[abit kt7A] geen beeld bij ati r9250 pci, wel bij agp kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 16:31

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Ik heb van een abit kt7A mobo hier liggen met een AMD 900MHz erop. dit gevalletje wil ik draaien met een ATi R9250 PCI. let op! geen pci-e. probleem is echter scherm slaat niet aan, terwijl dit wel gebeurd met een ATi Rage pro AGP kaart. nu komt die ATi R9250 pci uit mijn oude dual xeon en die heeft het altijd gedaan daarin.

* ik heb inmiddels al mijn cmos gereset
* mobo zo leeg mogelijk gemaakt (alleen videokaart + 1 reepje 128MB + hdd)
* in bios PCI startup (primiair gezet)
* ati gechecked in andere pc (werkt)

is iemand bekend met conflicten tussen dit mobo de abit kt7a en de ati 9250 pci? want ik heb op dit moment geen idee meer wat ik kan doen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 19:45

Khaine

Python liefhebber

Al gekeken of het de juiste AGP factor heeft? Doorgaans komen deze problemen voort uit het aansluiten van b.v. een AGP 4X kaart op een AGP 2X slot. Technisch gezien past het wel, maar de multiplier gooit roet in het eten.

Check die settings eerst even.

Heb je overigens de R9250 ook al op een ander moederbord kunnen testen? Zo nee, doe dat ook even. Kan uiteraard net zo goed een dode kaart zijn.
Beter lezen dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 02-01-2008 08:51 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik wil gewoon beeld via een pci videokaart! heeft dus niks met die AGP 2x, 4x, 8x te maken..

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Andere PCI-sloten geprobeerd? Wellicht zelfs een BIOS-update?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 19:39
Kun je in de bios instellen welke bus (agp of pci) de monitor insteld ???

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Khaine schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:11:
Andere PCI-sloten geprobeerd? Wellicht zelfs een BIOS-update?
heb een andere pci bus geprobeert en dat hielp ook niet. bios updaten kan ik niet op dit moment vanwege ik geen floppy drive heb..
MadDog11 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:59:
Kun je in de bios instellen welke bus (agp of pci) de monitor insteld ???
nee, dat kan niet. wel heb ik ingesteld dat ik de pci bus gebruik voor de videokaart..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Move OH -> PMG

Verder zou ik eens beide kaarten erin zetten en kijken of de Radeon wel gedetecteerd wordt etc. Dan weet je precies waar je het probleem moet zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-04 23:22
Ha, dat bordje heb ik ook nog liggen! :)

Ik zou zeker even een BIOS update erover heen gooien, ik heb verschillende problemen gehad met dat bord (vooral random lockups) en een update van het BIOS deed wonderen.

Bekabelde WIFI

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
zou het aan het pci bus kunnen liggen? dat die ati r9250 veel nieuwer is dan de pci bus zit in de mobo van de kt7a :?

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Zou het kunnen zijn dat het PCI slot niet genoeg stroom kan leveren ? Ik neem aan dat er geen extra voedingsaansluiting op de kaart zit? Misschien zou je gewoon een andere voeding moeten gebruiken...

en volgens mij moet je altijd het eerste PCI slot gebruiken,.. degene die direct onder het AGP slot zit.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

Hoe kom je daar nou bij? PCI slot = PCI slot. Vroeger (en dan hebben we het over medio jaren '90) kwam het nog eens voor dat maar twee of drie PCI sloten bus-mastering waren, maar die voldoen sowieso niet aan de PCI 2.2 spec (wat de KT133A chipset wel doet)

ReseTTim, steek die twee nou gewoon tegelijk in je bak en kijk wat er gebeurt, dan kun je achterhalen precies waar het misgaat...

Oslik blyat! Oslik!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

all_by_myself schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:58:
Zou het kunnen zijn dat het PCI slot niet genoeg stroom kan leveren ? Ik neem aan dat er geen extra voedingsaansluiting op de kaart zit? Misschien zou je gewoon een andere voeding moeten gebruiken...

en volgens mij moet je altijd het eerste PCI slot gebruiken,.. degene die direct onder het AGP slot zit.
Beide redenaties lijken mij volkomen onlogisch. Ik heb nog nooit gehoord van een verschil in PCI-sloten op een bord. Enkel van het verschil tussen 32 Bits en meer PCI sloten.

Daarbij, als een PCI slot niet genoeg stroom zou kunnen leveren, denk je niet dat de kaart dan een klein beetje mislukt zou zijn?

Jouw tussenredenatie kan ik dan wel weer inkomen. Een andere voeding gebruiken is iets wat te testen valt. Echter heeft Tim dit al geprobeerd door zijn mobo zo leeg mogelijk te maken (zie punt 1 in de topicstart), dus ik vermoed niet dat dat helpt.

BIOS update dan maar, zoals fritsjof aangaf? Heb je ook al geprobeerd om zoals Dion_b aangaf met beide grafische kaarten te draaien? Je kunt in ieder geval booten met je AGP kaart. Vanuit windows zou je kunnen testen of bijvoorbeeld een 2e beeldscherm aan te sturen valt met de andere kaart?

[edit]
Met dion_b dus :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ow, vergeten te melden, heb met beide kaarten nog getest..

beide grafische kaarten betekend zwart beeld.. het maakt dan niet uit of dan de vga kabel in agp of pci kaart zit.
helaas heeft de ati r9250 idd geen extra stroom toevoer.. dit is ook een passief gekoelde kaart..

[edit]

voeding is sterk zat. zit een 350watt antec in volgensmij. heeft ooit P4-2.0ghz met een zooitje disks gedraait.. is een goede voeding met stabiele waardes..

[ Voor 23% gewijzigd door ReseTTim op 04-01-2008 17:56 ]

Pagina: 1