Toon posts:

HDMI Uitgang HP Laptop er ineens mee gestopt

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik ben een beetje ten einde raad..

Ik ben in het bezit van een HP Pavilion 9580ed, uitgerust met een hdmi uitgang.
De afgelopen weken heb ik genoten van HD Materiaal door hem te koppelen aan mijn FullHD Philips LCD-Scherm.

Maar nadat ik afgelopen week heb geprobeerd een externe geluidskaart te installeren komt er geen signaal meer uit mijn hdmi-uitgang.

Ik heb alles al geprobeerd;

Videokaartdrivers vernieuwd
Bios Geflashd
Kabel van laptop naar tv vervangen
Alle instellingen die ik me kon bedenken nagelopen.
Met HpSupport op de chat gezeten maar niks mocht baten.

Nou kan ik de laptop laten ophalen omdat hij nog garantie heeft maar de reparatie gaat 2 weken duren en zolang kan ik hem eigenlijk niet missen.

Dus zodoende kwam ik hier bij jullie uit of jullie nog enige ideen hadden om te proberen het te verhelpen.

Het kan natuurlijk zijn dat er gewoon een stukje hardware overleden is maar dit betwijfel ik omdat het toevallig precies na het installeren van software is gebeurd.

Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen dit probleem op te lossen.
Misschien dat de poort ergens aan/uit te schalen is ofzo ?

Alle hulp is welkom :)

Bij voorbaat dank

Dennis

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

system restore ?

Er zal ergend wel een link gebroken zijn in die hele copyright bende met die nieuwe drivers
kun je wel normaal beeld zien (los van hdcp oid protected shit)

[ Voor 83% gewijzigd door Fish op 01-01-2008 22:22 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik heb helemaal geen signaal meer op de hdmi uitgang voor de rest werkt alles gewoon perfect.

Misschien dat ik in die bios iets aan/uit kan zetten ?
Ik heb al geprobeerd om er in te kijken maar mijn bios op deze laptop is beperkt tot een mogelijkheid om een verandering aan te brengen in de boot device priority.

Maar dat zal wel komen omdat het een HP is want als ik op bios en HP een search doe dan krijg ik allemaal topics over beveiligde bios.

Over System restore,

Aangezien het een HP is kan ik inderdaad terug naar de staat van aankoop maar dan moet ik zoveel gaan wegschrijven dat ik het eerst even op een andere manier wil proberen.

Is er een mogelijkheid om terug te gaan naar staat van aankoop en mocht het probleem vervolgens nog niet verholpen zijn dat ik weer terug kan naar "nu" zeg maar ?

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-03 16:16
Installeer UltraMon eens en probeer daar eens wat met alle monitors te "enablen" en gebruik de fn+monitor (f3 ofzo) toetsen eens op je laptop.

Indien dit niet helpt kan je ook nog even Powerstrip installeren ofzo, misschien dat je daar nog wat info in kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor de reacties :)

Ik heb Ultramon en Powerstrip geinstalleerd in allebei de programma's de multiple monitor functie enabled maar heeft helaas niet geholpen.

Misschien nog even iets opmerkelijks,

Zoals je net zelf al zei kan ik ook even proberen de fn + f toetsen gebruiken.
Dat heb ik gedaan.
Bij mij gaat het dan om de f4 toets en het beeldscherm icoontje wat daarbij staat is precies hetzelfde als het icoontje dat naast me vga-uitgang staat.

Ik heb zelf dan ook het vermoeden dat de computer de vga uitgang als 2e monitor uitgang ziet.

Ook zit de hdmi-uitgang op een hele andere plek dan de s-video en de vga uitgang.
Dus heb ik het vermoeden dat de hdmi-uitgang niet direct op de videokaart zit.
Kan dit kloppen ?