Toon posts:

Sluit de massale vraagtopics...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van mening dat de grote vraagtopics zoals "welk beeldscherm moet ik kopen", "welke videokaart moet ik aanschaffen" e.d. één grote onoverzichtelijke bende is !

Natuurlijk ben ik het ermee eens dat got niet moet vol staan met domme of nutteloze vragen die al tig keer eerder zijn gesteld of die makkelijk zijn te beantwoorden via google, maar oprechte aankoopvragen moeten gewoon een topic waard zijn.

Hedendaags worden al dat soort aankoopvragen op slot gezet en in één massaal topic gedrukt. Het probleem van dat soort topics is dat er soms twee vragen onder elkaar staan waarvan er uiteindelijk maar één wordt beantwoord. De andere vraag wordt mischien (als hij al niet wordt overgeslagen) drie pages verderop een keer gequote, en dan zit je al gelijk weer met een structuurloos topic. Als ik of een andere tweaker wat wil opzoeken betreft een bepaald beeldscherm oid, dan zie ik het liefst in de search resultaten een topic van iemand met ongeveer dezelfde vraag (zo niet, dan wil ik gewoon een nieuw topic kunnen openen !). Het voordeel hiervan is dat het topic over slechts één onderwerp gaat ipv de hele mikmak...

Mvg,
Fatalfelix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien omdat zelfs 99% van die 2de vraag ook gewoon gevonden kan worden in de 'grote topic' topics?

Mischien wat concrete voorbeelden?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me juist handig dat ervaringen bij elkaar in 1 topic staan. Verder is het zo dat 'wat moet ik kopen vragen' sowieso niet gewenst zijn, ongeacht of je ze in een los topic, of in een groot topic stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:54:
Natuurlijk ben ik het ermee eens dat got niet moet vol staan met domme of nutteloze vragen die al tig keer eerder zijn gesteld of die makkelijk zijn te beantwoorden via google, maar oprechte aankoopvragen moeten gewoon een topic waard zijn.
Wat is een oprechte aankoopvraag? "Welk beeldscherm moet ik kopen?" of "welke processor is het beste?", of zoiets? Dat zijn toch vragen die eigen inzet vereisen, en GoT-wijd worden die niet echt gewaardeerd ;) . Als ik de topics zo volg, dan horen ze ook niet in de grote topics, alleen zullen ze daar minder snel worden weggemodereerd omdat ze minder snel zichtbaar zijn, en mods ze alleen zien als er TRs worden gemaakt. Maar als er tientallen TRs op een topic staan, dan zal er wel eens wat gemist worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is juist handig dat ervaringen bij elkaar in een topic staan, maar dan is het wel zo handig als het topic over één onderwerp gaat.

Met "wat moet ik kopen" vragen bedoelde ik meer vragen van mensen die zelf al wat voorwerk hebben gedaan.

Om gelijk een voorbeeld te geven om aan de vraag van Synergyx te voldoen: Ik ben zelf van plan om over een paar maanden een totaal nieuwe pc samen te stellen, en ik kwam na veel zoeken bij twee 22" schermen met glasplaat uit. De specs van de schermen waren vrijwel identiek, maar de prijs van de ene was meer dan het dubbele dan de andere. Ik vroeg me dus af of het ene merk mischien kwalitatief minder was dan de andere. De eerste reply in dat topic gaf enig uitleg betreft verschillende buizen in de schermen en de overige berichten kwamen eigenlijk vooral aanzetten met alternatieven (wat eigenlijk niet de bedoeling was). Kijk ik dus gisteravond weer om te kijken of er nog meer mensen op de oorspronkelijke vraag reageren, en dan zit er een slotje op met daaronder de tekst: " dit hoort thuis in het "wat moet ik kopen" topic en als je ervaringen zoekt moet je naar reviews zoeken...". Ja als er reviews waren dan had ik het topic niet hoeven aan te maken lijkt me (logisch ?).

Met dit soort dingen schiet ik zowel als de community niks op. Mocht er namelijk over een maand iemand zijn die net zo'n vraag heeft dan vind hij wel mijn topic, maar geen bevredigend antwoord gezien er vrijwel niemand de kans kreeg om op mijn TS de reageren...

edit:
mischien was het voorbeeld "welke vga moet ik kopen" niet zo'n goeie aangezien daar juist tig reviews van zijn te vinden. Het zijn meer de exclusievere en onbekendere componenten waar zo weinig over te vinden is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:09:
Het is juist handig dat ervaringen bij elkaar in een topic staan, maar dan is het wel zo handig als het topic over één onderwerp gaat.
Dat is een persoonlijke mening en uit het verleden al niet handig bewezen :)

Maar als er "slechte" vragen tussen zitten kan je natuurlijk ook niet reageren en desnoods een tr aanmaken dat het in welke mate ook een slecht topic is :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

In deze is Invulling en behandeling Grote Topics aangepast ook wel interessant denk ik :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je vervolgens specifieke informatie over een bepaald aspect of onderwerp wilt hebben en je gebruikt de zoekfunctie, vind je alleen die grote topics, en niet exact waar jij naar zoekt.
Dat is idd precies wat ik bedoel. Mischien ligt dan het probleem vooral bij een aantal Adjes. In het A/V gedeelte zijn vragen over bepaalde componenten namelijk wel een topic waard terwijl de meeste adjes in de vga/cpu/beeldscherm sector er zonder pardon en zonder het doorlezen van de TS een slotje opzetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:09:
mischien was het voorbeeld "welke vga moet ik kopen" niet zo'n goeie aangezien daar juist tig reviews van zijn te vinden. Het zijn meer de exclusievere en onbekendere componenten waar zo weinig over te vinden is.
In zo'n geval zou je contact kunnen opnemen met een moderator van het specifieke forumdeel, en hem/haar een verzoek kunnen doen om zo'n topic te mogen plaatsen. Een dergelijke toestemming voorkomt een slotje, en zelfs als de toestemming uitblijft dan zul je toch wel suggesties krijgen over hoe het probleem aan te pakken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik weet niet of je het topic hebt gelezen waar je naar gelinkt werd, maar dat is niet 1 groot topic om je vraag te dumpen. Het is een topic waar juist in staat dat vragen zoals die van jou niet gewenst zijn omdat ze dmv reviews uit te vogelen zijn. En als er geen reviews zijn dan kun je natuurlijk die dingen in de winkel bekijken zoals Pollewob ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:02:
En als er geen reviews zijn dan kun je natuurlijk die dingen in de winkel bekijken zoals Pollewob ook al aangaf.
Sja, zo kan je natuurlijk bezig blijven met het doorverwijzen naar andere informatie bronnen. Dit forum is toch juist om informatie met anderen te delen ? Als je iedereen voor vragen of problemen naar de winkel gaat sturen kan het forum gedeelte van tweakers volgens mij wel dicht...

Om even op het voorbeeld topic terug te komen:

Ik had al een selectie van twee schermen en vroeg mij NIET af welke schermen nog meer aan mijn eisen zouden voldoen... Wat ik me wel afvroeg was waar het prijsverschil vandaan kwam. Als internet deze vraag niet kan bevredigen moet het toch mogelijk zijn om hier mijn vraag te stellen zonder te worden doorgelinkt naar pagina's die helemala niet te maken hebben met mij vraag ?

Maargoed, dat ik zo tegen de massale topics ben heeft meer te maken met de onoverzichtelijkheid van details (zie quote vorige reply).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat dat topic dicht gaat komt omdat je je vraag stelt in de verkeerde vorm. Je vraagt helemaal niet waar het verschil tusen die twee schermen vandaan komt, je opent een topic over de ultieme 22" TFT.

Als je inderdaad gewoon vraagt wat je hier zegt, dan is het heel anders en krijg je ook andere reacties. Met zo;n topictitel (dat lezen mensen eerst en soms alleen maar) nodig je verkeerde reacties uit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat topictitel was meer voor de aandacht. Als ik de namen van de schermen in de titel had geplaats, had 90% er overheen gekeken omdat het niet bepaald de bekendste en veelvoorkomende schermen zijn.

Maar je hebt wel gelijk, en achteraf gezien had ik het anders moeten formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
nu een klein hersenspinseltje

moest tweakers nu een apart board aanmaken waarin uitdrukkelijk zulke dingen aan bod kunnen komen. niet een board per grafische kaarten, eentje voor de beeldschermen, maar gewoon een voor alles.
Het wil niet betekenen dat een user gewoon bv "welk beeldscherm moet ik kopen, ik heb zoveel euro" topic moet aanmaken, iets inhoudelijker mag wel. maar zou het niet een goed ID zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fr!st! schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:18:
maar zou het niet een goed ID zijn?
Dan krijg je weer zoiets als wat CSL was tot vorig jaar.

Als er zo'n topic/forum komt weet ik zeker dat ik er niet in zal reageren, omdat het totaal niet boeiend is om te lezen of mee te discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar zijn al zat andere forums (fora?) voor. Het is ook al vaker voorgesteld, blijkbaar zonder succes ;) . Ik zou daar zeker wegblijven, want het wordt dan een honingpot.

Pagina: 1