sub amp van conrad

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
Hallo, ten eerste: de beste wensen voor 2008 !! En nu even waar het om gaat ;)

3dagen geleden heeft mijn sub versterker het begeven. Dt was gewoon een ouwe versterker ( geen specs) die ik op de sub out van mn nieuwe versterker heb aangesloten.

Nu heb ik dus een nieuwe nodig. Ik heb op het forum gelezen dat de sub amps van conrad het heel aardig doen voor het geld.

Maar nu ben ik aan het twijfelen tussen twee modellen. Die van 150 watt / 4 ohm (300518 - 89) en het model van 300 watt / 4 ohm ( 301044 - 89 )

Ik heb een DIY subwoofer staan met een Infinity 1230W, 300 watt RMS, 4 ohm.

nu is mijn vraag of de eerste versterker van 150 watt voldoende is om hem aan te sturen. of dat ik toch beter die van 300 watt kan nemen.

nu waarom het een spoedje is: je hebt nu bij conrad t/m 1 januari ( vandaag dus ) 7,50 korting :P

dus ik wil graag vanavond nog een besluit maken.

alvast bedankt voor de reacties _/-\o_

weetikveel!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 22:13
En Conrad heeft nog wel zulke mooie linkjes op de site staan tegenwoordig...
model van 300 watt / 4 ohm
en 150 watt / 4 ohm

linkjes maken het wat makkelijker als het om 'sproetjes' gaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• weetikveel!
ok das idd wel handig. ben daar niet helemaal van op de hoogte ;)

weetikveel!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

franssie

Save the albatross

Hoe hard heb je dat ding staan?
Ze zijn beiden even duur als ik je post goed begrijp, ga voor 300w als je het gaaf vindt om te hebben?
Bij Conrad is het mijzelf nooit echt duidelijk hoe ze hun prijzen maken en

OK, ik dacht dat de 89 een prijs was 8)7

ik denk niet dat er iemand hier is die ze allebei heeft staan dus ik ben bang dat het een beetje gokken wordt... Maar dat is het morgen ook zonder EUR7,50 korting.

maar hangt er dus een beetje vanaf hoe groot de kamer is waar dat ding in komt te staan.

zie beneden:
Gurbe de n00b schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:54:
Persoonlijk zou ik voor de 300 watt variant gaan.
Hij is een beetje duurder maar hij lijkt mij wel beter. Net wat zwaardere voeding, dus meer controle over de driver.

Bij de 150 watt variant kun je alleen de fase instellen op 0 of 180 graden. Bij de 300 watt variant kun je hem instellen van 0 tot 180 graden.
Die fase icm de voeding zou voor mij het verschil betekenen! Zo groot is het verschil ook weer niet, beter voor 150 teveel gekocht dan voor 120 bekocht :)

[ Voor 52% gewijzigd door franssie op 01-01-2008 21:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Persoonlijk zou ik voor de 300 watt variant gaan.
Hij is een beetje duurder maar hij lijkt mij wel beter. Net wat zwaardere voeding, dus meer controle over de driver.

Bij de 150 watt variant kun je alleen de fase instellen op 0 of 180 graden. Bij de 300 watt variant kun je hem instellen van 0 tot 180 graden.

Portfolio

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 22:13
aangezien het een bestaande sub is, moet je ook op de afmetingen letten...
150Watt: Afm. (bxhxd) 210 x 270 x 135 mm
300Watt: Afm. (bxhxd) 265 x 265 x 107 mm

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• weetikveel!
de grote is geen probleem, ik ga hem niet meer inbouwen in de sub maar in mn hifi kast ;) . dan nog was het geen probleem geweest want mn kast is 50x50x50 8)

de afmetingen van mijn kamer zijn, 4x4x2,5.

de sub staat niet continu hard maar ik vind het wel lekker om af en toe eens flink te blazen.

weetikveel!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de 300W versie al een paar jaar met een Adire Shiva en hij doet het nog steeds goed. Deze heeft betere specs dan de 150W versie en je komt niet te kort met deze versterker. Voor de prijs een goede versterker in ieder geval.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Ik zou een hypex amp nemen, deze staan erg goed bekend en ondanks "maar" 120 watt voor de DS 1.2 zijn ze zeer dynamisch, onder andere doordat ze klasse D zijn. (Of een "digitale" versterker in de volksmond, een benaming die niet helemaal klopt maar iedereen noemt het zo).

https://www.hypexshop.com/

• weetikveel!
ik heb toch gekozen voor de 300W. dan weet ik voor drie tientjes meer dat ik genoeg vermogen heb.

nu heb ik wel weer iets k*t, ik bestel die versterker net en maak geld over met ideal, krijg ik daarna een foutmelding met site verlopen en iets met cookies.

nu kijk ik net op mn rekening en is het geld wel afgeschreven maar heb ik nog geen bestelbevestiging binnen?? |:(

vandaag maar contact opnemen met conrad....

weetikveel!

Pagina: 1