hardware:
Asus M2A-VM HDMI (Amd/Ati Radeon 1200 onboard video kaart)
AMD 64 X2 4800+
2048MB mem in DC (2x 1gb, corsair) -> getest met memtest voor 1 hele dag -> geen fouten.
80gb sata hdd
haupage 150 tv kaart (pci)
3com wifi usbstick
16x lite-on dvd speler
Dit alles is aangesloten via HDMI op een 32" Samsung LCD TV.
Op dit systeem probeer ik Ubuntu 7.10 te installeren, dus ik stop de installatie cd van ubuntu erin en start het systeem. De tv springt direct naar het HDMI kanaal en laat de post zien en geeft daarna het menu van de cd weer. So far so good.
Ik druk op enter om de 'live' omgeving te starten van de cd om vanuit daar te installeren. Ik krijg echter een fout bij het laden van de X-Server.
"Screen(s) found, but none have a usable configuration"
Standaard staat de driver op vesa, wanneer ik dit verander naar ati krijg ik zelfs 'device not found'
Waneer ik de tv via vga aansluit wil hij echter wel gewoon de X-Server starten
en ik kan daarin alles doen alleen dit is niet een definitieve oplossing, ook blijft alles 640x480. Ik zou dit graag via HDMI willen aansluiten en op een fatsoenlijke resolutie willen aansturen aangezien er misschien HD materiaal mee bekeken gaat worden ..
Ik heb de xorg.conf allebei (van zowel booten met hdmi als vga) bekeken maar er is niets anders aan, ik snap er totaal niets meer van. Hebben jullie nog ideeen?
Asus M2A-VM HDMI (Amd/Ati Radeon 1200 onboard video kaart)
AMD 64 X2 4800+
2048MB mem in DC (2x 1gb, corsair) -> getest met memtest voor 1 hele dag -> geen fouten.
80gb sata hdd
haupage 150 tv kaart (pci)
3com wifi usbstick
16x lite-on dvd speler
Dit alles is aangesloten via HDMI op een 32" Samsung LCD TV.
Op dit systeem probeer ik Ubuntu 7.10 te installeren, dus ik stop de installatie cd van ubuntu erin en start het systeem. De tv springt direct naar het HDMI kanaal en laat de post zien en geeft daarna het menu van de cd weer. So far so good.
Ik druk op enter om de 'live' omgeving te starten van de cd om vanuit daar te installeren. Ik krijg echter een fout bij het laden van de X-Server.
"Screen(s) found, but none have a usable configuration"
Standaard staat de driver op vesa, wanneer ik dit verander naar ati krijg ik zelfs 'device not found'
Waneer ik de tv via vga aansluit wil hij echter wel gewoon de X-Server starten

Ik heb de xorg.conf allebei (van zowel booten met hdmi als vga) bekeken maar er is niets anders aan, ik snap er totaal niets meer van. Hebben jullie nog ideeen?