[XP] Geen geluid met Windows Media Player

Pagina: 1
Acties:
  • 2.912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Hallo Allemaal,

Als ik een geluidbestand wil afspelen in Windows Media Player hoor ik geen geluid. Normaal gebruik ik Winamp, maar omdat ik ook nummers wil afspelen met een DRM beveiliging erop moet dat wel in wmp omdat mijn winamp dat niet ondersteunt.

Ik heb wmp al gedeinstaleerd, waardoor wmp 9 er voor in de plaats kwam. Daar speelde hij ook geen geluid af. Daarna had ik wmp 9 er ook afgehaald zodat er helemaal geen wmp meer op mijn computer stond. Daarna heb ik wmp 11 weer opnieuw gedownload en geinstaleerd. Dat maakte ook niks uit.
Ik heb toen het K-lite codepack gedownload en geinstaleerd, want als het niet aan de speler licht moet het wel aan de codec liggen lijkt mij.
Alleen wil dit ook niet helpen..

Alles is up to date, ik heb geen spyware (gister nog hitman laten draaien). Ik heb gezocht ook op google.

Wat doe ik niet goed en wie kan mij helpen, alvast bedankt !

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor de hand liggende optie, staat de speler op Mute? Speelt hij überhaupt wel? Vooronderzoek? Voor Winamp de laatste WMA plugin in gebruik? Toevallig ander IP adres gekregen?

Normaal gesproken wordt het besturingssysteem in de titel gezet. Door het lezen van je OP weten we dat het om Xp gaat omdat die WMP 9 en 11 kan draaien, maar het had ook 2000 of Vista kunnen zijn. Let hier voortaan op als je een topic opent.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Oh srry helemaal vergeten erbij te zetten. Mijn besturings systeem is Windows XP pro sp2.

Vooronderzoek heb ik ook gedaan, ik heb Google en GoT afgezocht op dit probleem!
De speler staat niet op mute, dat was ook al een antwoord wat ik veel ben tegen gekomen.
Hij speelt sowieso, de seconden en het balkje zie je gewoon lopen.
Mijn IP adres is vanuit mijn isp gewoon statisch.
Ik heb de desbetreffende nummers pas gedownload. (2-3 dagen geleden).

De plugin die ik voor winamp gebruik is de standaard die er bij geleverd wordt.
Hij geeft deze melding in een apart venster genaamd "DRM"
De licentie voor deze WMA kon helaas niet automatisch geinstalleerd worden.

Normaalgesproken zouden licenties bij de eerste keer afspelen van een WMA zonder problemen en mededelingen moeten installeren. Controleer in Windows Media Player of je onder het menu extra -> opties -> tabblad privacy de optie Automatisch licenties verwerven.. aangevinkt hebt staan. Dit is nodig om automatisch licenties te kunnen ophalen.
Ik ga zo wel even op zoek naar een vervangende plugin voor winamp, ik weet niet of dat kan helpen.

EDIT:

Probleem is opgelost!

Ik heb meerdere geluidskaarten voor geluidsbewerking en dergelijk, en om een of andere reden pakte hij niet de standaard die ik heb geselecteerd in het coniguratie scherm. Aangezien dat best vaag is in te stellen in wmp.

[ Voor 9% gewijzigd door Yoram op 02-01-2008 20:26 ]

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk, dat hoort nou ook bij vooronderzoek ;). Als je weet dat je meerdere geluidskaarten hebt, virtueel of niet, moet je altijd even checken of hij niet toevallig daar op gaat afspelen. Heb het al een paar keer gezien, verkeerde output geselecteerd (zoals S/P-DIF terwijl hij analoog is aangesloten) of input voor microfoon.

Maar goed dat het is opgelost.

Commandline FTW | Tweakt met mate