Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[.net] customizable print preview ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik weet niet precies hoe het heet, daarom is het ook lastig zoeken dus ik leg het even uit.

Bij sommige programma's kun je als je een print wilt maken van te voren, op een wyiwyg page layout door middel van slepen, de indeling van de velden instellen, en eventueel bv. tekst toevoegen. Als je dan print wordt deze layout gebruikt.

Heeft .Net hier iets standaards voor wat je kunt gebruiken? Of hoe zou ik zoiets in elkaar moeten zetten?

Ik hoop dat iemand wat tips heeft.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:13

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Misschien werkt dit, ik heb er laatst ook mee gezeten. Ik wou etiketten gaan afdrukken, eerst maar een vaste maat geprobeerd, dat werkte goed. Maar wat als je een ander formaat etiketten hebt? :P Toen ben ik allemaal met forms en versleepbare objecten gaan werken, werkte voor geen meter. Daarna maar op SourceForge een C# LabelPriting API gevonden, nu werkt het naar behoren met keuze uit ongeveer 20 formaten.

Maar om terug te komen. Je zou een RichTextBox kunnen gebruiken als editor, die kan bold/italic/underline en de hele meuk, hij kan ook uitlijnen en ik heb zelfs gezien dat je er ook afbeeldingen in kan droppen. Als je een formpje maakt met RickTextBox en een hoop aan functie knoppen, en daarna roep je een PrintPreview aan, dan kom je al en flink eind :)

Je kan ook op SourceForge gaan zoeken, misschien heeft iemand het al eens gemaakt :P

...

Verwijderd

Topicstarter
Basti504 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:54:
Misschien werkt dit, ik heb er laatst ook mee gezeten. Ik wou etiketten gaan afdrukken, eerst maar een vaste maat geprobeerd, dat werkte goed. Maar wat als je een ander formaat etiketten hebt? :P Toen ben ik allemaal met forms en versleepbare objecten gaan werken, werkte voor geen meter. Daarna maar op SourceForge een C# LabelPriting API gevonden, nu werkt het naar behoren met keuze uit ongeveer 20 formaten.

Maar om terug te komen. Je zou een RichTextBox kunnen gebruiken als editor, die kan bold/italic/underline en de hele meuk, hij kan ook uitlijnen en ik heb zelfs gezien dat je er ook afbeeldingen in kan droppen. Als je een formpje maakt met RickTextBox en een hoop aan functie knoppen, en daarna roep je een PrintPreview aan, dan kom je al en flink eind :)
ah ok, dat is misschien wel een optie ja, maar volgens mij niet precies wat ik zoek.
ff een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/9130/repbu7pw9.jpg

of kan dit met zo'n richtextbox.
Je kan ook op SourceForge gaan zoeken, misschien heeft iemand het al eens gemaakt :P
haha ja dat klopt, maar zoals ik al zei wist ik niet hoe zoiets in het algemeen genoemd wordt. :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is gewoon een reporting tool. Kijk eens naar Crystal Reports (simpele versie zit al in Visual Studio, losse 'uitgebreide' versies zijn ook verkrijgbaar). En er zijn zat andere reporting tools ;)

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 02-01-2008 12:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:29:
Dit is gewoon een reporting tool. Kijk eens naar Crystal Reports (simpele versie zit al in Visual Studio, losse 'uitgebreide' versies zijn ook verkrijgbaar). En er zijn zat andere reporting tools ;)
Ik ga er eens naar kijken. Reporting tools dus. Maar is dit niet alleen dat je tijdens het developen een report kunt maken? Ik bedoel wel dat users hun eigen report dan kunnen customizen... iig. ik check het ff