Ik heb hier een stukje code waarmee ik binnen een trigger door de columns heenloop en de waarde in een andere tabel probeer te plaatsen (ivm auditting)
Het probleem is nu dat de code "select @query_value = @varColumnname from inserted" niet de juiste waarde in @query_value zet. Er staat namelijk niet de waarde van het toegevoegde record in, maar de veldnaam!
Ik heb al heel wat forums af lopen zoeken, en de msdn doorzocht, maar tot nu toe geen oplossing kunnen vinden. Iemand enig idee?
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| --- Door de columns heenlopen while @intColumn <= @intCountColumn begin if Columns_Updated() & @intColumn = @intColumn begin --- en toevoegen in detail set @varColumnname = Col_Name(Object_ID('CRED'), @intColumn); select @query_value = @varColumnname from inserted INSERT INTO LOG_DETAIL (MASTERID,VELDNAAM,NIEUW) SELECT @MASTERID,@varColumnname,@query_value FROM INSERTED end set @intColumn = @intColumn + 1 end |
Het probleem is nu dat de code "select @query_value = @varColumnname from inserted" niet de juiste waarde in @query_value zet. Er staat namelijk niet de waarde van het toegevoegde record in, maar de veldnaam!
Ik heb al heel wat forums af lopen zoeken, en de msdn doorzocht, maar tot nu toe geen oplossing kunnen vinden. Iemand enig idee?
-