[XP] Wireless balloons uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Telkens als mijn wireless netwerk geconnect is krijg ik van XP zo'n ballonnetje in beeld dat ie connected is. Het eerst wat ik dan doe is zo snel mogelijk dat wegklikken, omdat het in de weg staat. Het lijkt me daarom praktischer als het uberhaupt niet getoond wordt. In XP zie ik bij de wireless instellingen niks staan om dit uit te zetten. Als ik met google e.d. zoek voor een oplossing kom ik alleen uit bij tips om die ballonnetjes in XP helemaal uit te schakelen voor alles. Dat is niet de bedoeling, omdat het voor andere applicaties wel handig kan zijn.

Weet iemand een manier om die ballonnetjes alleen voor wireless uit te schakelen?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Palomar schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:31:
In XP zie ik bij de wireless instellingen niks staan om dit uit te zetten. elen?
Via "network connections" naar je verbinding en dan in "properties", "Show Icon when connected" of "notify if low bandwith".

And it goes BRAAAAAPP!

• Palomar
  • Niet online
ja ok, dat zag ik idd nog wel staan, maar bij 'notify' uitvinken geeft ie nog steeds een balloon wanneer connected. Bij 'Show icon when connected' uitvinken is het wel weg, maar dat icoontje wil ik weer wel laten staan. Het gaat dus echt alleen om dat ballonnetje dat weg moet...

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:55

Twazerty

AVCHDCoder developer

je kunt hem verbergen via de eigenschappen van je taakbalk.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat lost het probleem met het ballonnetje niet helemaal op. Je kan via TweakUI van MS alle notification ballonnetjes uitschakelen. Je kan niet alleen je wifi ballon uitzetten, het is of alles, of niets. Ik vind het zelf namelijk ook vreselijk irritant dat ballonnetje, vandaar. Andere kunnen wel handig zijn, zoals virtueel geheugen of bepaalde schrijffouten die kunnen optreden, maarja, die zie je dan niet meer helaas, alleen het geluidje hoor je en een icoontje, die dan weer weggaat als je er met de muis over gaat of geen info geeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Palomar
  • Niet online
Nouja, dan laat ik het eerst maar even zo. Hoopte dat er misschien nog een verborgen registry-setting oid was die ik over het hoofd heb gezien ;) In Vista krijg je dat ballonnetje sowieso niet meer en ik las dat SP3 voor XP (die binnenkort uitkomt) dezelfde network manager als Vista krijgt, dus misschien is het dan ook wel opgelost.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 09:44
Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een een oplossing hiervoor.

Er moet hiet op GOT toch wel een Windows XP goeroe rondlopen die hier een oplossing voor weet? _/-\o_

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:50
Mischien hebben jullie hier iets aan? :)

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"EnableBalloonTips"=dword:00000000

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 10:05
Palomar schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:58:
...
in Vista krijg je dat ballonnetje sowieso niet meer en ik las dat SP3 voor XP (die binnenkort uitkomt) dezelfde network manager als Vista krijgt, dus misschien is het dan ook wel opgelost.
Helaas...ik gebruik al een week of zo de beta van SP3 voor XP en ik krijg nog steeds dat irritante ballonnetje...

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 20:15
Danielson schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:44:
Mischien hebben jullie hier iets aan? :)

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"EnableBalloonTips"=dword:00000000
Volgens mij is dat dezelfde methode die TweakUI hanteert, die verbergt alle balloons.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zal ff een screendumpje posten hier:

Ga naar start, uitvoeren, en typ: GPEDIT.MSC

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tgfd07/GoT/balloontips.JPG

Zo heb ik `m uitgezet.. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Palomar
  • Niet online
Dat zijn alleen manieren om het ballonnetje compleet uit te schakelen voor alles. Niet alleen voor wireless.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 09:44
Michael Knight schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:59:
Zal ff een screendumpje posten hier:

Ga naar start, uitvoeren, en typ: GPEDIT.MSC

[afbeelding]

Zo heb ik `m uitgezet.. ;)
Deze manier werkt niet in Windows XP Home. Daar bestaat geen gpedit.msc.

Verder zijn dit inderdaad allemaal manieren om alle balloons uit te zetten. Tot er een betere oplossing is, doe ik dit maar, aangezien ik eerlijk gezegd geen nuttige balloons kan bedenken. 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.
Als je zo vaak die balloon ziet, waar ligt dat dan aan, dat je verbinding telkens wegvalt, of dat je zoveel van AP wisselt zonder roaming?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Palomar
  • Niet online
Gewoon elke keer als ik mn laptop aanzet/uit standby haal. En het interesseert me niet dat jij dat misschien niet irritant vindt, ik vind dat wel :P

Heb nu overigens alle balloon-popups uitstaan, maar kom toch af en toe programma's tegen die het wel nuttig gebruiken waarbij het nu dus niet meer werkt. Bijv. windows notificatie als je accu bijna leeg is of message van uTorrent als een download klaar is.

[ Voor 47% gewijzigd door Palomar op 26-02-2008 18:23 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

alt-92 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:12:
Mja.
Als je zo vaak die balloon ziet, waar ligt dat dan aan, dat je verbinding telkens wegvalt, of dat je zoveel van AP wisselt zonder roaming?
Ik vind het zelf irritant dat als ik aanmeld al dat ballonnetje te zien krijg. Dat ik verbonden ben zie ik wel aan het icoontje zelf, daar heb ik geen ballon voor nodig.

Hopelijk komt MS nog eens met een aanpassing hierop dat er alleen een bericht komt als het NIET lukt om te verbinden (en uiteraard wel gezocht kan worden naar AP).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1