AutoMapping Network Shares

Pagina: 1
Acties:

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 19:07
Situatieschets:

1 Windows NT Server die alleen wordt gebruikt voor 5 gedeelde mappen. Geen AD oid.
8 workstatations die allemaal in dezelfde werkgroep X zitten.
1 Netwerk wat draadloos is. (Draadloos omdat het gaat om een monumentaal gebouw waar geen nieuwe kabels getrokken mogen worden.)

Wat is op dit moment het probleem?

Op dit moment loggen de gebruikers in op de workstations met standaard gebruikersnaam en wachtwoord.
Op iedere workstation zijn er networkdrives aangemaakt die verwijzen naar de shares op de server.

Doordat het wireless netwerk niet direct connect op het moment van inloggen, wordt de verbinding met de shares niet hersteld en verschijnen deze als 'offline'.

Dit is eenvoudig op te lossen door een 'dubbelclick' op het icoontje van de share, en voila.
Doet de gebruiker dit niet en gaat hij/zij verder met het gebruik van allerlei software die DB's nodig heeft die op de server staan, zal de software gaan zeuren.

Oplossing

Om dit probleem tegen te tackelen dacht ik aan het maken van een login script die de shares opnieuw connect op het moment dat deze offline zijn/gebruiker inlogt. (Echter weet ik niet precies hoe ik dit zou moeten doen)

Graag zou ik van mijn mede tweakers willen weten wat volgens jullie de beste manier van aanpak is.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16

Hoicks

Techno!

Je kunt een login script gewoon in de opstarten map op de betreffende clients zetten.

Snelkoppeling maken naar een loginscript op het netwerk dat in de opstarten map staat. (Dan heb je in ieder geval een gecentraliseerd script).

[ Voor 47% gewijzigd door Hoicks op 02-01-2008 11:59 ]

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 19:07
Ja, dat was dan het plan.

Maar hoe zou zo script eruit zien? en hoe laat je dat script net zolang lopen tot het 'gelukt' is ?

Verwijderd

simpele .bat file in startup:

net use h: \\servernaam\share

is dat niet voldoende?

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Willson schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:52:
Ja, dat was dan het plan.

Maar hoe zou zo script eruit zien? en hoe laat je dat script net zolang lopen tot het 'gelukt' is ?
Je kunt een wacht commando in een .bat script aanroepen dat de mapping een minuut later wordt uitgevoerd?

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:19

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wellicht dat de WLAN software de mogelijkheid heeft een opdracht uit te voeren na het connecten? Dat heb ik bij mij Intel kaartje wel; zodra er verbinding is wordt pas een VPN tunneltje gemaakt met een off-site server.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

code:
1
2
3
ping 127.0.0.1 -n 2 -w 1000 > nul
Net use G: \\server\share
Net use H: \\server\share2

Dat is toch niet zo moeilijk, getal aanpassen naar een minuut en dan worden je shares pas gekoppeld na het inloggen.

Alle proemn in n drek

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Bierkameel schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:38:
code:
1
2
3
ping 127.0.0.1 -n 2 -w 1000 > nul
Net use G: \\server\share
Net use H: \\server\share2

Dat is toch niet zo moeilijk, getal aanpassen naar een minuut en dan worden je shares pas gekoppeld na het inloggen.
Precies wat ik bedoel Bierkameel! ... En ook de beste wensen nog ;)
Pagina: 1