Toon posts:

pctje start regelmatig niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
spontaan enkele dagen geleden begon mijn pctje kuren te vertonen.

Als de pc enkele uren uit heeft gestaan start deze nog wel op, dit wil zeggen bios scherm en startup logo van XP. maar als de pc dan uit wordt gezet en vervolgens weer aangeslingerd wordt blijft het beeld zwart, dus ook geen bios info scherm.

Het bordje is een ASUS P4C800 Deluxe en heeft tot nu to, al ruim 5 jaar, prima z'n best gedaan.

Ik heb overigens al geprobeerd om alle PCI/ISA etc kaarten uit het systeem te slopen maar dit levert geen ander resultaat op.

Wat ook op valt is als de pc wel een keer opnieuw aan gaat dat alle bios instellingen blijkbaar verloren zijn en dat de melding voorbij komt dat er iets met overclocking aan de hand is, systeempje is overigens niet overgeklokt.

mogelijk dat het da batterij is, maar als deze leeg zou zijn of defect moet het bakkie toch nog wel gewoon booten? toch?

wie heeft er nog tips?

PSU vervangen misschien?

alle tips zijn welkom en er nog info ontbreekt in deze post hoor ik dit ook graag.

thanx m8s

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:25:

Wat ook op valt is als de pc wel een keer opnieuw aan gaat dat alle bios instellingen blijkbaar verloren zijn en dat de melding voorbij komt dat er iets met overclocking aan de hand is, systeempje is overigens niet overgeklokt.
Ow, DIE foutmelding!!!
(maw, wat is de melding precies? Ik neem dat er niet iets staat als: "there is something wrong with overclocking")
mogelijk dat het da batterij is, maar als deze leeg zou zijn of defect moet het bakkie toch nog wel gewoon booten? toch?
Ik principe wel, maar de batterij even uit een andere PC trekken of kopen (4,5 euro) is altijd wel een slim ideetje
Wat zijn je voltages? heb je al een andere voeding eens geprobeerd?
alle tips zijn welkom en er nog info ontbreekt in deze post hoor ik dit ook graag.

thanx m8s
Een geweldige tip:
De hangen en opstartproblemen troubleshooter

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal morgen ff een andere batterij erin pleuren om te kijken of dit het probleem is, ook ff een andere voeding tjekken als het allemaal gaat lukken.

voltmeter heb ik nie dus kan ik helaas niet tjekken.

more to follow.....

Verwijderd

Topicstarter
Gents, heb een nieuw batterijtje in de PC gepleurd, € 4,95 bij de praxis en de PC draait weer als een zonnetje.

thanx.