Toon posts:

Wel verbinding, geen internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mijn eerste vraag hier op tweakers, hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.
Tot voor kort deed alles het naar behoren op mijn laptop, maar sinds gisteren heb ik nog steeds wel verbinding met mijn ADSL, kan ik ook gewoon mijn mail in outlook express binnen halen, maar doen zowel Internet Explorer als Mozilla het niet meer. Als ik deze programma's open blijft de pagina laden maar verschijnt er geen content, laat staan dat surfen mogelijk is.

Iemand enige wijze raad?

Alvast dank,

Sander

Verwijderd

zit er genoeg benzine in???

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:07

lasharor

7 december 2004

Heb je je Wpa/Wep code wel goed ingevoerd? Als ik verbinding maak met me router met een foutive code heb ik ook "verbinding" maar ik kan verder niets doen, gebruik ik de juiste code dan kan ik wel gewoon gebruik maken van het internet.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Storing bij je ISP misschien? Daar al eens nagevraagd?

Als ik gok dat je uit regio Rotterdam komt dan is daar een storing (geweest).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zal moeilijk te zeggen zijn zonder verdere informatie. Wat is je provider, wat zijn de foutmeldingen, wat voor apparatuur heb je, welke firewall(s) draaien er, en het allerbelangrijkste: wat heb je al geprobeerd? Modem al eens gereset?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:02:
Hallo!

Mijn eerste vraag hier op tweakers, hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.
Tot voor kort deed alles het naar behoren op mijn laptop, maar sinds gisteren heb ik nog steeds wel verbinding met mijn ADSL, kan ik ook gewoon mijn mail in outlook express binnen halen, maar doen zowel Internet Explorer als Mozilla het niet meer. Als ik deze programma's open blijft de pagina laden maar verschijnt er geen content, laat staan dat surfen mogelijk is.

Iemand enige wijze raad?
Bij het binnen trekken van je email. Komt er dan ook nog daadwerkelijk mail binnen?
Als dat zo is dan zou ik eens kijken naar een proxy die mogelijk is ingesteld op je internet explorer en mozilla.
Als je geen nieuwe mail binnenkrijgt en je er wel van overtuigt bent dat je mail hebt staan (eigen mailtje naar jezelf verzonden bijvoorbeeld)
Dan zou je een verbinding probleem kunnen hebben en dan komt het verhaal router/modem reset, en dergelijke bovendrijven.

Maar belangrijkste is heb je nu wel of geen verbinding naar buiten toe. Dat bepaald namelijk of we op software nivo moeten prutsen of op verbindings nivo.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!
Heb geen idee wat Wpa/Wep codes zijn, maar om het makkelijk te maken, hij deed het dus het afgelopen jaar wel met dezelfde instellingen en ik heb tussentijds niks veranderd naar mijn beste weten, ook kan ik mijn mail binnen halen, dus iets moet het gewoon doen. Daarbij verstuur ik op dezelfde verbinding (adsl van Tiscali) nu deze berichten vanaf een andere laptop, waar ik dus wel gewoon op kan internetten.... Zal mijn modem even resetten, maar heb weinig hoop moet ik eerlijk zeggen. Laptop die het niet doet is trouwens een ASUS model f3jc, besturingssysteem XP.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe mails komen gewoon binnen...

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 19:04

Pimmuz

Roar

Wat ik ook nergens zie staan is of je bedraad of draadloos verbonden bent met het modem...

Type modem is ook fijn om te weten en of je tiscali van kpn heb of gewoon tiscali zelf...

Als je nu draadloos verbonden bent probeer het dan eens met een kabeltje ofzo en doen app's zoals msn/ virusscanner updaten / online game enzo het wel?

Ik begrijp best dat je er niet alles van weet en dat je ons hier om hulp komt vragen maar iets meer informatie is voor ons ook wat fijner bedenken wat het probleem zou kunnen zijn...

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:04
Hmm, ik heb ooit hetzelfde aan de hand gehad. Welke virusscanner/firewall gebruik je?
Anders is het mogelijk dat er een soort van scriptblokker inzit. Had net hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben draadloos verbonden, heb het al geprobeerd met een kabeltje.
Telefoonlijn is van KPN, abonnement van Tiscali. Modem is een Zyxel P-2602HW.
Aangezien een andere computer het op dezelfde verbinding wel doet, denk ik dat het toch in de laptop (die dus geen internet heeft) zelf zit, een instelling van het een of ander misschien. Hoe check ik wat voor proxies er ingesteld zijn??

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner is van Norton (internet security en AntiVirus), firewall van Windows staat uit. Hoe los je zon scriptblokker op Samson?

Verwijderd

Hoi sander,

probeer eens de volgende dingen en plaats de resultaten dan hier op het forum:

Start > Uitvoeren > "cmd" > ok

dan krijg je een zwart scherm.
typ hier:
ping www.tiscali.nl (je krijgt dan een antwoord of bijvoorbeeld doelhost timed out
ping 195.241.78.68 (zelfde verhaal als net, maar dan direct op ip)
ping 192.168.1.254 (contact met je modem/router mits je dit adres niet hebt veranderd)

de resultaten hiervan kunnen helpen bij het oplossen, dan niet een oorzaak aanwijzen.

een proxy kan ook de fout zijn
voor internet explorer:
Extra > internet opties > verbindingen > lan instellingen > vinkjes uit.

Dan zou het gewoon moeten werken als je je mail kan ophalen.

-- edit!
Internet security is een pakket waar een firewall in zit. het beste is om dit pakket te deinstalleren en dan te kijken of het werkt. wanneer je het daarna weer installeerd zijn ook alle blokkeringen eruit, dus kan je ook gewoon internetten als deze het voorheen blokkeerde. (deinstalleren omdat uitschakelen weinig uithaalt)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Sorry voor de late reactie, heb even uitgeprobeerd wat je zei:

ping tiscali: 4 verzonden, 4 ontvangen, 0 verloren ; gemiddelde bewerktijd: 17ms (min 15, max 21 ms)
ping 195.241.78.68: hetzelfde, alleen gemiddelde tijd is 71 ms (min 14, max 186 ms)
ping 192.168.1.254: hetzelfde, alleen gemiddelde tijd is 7 ms (min 5, max 10 ms)

Tevens heb ik het vinkje "instellingen van IE automatisch overnemen" uitgezet (de rest was al uit) maar dit helpt niks.

Verder vind ik het prima om internet security te deinstalleren, alleen zat dit al op mn laptop toen ik m kocht. Daardoor zal het moeilijk worden het weer te installeren lijkt me, of denk je dat dat uberhaupt niet nodig is?

Alvast dank voor je hulp!

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:04
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:50:
Virusscanner is van Norton (internet security en AntiVirus), firewall van Windows staat uit. Hoe los je zon scriptblokker op Samson?
Het beste is je virusscanner er eerst af te gooien. Nu zal het probleem wss verholpen zijn. Ikzelf had Panda dus van norton weet ik niet zoveel. Het kan zijn dat ie gewoon tussen je programma's staat.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16

hamsteg

Species 5618

Virus programma's en firewall eens eerst gewoon uitzetten ipv de-installeren? Alles heeft gewoon gewerkt in het verleden dus dit kan niet zomaar de veroorzaker zijn.

Controleer je DNS settings eens ... doe eens een ping naar www.planet.nl? Wat zijn je settings voor
1. laptop (dus IP settings, mogelijke gateway en DNS settings)
2. router (router IP, WAN IP, Gateway, DNS)
3. modem (LAN IP, DNS)

... gecensureerd ...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Start eens op in beveiligde modus met netwerkbeheer [F8].
Kijk dan eens of de problemen weg gaan of blijven.

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11 23:37
Dit lijkt op een probleem met je dns server. Probeer eens één van deze servers in te stellen als dns server: 208.67.222.222 of 208.67.220.220. Dit zijn servers van opendns en vrij te gebruiken.
http://www.opendns.com
Pagina: 1