Mijn PC vertoont de laatste weken vreemde kuren. Op het moment krijg ik een BSOD (zonder tekst) waarna onmiddelijk een reboot volgt en de andere keer een totale freeze (muis+toetsenbord+scherm bewegen niet meer).
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Memtest 86+ nacht laten lopen - geen errors gevonden.
-Nieuwe harddisk gekocht - image van mijn oude hd op mijn nieuwe gezet. Ook hierop liep de PC vast.
-Andere geheugenslots geprobeerd.
Het vastlopen gebeurt wanneer ik eigenlijk niks bijzonders met de pc aan het doen ben bijvoorbeeld een image mounten.
In de tijd dat ik deze pc gekocht had, had ik ook continu last van freezes als gevolg van een te zwakke voeding (300WATT). Hier heb ik maanden naar gezocht samen met de pc winkel.
Dit kwam daarom weer in me gedachte op. Maar deze hardware config heeft maanden goed gelopen.
Is het uberhaupt mogelijk om met een te zwakke voeding een BSOD te krijgen?
System Specs:
- Intel P4 3.2Ghz (Northwood)
- Intel D865 GBF (865 chipset)
- ATI X850 XT PE (VGA)
- 2x 1GB PC3200
- 1x DVD-Rom
- 1x DVD-R(W)
- 1x Memory Card Reader - Front Bay
- 3x SATA II 7200rpm Harddisks
- Nexus NX-4000 (400WATT) - VOEDING
PCI Cards:
- Audigy Soundcard
- NIC
- USB
- SATA Card (2 SATA ports)
Randapparatuur:
- Printer
-Scanner
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Memtest 86+ nacht laten lopen - geen errors gevonden.
-Nieuwe harddisk gekocht - image van mijn oude hd op mijn nieuwe gezet. Ook hierop liep de PC vast.
-Andere geheugenslots geprobeerd.
Het vastlopen gebeurt wanneer ik eigenlijk niks bijzonders met de pc aan het doen ben bijvoorbeeld een image mounten.
In de tijd dat ik deze pc gekocht had, had ik ook continu last van freezes als gevolg van een te zwakke voeding (300WATT). Hier heb ik maanden naar gezocht samen met de pc winkel.
Dit kwam daarom weer in me gedachte op. Maar deze hardware config heeft maanden goed gelopen.
Is het uberhaupt mogelijk om met een te zwakke voeding een BSOD te krijgen?
System Specs:
- Intel P4 3.2Ghz (Northwood)
- Intel D865 GBF (865 chipset)
- ATI X850 XT PE (VGA)
- 2x 1GB PC3200
- 1x DVD-Rom
- 1x DVD-R(W)
- 1x Memory Card Reader - Front Bay
- 3x SATA II 7200rpm Harddisks
- Nexus NX-4000 (400WATT) - VOEDING
PCI Cards:
- Audigy Soundcard