Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Explorer.exe crashed steeds...

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Matched: explorer, vista, exe
Hey,

Ik heb de laatste tijd veel problemen met explorer.exe...

Bij bijna alles dat ik doe in de explorer of desktop, standaard handelingen zoals copy/paste/delete, rechtermuisknop om naar eigenschappen of 'open with' te gaan, zo'n dingen, daar crashed explorer.exe op...
Het maakt niet uit of ik het menu gebruik of shortcuts, hij crashed bij alles...

Het raarste is nog dat hij dat steeds maar 1 keer per bestand doet.

Bijvoorbeeld, ik probeer een bestand te verwijderen dus ik browse ernaartoe, selecteer het bestand en druk op Shift+Del. Explorer crashed...
Ik browse opnieuw naar het bestand, probeer opnieuw, en nu delete hij het bestand zonder problemen!
Dus ik probeer een andere bestand te deleten, en hij crashed weer... probeer ik weer opnieuw bij hetzelfde bestand dan doet hij het weer...

Ik gebruik Windows Vista Ultimate 32-bit.

Weet iemand hier raad mee? Ik wil liefst niet formatteren en opnieuw windows installeren, wil niet al me bestanden kwijt.......

Bedankt!

Nick.

Mijn iRacing profiel

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Matched: vista
NickThissen schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:42:
Ik gebruik Windows Vista Ultimate 32-bit.

Weet iemand hier raad mee? Ik wil liefst niet formatteren en opnieuw windows installeren, wil niet al me bestanden kwijt.......
Begin eens met de aanschaf van een externe harde schijf of USB-stick, en backup je bestanden na opstarten met een Live CD. Dan raak je geen bestanden kwijt :) , en het is uberhaupt een verstandige aanpak en eigenlijk een verplichting. Dat lost ook gelijk de belangrijkste tegenwerping tegen herinstallatie op ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NickThissen
Geen matches
Ik heb een externe harde schijf (300 GB) maar die staat al aardig vol...

Herinstallatie is natuurlijk altijd een optie, maar ik zeg dit erbij omdat ik liever een iets minder drastische oplossing heb, als die er is. Als het echt niet opgelost kan worden dan zal ik uiteraard moeten formatterren...

Mijn iRacing profiel

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen matches
NickThissen schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:47:
Ik heb een externe harde schijf (300 GB) maar die staat al aardig vol...
Ruimte maken of extra schijf ;)
Herinstallatie is natuurlijk altijd een optie, maar ik zeg dit erbij omdat ik liever een iets minder drastische oplossing heb, als die er is. Als het echt niet opgelost kan worden dan zal ik uiteraard moeten formatterren...
Een andere oplossing is moeilijk te suggereren, daar je geen echte informatie geeft op het OS na. Wat heb je al geprobeerd, welke software gebruik je, wat heb je al gezocht? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NickThissen
Geen matches
Ik was eigelijk aan het hopen dat iemand dit al eens eerder gehad heeft, of dat het misschien een standaard probleem is.... Blijkbaar niet?

Ik zou echt niet weten wat ik gedaan om dit te veroorzaken. Het probleem is er al een tijdje, alleen niet zo erg als nu. Het gebeurde maar af en toe, en daar kon ik mee leven... Nu wordt het echter wel erg vaak...

Mijn iRacing profiel

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen matches
NickThissen schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:55:
Ik was eigelijk aan het hopen dat iemand dit al eens eerder gehad heeft, of dat het misschien een standaard probleem is.... Blijkbaar niet?
misschien wel, misschien niet. Maar dat is niet te beoordelen, omdat je geen specifieke informatie geeft. Misschien is het wel een combinatie van een driver voor een draadloos toetsenbord/muis en de virusscanner (gewoon verzonnen voorbeeld), maar zolang je niet uitgebreid informatie gaat verschaffen zal niemand je situatie echt kunnen beoordelen of herkennen.

Pagina: 1