Printer via USB-hub

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-11-2025
Hallo iedereen, ik heb hier een oude laptop liggen met maar 1 usb-poort. Op die poort zit nu een wifi-stick. Nu was ik van plan om simpele printer voor erbij te kopen. Nu zag ik dat goedkope LPT printers verschrikkelijk schaars zijn.
Nu vroeg ik me dus af: kan ik zonder problemen een USB printer en wifi-stick via een usb-hub op deze poort aansluiten? Het is daarbij waarschijnlijk handig dat de printer een eigen stroomvoorziening heeft vanwege de stroomvoorziening van de USB-poort. Zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening zou moeten houden?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02 21:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Gewoon een usb hubje moet werken heb het hier ook (ok geen laptop) Over de stroomvoorziening hoef je je geen zorgen te maken aangezien een printer een stekker in het stopkontact vraagt. Je zou voor de zekerheid een usbhubje kunnen nemen met een adapter.

[ Voor 15% gewijzigd door Twazerty op 01-01-2008 23:18 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-11-2025
azerty1234 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:17:
Gewoon een usb hubje moet werken heb het hier ook (ok geen laptop) Over de stroomvoorziening hoef je je geen zorgen te maken aangezien een printer een stekker in het stopkontact vraagt. Je zou voor de zekerheid een usbhubje kunnen nemen met een adapter.
De meeste printers hebben inderdaad een eigen stroomvoorziening, dus daar wilde ik sowieso opletten, dan leek mij een usb-hub met voeding niet nodig.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wellicht zijn er printers met extra USB poorten erop, waar je je stick in stopt? Heb geen idee of die er zijn, maar is wel handig, spaart je een hubje.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:57
Er zijn wel printers met een extra USB poort, maar niet met een USB hub. ;) Die USB poort kan dan gebruikt worden om direct vanaf een digitale fotocamera een foto te printen, zonder tussenkomst van een computer. Voor de rest niets.

Het simpelste is wat de TS wil: een USB hub waarop de USB wifi adapter en de printer worden aangesloten. Die kan gewoon passief zijn, de enige stroom die de printer gebruikt is voor de communicatie en dat is 50mA ofzo. Ook een USB wifi stick trekt, volgens mij, niet de volledige 500mA vol.

Voor de zekerheid kun je in Apparaatbeheer het stroomverbruik van het apparaat checken. Dit is niet het actuele stroomverbruik, maar het maximale verbruik die de fabrikant heeft opgegeven.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett