Toon posts:

Dma & U-DMA, 40 polig & 80 polig ???

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp even het verschil niet, een harde schijf is toch altijd 40 polig, hoe moet je dat dan met een 80 polige kabel aansluiten?
Waarschijnlijk is dit een hele stomme vraag, maar ik weet het echt niet...

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
dit is niet 40/80-polig, het is altijd 40polig.
Bij een kabel voor udma/66/100 zitten 40 extra kabels in die bandkabel verwerkt om electro-interferentie tegen te gaan...
een udma/66 hdd zal dus ook niet op udma/66 draaien als je er een gewone ide kabel tussen hangt...

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je checken waar je schijf op loopt, want ik heb een U-DMA 66 schijf maar ik heb geen idee of 'ie daar ook op loopt?

• The Collector
bij mijn be6-2 met award bios, staat het altijd in dat vak dat boven "Bezig met starten van windows 98..." staat. DMA2(of zoiets, maar zeker een 2) staat voor UDMA/33 en DMA4(zie vorige 'tussen haakjes') staat voor UDMA/66...

Verwijderd

Topicstarter
Dan loopt de mijne dus op 33, maakt dit erg veel uit?
En kan je je CDromspeler ook op 66 zetten?

• The Collector
'k hoor veel mensen zeggen dat het nut van UDMA/66 niet erg veel is. Je merkt het vooral als je gigabytes gaat overzetten naar een andere hdd (die natuurlijk niet op de zelfde ide-poort hangt). Ik denk dat je veel meer aan een snelle zoektijd hebt, vooral in windows...

cd-rom op udma/66, 'k heb er nog geen gezien, maar ik zou niet weten waarom het technisch niet mogelijk is...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! :)

Verwijderd

Kip,
Dit vind je vast wel interessant als je het prestatie verschil tussen ata33 en ata66 wilt weten.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1237

Maakt dus bijna niets uit.
Pagina: 1