betaal je de telefoon bijna altijd minimaal 100 % af via de meerprijs van je abbo.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, heb zelf ook weleens een MDA compact met winkelwaarde van 400-500 euro gehad voor 60 euro + 12 maanden 15 euro meerpijs tov sim only ( 12*15+60=240= ver onder losse prijs)

Strava

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 16:01

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:33:
[...]

Ok hier in Nederland kun je:

Telefoon simlock vrij kopen = volle prijs voor de telefoon

Simkaart (Sim-only): vaak 'gratis' dat wil zeggen dat je bijv. € 10,- aan de kassa betaald waarna je door een formulier dat je naar de provider €10,- beltegoed op je SIM-kaart krijgt. Je zult dus hierbij zelf een toestel moeten kopen of hebben
Je kan ook een prepaid telefoon kopen voor een grijpstuiver. Die op de mert laten unlocken voor een knaak en een sim only abootje erbij halen zodat je 100 mins ken bellen voor een paar eurootjes.. ik denk dat TS daar meer aan heeft als ie graag een goeiekope telefoon wil uit NL..

btw: is dat unlocken nou niet legaal? er wordt toch openlijk mee geadverteerd.. ?

[ Voor 4% gewijzigd door boesOne op 02-01-2008 16:30 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Electrowolf
  • Laatst online: 22-11 19:28

Electrowolf

Mod met Liefde!

Zal even een reken voorbeeld geven:

Ik zat laatst te kijken wat het me zou kosten om een HTC Touch Cruise te kopen. Als ik bij T-Mobile een 2 jarig abonnement neem van 25 euro per maand kost de telefoon me 35 euro. Wat een totaal prijs brengt van 635 euro over 2 jaar, wat ook gelijk stond aan de telefoon uit eigen zak betalen en voor 35 euro een 2 jarige abonnement te hebben voor 200 belminuten per maand (de telefoon kost namelijk 600 euro). Dus je kan de logica ook omdraaien: Koop de telefoon en krijg er een super goedkoop abonnement bij!

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Verwijderd

boesOne schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Je kan ook een prepaid telefoon kopen voor een grijpstuiver. Die op de mert laten unlocken voor een knaak en een sim only abootje erbij halen zodat je 100 mins ken bellen voor een paar eurootjes..
btw: is dat unlocken nou niet legaal? er wordt toch openlijk mee geadverteerd.. ?
Het ging de TS om een "poepsjiek model" en die worden niet met prepaid aangeboden

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sony Ericsson K550i voor 60euro prepay. sjiek genoeg? :)
Unlocken is half legaal half illigaal. Volgens mij lag het eraan hoe er geunlocked wordt. Als er geen codes gekraakt worden, maar alleen een soort vinkje (unlock) gebruikt wordt was het wel legaal oid :P

☻/
/▌
/ \

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kixtart schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:32:
Unlocken is half legaal half illigaal. Volgens mij lag het eraan hoe er geunlocked wordt. Als er geen codes gekraakt worden, maar alleen een soort vinkje (unlock) gebruikt wordt was het wel legaal oid :P
Voor zover ik weet mag er geen software veranderd worden, wel parameters aangepast.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Prulleman
Electrowolf schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:27:
Zal even een reken voorbeeld geven:

Ik zat laatst te kijken wat het me zou kosten om een HTC Touch Cruise te kopen. Als ik bij T-Mobile een 2 jarig abonnement neem van 25 euro per maand kost de telefoon me 35 euro. Wat een totaal prijs brengt van 635 euro over 2 jaar, wat ook gelijk stond aan de telefoon uit eigen zak betalen en voor 35 euro een 2 jarige abonnement te hebben voor 200 belminuten per maand (de telefoon kost namelijk 600 euro). Dus je kan de logica ook omdraaien: Koop de telefoon en krijg er een super goedkoop abonnement bij!
dat abo van 25 euro kost in sim only variant 8.50, als je het los neemt ben je dus na 2 jaar het volgende kwijt:
24*8.50 + 488= 692, dus zoveel scheelt het niet, hoewel dit wel een voorbeeld is waarbij de combi voordeliger is (cruise is in pricewatch 488...)

doe je dezelfde berekening voor de N95 kan je beter kos kopen:
combi n95 +2jr 300min 24*35+189=1029
los n95 = 2 jr sim only 300 24*12+499=787

Strava

Verwijderd

tegenwoordig moeten alle toestellen sim lock vrij zijn van de wet ivm koppelverkoop tegen te gaan.. echter mag er nog wel sim lock op zitten mits dit DUIDELIJK is aangegeven bij de verkoop.

simlock is zo 2006...

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:02:
tegenwoordig moeten alle toestellen sim lock vrij zijn van de wet ivm koppelverkoop tegen te gaan.. echter mag er nog wel sim lock op zitten mits dit DUIDELIJK is aangegeven bij de verkoop.

simlock is zo 2006...
moeten ... mag.... vaag verhaal (het is dus gewoon toegestaan en er moet niks sim lock vrij zijn)

Strava

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:02:

simlock is zo 2006...
@mrveenie

van wie moet dat dan ? een simlock is in nederland nog altijd toegestaan !

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 14:04
Aan het verwijderen van een simlock is niets illegaals. De telefoon is je eigen bezit en je mag er mee doen wat je wilt. Waar je hoogstens problemen mee kunt krijgen is met garantie wanneer het een softwareprobleem betreft.

• HyperBart
boesOne schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Je kan ook een prepaid telefoon kopen voor een grijpstuiver. Die op de mert laten unlocken voor een knaak en een sim only abootje erbij halen zodat je 100 mins ken bellen voor een paar eurootjes.. ik denk dat TS daar meer aan heeft als ie graag een goeiekope telefoon wil uit NL..

Kan je dit even toelichten, want er worden hier heel wat termen door mekaar gebruikt
Kixtart schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:32:
Euh JAHAAA !

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 02-01-2008 21:28 ]

• boesOne
  • Laatst online: 22-11 16:01

boesOne

meuh

HyperBart schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:33:
[...]

Kan je dit even toelichten, want er worden hier heel wat termen door mekaar gebruikt

[...]

Euh JAHAAA !
Nou, je schaft bij een nederlandse zaak een prepaid toestel aan. Dit heeft dus een simlock.
Je gaat vervolgens naar een zaakje/marktkraampje en laat het toestel unlocken voor een tientje.
Dan ga je terug naar Belgie en neemt een abbo naar keuze. Klaar.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Kijk, genoeg mogelijkheden om een prepaid toestelletje te kopen. Je zal het toestel dan wel moeten unlocken, waarmee wij jou niet kunnen helpen.

De enigste (officiële) manier is namelijk pas na 1 jaar, door de provider waar je `m aangeschaft hebt.

En dat je nog een abonnement moet betalen bij een 'gratis' toestel is logisch natuurlijk.. Voor niets gaat de zon (tegenwoordig ook niet meer) op.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.