[WinXP] BSOD zelfs idle

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
Hey krijg laatste 2 dagen ineens mega veel BSOD's met de volgende code:

0x0000007E (0x0000000D, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Nou is dit op een laptop (acer travelmate 660) met verse installatie van windows xp sp2.
Drivers zijn van acer zelf dus daar kan het ook niet aan liggen

Verder heb ik het volgende gedaan:
1) herinstallatie met full format ntfs
2) memtest 86 gedraaid, 0 errors
3) google + ms search gebruikt, kom vaak op die eerste term wel wat tegen dat het hardware matig is maar verder weinig nuttigs.
4) de bsod heeft het over manufacturing tools, memory tests en videokaart, maar alleen memory test dus kunnen doen aangezien de videokaart onboard is.

MS geeft eigenlijk verder weinig info aan over dit probleem, wel als dat 2e getal anders is. maar niet met die "D" op het einde.

BSOD komt voor als die idle is en als die net op start.... dus kan ook niet zeggen dat die ergens zwaar mee bezig is. (had zelfs via energy options het scherm na 3 minuten uit laten vallen en plof... bsod :( )

Iemand enige tips?

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_T op 01-01-2008 20:41 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Als je inlogt als Administrator, heb je dat probleem dan nog?
Is de laptop met Win XP geleverd? Of was dat een andere versie?

[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 01-01-2008 20:44 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Lord_T
Onbekend schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:44:
Als je inlogt als Administrator, heb je dat probleem dan nog?
Is de laptop met Win XP geleverd? Of was dat een andere versie?
ik log standaard in met admin en laptop was met xp home geleverd, staat nu professional op.
Kan nog wel eens full format doen en dan de acer cd's runnen denk ik :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Sorry, ik bedoelde geen Admin, maar ik bedoelde in Veilige Modus op te starten.
In Veilige Modus laadt hij zo min mogelijk drivers en daardoor wil ik driverproblemen uitsluiten.

• Lord_T
ok volgende 3 testen gedraaid:

test 1: veilige modus -> geen crash gedurende 2 uur
test 2: volledige format + herinstallatie zonder drivers: -> geen crash gedurende de nacht
test 3: alleen wlan drivers geinstalleerd: 14 crashes + minidumps gedurende werkdag

Nou neem ik aan dat mijn beste gok gaat zijn nieuwe drivers voor wlan te zoeken van intel zelf?

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Probeer eens deze driver: ftp://ftp.work.acer-euro....66x/driver/intel2100b.zip
(Deze wordt niet op http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_660.html getoont)

Heb je trouwens nog meer gebruikers gevonden die het zelfde probleem hebben?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Test de HDD eens met een tooltje van de fabrikant.

[ Voor 69% gewijzigd door PilatuS op 02-01-2008 19:03 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Op google vind ik zonealarm is een probleem?
Ik zou verder met google of laptop forum(acer) eens gaan lezen, dat moeten toch meer mensen last van hebben.

Heb je nog meer software geinstallerd?

[ Voor 63% gewijzigd door jan99999 op 02-01-2008 19:18 ]

• Lord_T
jan99999 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:11:
Ik zou verder met google of laptop forum(acer) eens gaan lezen, dat moeten toch meer mensen last van hebben.

ik zal alle bovenstaande dingen testen en nee gaat om kale installatie met alleen wlan drivers geinstalleerd... draait zelfs nog op 640x480 |:(

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
jan99999 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:11:

Sorry dat ik het vraag, maar waar haal jij nu uit dat ZoneAlarm problemen in de vorm van BSODs geeft ?

[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-01-2008 19:39 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Petervanakelyen
Het zal trouwens dan wel aan de WLAN drivers liggen... Heb je al gebrobeerd of andere drivers een BSOD geven ?

• PilatuS
  • Niet online
Het zou kunnen dat er fysiek iets mis is met de WLAN module. Bij een hoop laptops zijn dit gewoon losse modules en zou je die er gewoon uit kunnen halen. Als je em er uit kan halen zou ik gewoon dan de laptop weer helemaal vol gooien met software en drivers en kijken hoe het dan gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 02-01-2008 19:45 ]

• Lord_T
Petervanakelyen schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:40:
Het zal trouwens dan wel aan de WLAN drivers liggen... Heb je al gebrobeerd of andere drivers een BSOD geven ?
Nee mijn idee was dat ik gewoon iedere keer 1 driver ging installeren en dan zou kijken of het stabiel was/bleef maar bij de eerste driver ging het dus al mis
PilatuS schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:44:
Het zou kunnen dat er fysiek iets mis is met de WLAN module. Bij een hoop laptops zijn dit gewoon losse modules en zou je die er gewoon uit kunnen halen. Als je em er uit kan halen zou ik gewoon dan de laptop weer helemaal vol gooien met software en drivers en kijken hoe het dan gaat.
Ik heb nog nooit een laptop open gemaakt, maar zal eens kijken of ik iets kan vinden over hoe en wat!

[ Voor 39% gewijzigd door Lord_T op 02-01-2008 19:55 ]

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Heb je de driver al geprobeert die ik hiervoor postte? Heb je dan ook weer BSODs?

• PilatuS
  • Niet online
Lord_T schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:55:

Ik heb nog nooit een laptop open gemaakt, maar zal eens kijken of ik iets kan vinden over hoe en wat!
Aan de onderkant zitten als het goed is meerdere plekken waar ie open kan. Er staan op die dingen ook wat er onder zit. Oa HDD en RAM. Als het goed is zit de WLAN module ook aan de onderkant.

• denivan
  • Laatst online: 20-02 13:53

denivan

de enige

Is niet altijd zo dat die wlan module aan de onderkant onder een afdekplaatje zit.

Kan ook in het chassis (bvb onder toetsenbord of palmrest) zitten. Probeer eens een servicemanual te zoeken via google van je toestel.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Lord_T
Onbekend schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:12:
Heb je de driver al geprobeert die ik hiervoor postte? Heb je dan ook weer BSODs?
Heb de versie gecontroleerd en was exact dezelfde versie helaas.... 1.2.0.58
Verder intel 2100 algemene driver gedownload maar dat was direct bsod met 0x00000019 als code (bad header ofzo, alsof de driver niet door windows xp geaccepteerd was)

Herinstallatie gedaan met format maar weer (duurt toch maar 50 minuten ofzo :( ) en daarna AGP + VGA + lan drivers geinstalleerd en daarmee lijkt die gewoon stabiel te draaien.

Ga straks eerst audio testen en dingen als de card reader drivers en dan maar weer kijken wat ik kan / moet installeren richting wlan

• Lord_T
update: heb alle drivers geinstalleerd behalve wlan en draaide de hele nacht stabiel.

Dus nu de vraag wat verstandig is:
1) zoek een intel driver die het wel doet ---> algemene 2100 b/g driver gaf die bsod met bad header ==> maar had die over die andere heen gezet en aangevinkt dat intel drivers de wlan mochten beheren ipv windows (was ergens in installatie een vinkje)
2) nieuwe poging met die algemene intel driver ---> sinds er nu geen driver geinstalleerd staat
3) losse wifi module kopen en de huidige in apparaatbeheer uitschakelen

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Tip: Maak eerst een herstelpunt voordat je verder gaat.

Nu kan je gewoon de punten uitproberen.
Heb je verder ook geen oudere drivers gevonden?

• Lord_T
Dank voor de tip. heb het gedaan en de losse intel driver lijkt nu wel stabiel te werken.
Snap er weinig van hoe en wat maar goed blijft software met een risico op crashes...

In ieder geval verdere tests aan het draaien en lijkt opgelost

• Petervanakelyen
Heel raar... Had je alle updates van Windows al geïnstalleerd toen je voor de eerste & tweede keer je WLAN driver installeerde ? Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Het zou handig zijn moesten we vinden wat de oorzaak was, hebben anderen er ook iets aan.

• Lord_T
Nee heb dit keer geen windows update gedaan en geen andere software geinstalleerd.
Alleen windows xp professional en alle drivers van de acer site zelf + de intel driver van de 2100b onboard wlan module.

Ik hoop dat het niet een driver in combinatie met een windows update is die de boel verpest

Pagina: 1