Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny
Klik wat links aan en je komt op
http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-69073.html
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Dankje voor de info maar je had indien je beter je eigen link had bekeken , kunnen zien dat het gaat om een image die al bootable is. die je dan kan branden.disjfa schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:57:
www.google.com
Klik wat links aan en je komt op
http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-69073.html
Mijn vraag luidt: hoe kan ik een disc bootable maken? dus in mijn geval heb ik een iso file alleen is die iso file niet bootable. dus hoe kan ik dan alsnog de disc bootable maken. Toast en/of disk utility kunnen uiteraard gewoon de image uitlezen maar hoe maak ik er dan een bootable disc van?
ThaHype
Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny
Overigens, je nickname hoef je niet onder elke post te zetten, die staat al automatisch aan de linkerkant
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
ik ben eigenlijk benieuwd naar de reden van je vraag.Daedalus schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:56:
Wat wil je precies bootable maken?
Overigens, je nickname hoef je niet onder elke post te zetten, die staat al automatisch aan de linkerkant
Geen sarcasme hoor maar het lijkt me namelijk dat je een cd of dvd bootable wilt maken omdat je dan zonder een OS geinstalleerd te hebben toch bijvoorbeeld een installatie van bijvoorbeeld een OS kan opstarten?
Maargoed om toch preciezer van info te voorzien:
ik wil een cd-r voorzien van windows XP en wil die windows XP cd dan wel bootable maken omdat ik een pc heb die niet is voorzien van al een OS.
ik heb een .iso file van een windows xp installatie.MaCk- schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:55:
windows xp installatie cd's zijn per definitie bootable
ik kan die .iso file mounten en de inhoud ervan branden met toast op een cd.
Dan is de cd nog steeds niet bootable. daarvoor moet ik dus wel iets extra's doen.
deze .iso file is dus niet bootable.
de vraag luidt dus hoe kan ik die cd bootable maken?
het probleem is opgelost!
ik had een boot.bin bestand eraan toegevoegd en het werkt nu.
danku voor de support..
Uiteraard begrijp ik dat je een OS wilt starten van CD, maar het maakt nogal uit welk OS dat is Of het nu FreeDOS, Windows XP, Linux, Mac OS X, Plan 9 o.i.d. en voor wat voor een computer dat is maakt nl. wel uitThaHyp3 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:48:
[...]
ik ben eigenlijk benieuwd naar de reden van je vraag.
Geen sarcasme hoor maar het lijkt me namelijk dat je een cd of dvd bootable wilt maken omdat je dan zonder een OS geinstalleerd te hebben toch bijvoorbeeld een installatie van bijvoorbeeld een OS kan opstarten?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
kan je me mischien uitleggen wat het verschil is tussen bootable maken van een windows cd en tussen bijvoorbeeld mac OS X?Daedalus schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:53:
[...]
Uiteraard begrijp ik dat je een OS wilt starten van CD, maar het maakt nogal uit welk OS dat is Of het nu FreeDOS, Windows XP, Linux, Mac OS X, Plan 9 o.i.d. en voor wat voor een computer dat is maakt nl. wel uit
my brain needs more info!
Apple computers maken gebruik van Open Firmware (PowerPC) of EFI (Intel) voor het booten. Deze 'firmwares' zijn wat intelligenter en kunnen ook kijken naar de inhoud van een harde schijf of CD. De bootloader hoeft niet perse op de eerste sector te staan, maar staat in het geval van Mac OS X in /System/Library/CoreServices/. Om een CD bootable te maken, moet je de bootloader 'blessen'.
Dat is in ieder geval kort door de bocht het verschil
Verwijderd
wat een geniaal duidelijke uitleg, dit snapte ik nooit echt 100% en nu dus wel ! hartstikke bedanktDaedalus schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:52:
Om te beginnen maken (Windows/Linux) PC's gebruik van een BIOS voor het booten van een OS. De BIOS is eigenlijk redelijk dom ding, dat alleen de eerste sector (de bootsector) van een harde schijf of een CD in het geheugen laad en de code daarvan uitvoert, welke vervolgens de rest van het OS start (de bootloader). Om een CD BIOS bootable te maken moet deze voldoen aan de El Torito standaard. Wat je hiermee feitelijk doet is een floppydrive emuleren waarmee de rest van de CD wordt geboot. Zie ook How to Create an El Torito Bootable CD-ROM.
Apple computers maken gebruik van Open Firmware (PowerPC) of EFI (Intel) voor het booten. Deze 'firmwares' zijn wat intelligenter en kunnen ook kijken naar de inhoud van een harde schijf of CD. De bootloader hoeft niet perse op de eerste sector te staan, maar staat in het geval van Mac OS X in /System/Library/CoreServices/. Om een CD bootable te maken, moet je de bootloader 'blessen'.
Dat is in ieder geval kort door de bocht het verschil
ik sluit me aan bij BMW .. dankje! zo zie je maar dat je altijd kan bijleren . hehheeVerwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:32:
[...]
wat een geniaal duidelijke uitleg, dit snapte ik nooit echt 100% en nu dus wel ! hartstikke bedankt
offtopic/
BMW:
die 4 gb merk je daar echt verschil aan ivm 2 GB? en zo ja .. waarmee dan? want ik heb bijna dezelfde config als jij en wil denk toch ook meer Gjes ...
[ Voor 21% gewijzigd door ThaHyp3 op 03-01-2008 11:05 ]