[Ubuntu 7.10] M2A-VM HDMI werkt niet, screen not found

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14
hardware:
Asus M2A-VM HDMI (Amd/Ati Radeon 1200 onboard video kaart)
AMD 64 X2 4800+
2048MB mem in DC (2x 1gb, corsair) -> getest met memtest voor 1 hele dag -> geen fouten.
80gb sata hdd
haupage 150 tv kaart (pci)
3com wifi usbstick
16x lite-on dvd speler

Dit alles is aangesloten via HDMI op een 32" Samsung LCD TV.

Op dit systeem probeer ik Ubuntu 7.10 te installeren, dus ik stop de installatie cd van ubuntu erin en start het systeem. De tv springt direct naar het HDMI kanaal en laat de post zien en geeft daarna het menu van de cd weer. So far so good.

Ik druk op enter om de 'live' omgeving te starten van de cd om vanuit daar te installeren. Ik krijg echter een fout bij het laden van de X-Server.

"Screen(s) found, but none have a usable configuration"

Standaard staat de driver op vesa, wanneer ik dit verander naar ati krijg ik zelfs 'device not found' :?

Waneer ik de tv via vga aansluit wil hij echter wel gewoon de X-Server starten :? 8)7 en ik kan daarin alles doen alleen dit is niet een definitieve oplossing, ook blijft alles 640x480. Ik zou dit graag via HDMI willen aansluiten en op een fatsoenlijke resolutie willen aansturen aangezien er misschien HD materiaal mee bekeken gaat worden ..

Ik heb de xorg.conf allebei (van zowel booten met hdmi als vga) bekeken maar er is niets anders aan, ik snap er totaal niets meer van. Hebben jullie nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Nvidia videokaart plaatsen. Nieuwe ATI kaarten worden momenteel nog brak ondersteund in Linux/Ubuntu. Dat wordt waarschijnlijk wel beter, omdat ATI is overgenomen door AMD en laatstgenoemde relatief open-source minded is.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
gertvdijk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 02:28:
Nvidia videokaart plaatsen. Nieuwe ATI kaarten worden momenteel nog brak ondersteund in Linux/Ubuntu. Dat wordt waarschijnlijk wel beter, omdat ATI is overgenomen door AMD en laatstgenoemde relatief open-source minded is.
ik heb speciaal dit mobo gekocht omdat hij HDMI-out heeft, volgens mij zijn er niet echt videokaarten (betaalbaar) die HDMI-out hebben, of wel dan :? en dit is om het probleem heenwerken, niet oplossen voor mijn gevoel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Euhm.. tja. Je had even kunnen kijken of je hardware wordt ondersteund in Ubuntu voordat je het kocht :+
Je kan van iedere DVI uitgang een HDMI uitgang maken (iig beeld). Dus mijn 'oplossing' voor nu is een cheap-ass Nvidia kaartje met DVI en een verloopstekkertje. Als dan later je ATI kaart goed wordt ondersteund, dan kan je alsnog de elegantere oplossing kiezen. O-)
Ik ben ook geen fan van Nvidia, maar het is nou eenmaal niet anders onder Linux.

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 02-01-2008 02:46 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Hmm..? Probeer eens de fglrx driver te installeren :) HDMI out werkt perfect met mijn (betaalbare :+) 2600XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
gertvdijk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 02:46:
Euhm.. tja. Je had even kunnen kijken of je hardware wordt ondersteund in Ubuntu voordat je het kocht :+
Je kan van iedere DVI uitgang een HDMI uitgang maken (iig beeld). Dus mijn 'oplossing' voor nu is een cheap-ass Nvidia kaartje met DVI en een verloopstekkertje. Als dan later je ATI kaart goed wordt ondersteund, dan kan je alsnog de elegantere oplossing kiezen. O-)
Ik ben ook geen fan van Nvidia, maar het is nou eenmaal niet anders onder Linux.
daar ging ik blind vanuit en dat was dan misschien iets minder handig :6 toch bedankt O+
AlterMann schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 06:33:
Hmm..? Probeer eens de fglrx driver te installeren :) HDMI out werkt perfect met mijn (betaalbare :+) 2600XT :)
na het instaleren van de fglrx driver doet ie het idd, en pakt direct de goede resolutie, thx _/-\o_
Pagina: 1