Ik heb xs4all only (starter abbo) met een Speedtouch 780 modem met firmware 6.1.9.6 (laatste op de website van xs4all).
Ik heb een 087 nummer van xs4all waarmee ik bel en gebeld word.
Daarnaast heb ik nog een analoog nummer van KPN dat ik niet meer gebruik (en laat opzeggen).
Bellen/gebeld worden en internet gaat prima.
Aansluitingen en instellingen
De telefoonlijn gaat direct het modem in, er zit geen splitter meer tussen voor een analoge telefoon.
Op Phone 1 poort van de 780 zit een Philips DECT telefoon C531S.
Op het modem is CLIP geactiveerd.
Het probleem
De nummermelding op het display van de telefoon is onvolledig en knipt soms digits af aan het begin of het eind. Op deze manier snapt het telefoonboek van m'n telefoon er ook niks meer van.
In bijna alle gevallen ontbreekt de 0 en soms nog meer cijfers.
Wat heb ik zelf gedaan?
* Country instellingen gecontroleerd op de telefoon en de speedtouch zelf. Deze stonden allebei op Nederland.
* Gezocht naar vergelijke problemen/meldingen op Philips website.
* Geconstateerd dat de ST780 wel het volledige nummer herkent in de logs.
* Dial-plan bekeken, maar niks vreemds gevonden.
* Telefoon testen met splitter en telefoon op de analoge lijn, resultaat: 'Externe oproep'
* Telefoon testen met splitter er tussen, resultaat: geen verschil.
Wat kan ik nog doen?
* Firmware upgrade naar 6.2 of hoger. De releasenotes vermelden echter niks hierover.
Het is mij niet duidelijk of dit nou aan het modem ligt of niet en hoe dit te verhelpen is.
Ik heb een 087 nummer van xs4all waarmee ik bel en gebeld word.
Daarnaast heb ik nog een analoog nummer van KPN dat ik niet meer gebruik (en laat opzeggen).
Bellen/gebeld worden en internet gaat prima.
Aansluitingen en instellingen
De telefoonlijn gaat direct het modem in, er zit geen splitter meer tussen voor een analoge telefoon.
Op Phone 1 poort van de 780 zit een Philips DECT telefoon C531S.
Op het modem is CLIP geactiveerd.
Het probleem
De nummermelding op het display van de telefoon is onvolledig en knipt soms digits af aan het begin of het eind. Op deze manier snapt het telefoonboek van m'n telefoon er ook niks meer van.
In bijna alle gevallen ontbreekt de 0 en soms nog meer cijfers.
Wat heb ik zelf gedaan?
* Country instellingen gecontroleerd op de telefoon en de speedtouch zelf. Deze stonden allebei op Nederland.
* Gezocht naar vergelijke problemen/meldingen op Philips website.
* Geconstateerd dat de ST780 wel het volledige nummer herkent in de logs.
* Dial-plan bekeken, maar niks vreemds gevonden.
* Telefoon testen met splitter en telefoon op de analoge lijn, resultaat: 'Externe oproep'
* Telefoon testen met splitter er tussen, resultaat: geen verschil.
Wat kan ik nog doen?
* Firmware upgrade naar 6.2 of hoger. De releasenotes vermelden echter niks hierover.
Het is mij niet duidelijk of dit nou aan het modem ligt of niet en hoe dit te verhelpen is.
[ Voor 10% gewijzigd door smesjz op 02-01-2008 18:57 . Reden: Getest met splitter ]