Toon posts:

Freebsd.org niet bereikbaar vanaf 1 pc, vanaf 2e wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben hier thuis een netwerkje met 4 pc's, waarvan 3 Vista ultimate met alle updates en 1 draait XP Home SP2 met alle updates. Alles bedraad verbonden met een Linksys WRT54G router met de laatste firmware (7.00.4).

Wat is het probleem?

Op 3 pc's kan ik de website www.freebsd.org goed bereiken, zonder problemen. Dit kan met de browser (ze hebben alle 4 Firefox 11 en IE7) en deze 3 pc's kunnen in een "dosbox" de sitenaam freebsd.org resolven en pingen.

De 4e pc echter heeft een probleem met het bereiken van deze site.
Ik kan de site niet bereiken via Firefox 11 of IE7, en kan hem ook niet pingen of resolven in een "dosbox".
Overige sites kan ik allemaal prima en snel bereiken en pingen (ik ben althans nog geen site tegengekomen waar ik hetzelfde probleem heb, en ik surf véél ;) )

Wat heb ik geprobeerd?

- Google en de GOT search en FAQ heb ik uiteraard grondig geraadpleegd, helaas zonder bruikbaar resultaat. (Ik heb zelfs niemand gevonden die hetzelfde probleem had, laat staan de oplossing)
- Hosts-bestand gechecked. Deze is schoon, zonder enige verwijzing naar freebsd.org o.i.d.
- Proxyserver ingesteld in IE en FF. Hiermee kan ik de site wél bereiken, maar is ontzettend traag
(vanwege het gebruik van de proxy ).
- Antivirus en spywareblaster ge-update
- Volledige antivirusscan gedaan, niets gevonden
- HijackThis 2.0 gedraaid, geen vreemde zaken
- Antivirus uitgeschakeld
- Spywareblaster gedeïnstalleerd
- AdblockPlus en Noscript add-ons gedeactiveerd en later zelfs even gedeïnstalleerd in Firefox
- Netwerkkabel in andere poort v/d router geprikt, waar een pc aan hing die de site wél kon bereiken

Dit alles (behalve de proxyserver) had geen resultaat.
Volgens mij zie ik iets heel simpels over het hoofd, maar dan al 2 weken lang... 8)7
Geen idee of dit probleem er voorheen ook al was, maar 2 weken terug was de 1e keer dat ik de site op deze pc wilde bezoeken, dus de 1e keer dat ik het merkte.

Relevante specs van de probleempc:

Windows Vista ultimate (legaal) met alle updates
AVG Free 7.5.516 (volledig up2date)
Spywareblaster 3.5.1 met alle updates
IE7 met alle updates en fixes
Firefox 11 met Noscript en Adblock Plus add-ons

Weet iemand nog iets wat ik vergeten ben te checken, of wat tot de oplossing kan leiden?
_/-\o_

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:14:

Weet iemand nog iets wat ik vergeten ben te checken, of wat tot de oplossing kan leiden?
_/-\o_
Heb je al geprobeerd de No-add-on versie van IE te starten,Deze zou tussen je start>all progammas>Burea acc. kunnen vinden.

Dan sluit je voledig uit dat het een 3rd party tool is(Voor IE teminste)

Kan je wel op de freebsd website komen op IP basis?(69.147.83.40)

Sucess

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Verwijderd

Topicstarter
@ TeGek:
Goeie tips, heb t geprobeerd met IE zonder add-ons, maar helaas geen verschil.

Ook op ip-basis kom ik niet op de site.
Wel staat dan in de FF status-bar "server www.freebsd.org opzoeken", dus hij lijkt dan wel het ipadres te resolven naar de domeinnaam... vreemd?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 14:50 ]

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Geeft 'ipconfig /all' één of meerdere DNS-servers aan?
Zijn deze ook allemaal te pingen?

Verwijderd

Topicstarter
@Moraxv:
ipconfig /all geeft aan dat de router (192.168.2.1) als dns server wordt gebruikt. Dit heb ik bij de andere pc's ook zo ingesteld. De router gebruikt op zijn beurt weer de dns servers van @Home (213.51.144.37 en 213.51.129.37), welke ik ook kan pingen vanaf de probleem-pc. Ik zal die eens rechtstreeks invoeren als dns server, dus de dns van de router omzeilen... moment.

Edit:
Okeeee, dát was dus het probleem... ik heb de beide DNS servers van @Home ingevoerd bij mn eigen lanadapter en het probleem is verholpen 8) ...

Wel erg vreemd dat ik op de andere 3 pc's (waar echt ook de router als dns staat ingevuld) wél gewoon op die sites kon?

Maar goed, ik beschouw het probleem zo als opgelost in ieder geval!

Allen bedankt! _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 14:51 ]