Toon posts:

Orienteren tvkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer me te orienteren op een tvkaart (internet en winkel) maar word er niet veel wijzer van. Ik zoek naar de mogelijkheden om tv te kunnen kijken op m'n notebook het liefst op een niet te prijzige manier. Een extra vraag bij de mogelijkheid is dan ook of het mogelijk is om bijvoorbeeld de themakanalen van de publieke omroepen te kunnen ontvangen of dat dit weer anders werkt.

Ik ben dus niet bekend op dit gebied, ik zoek de eenvoudigste manier. Heb ook geen idee wat er voor extra mogelijkheden zijn...

Gr.

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Makkelijkste manier is gewoon een USB "stick" tuner.
Mooiste oplossing is misschien zelfs een hybride stick die de mogelijkheid biedt om zowel analoog als digitaal het signaal te bekijken.
Als je kiest om het signaal analoog te bekijken zul je via je gewone coaxiale tv kabel tv kunnen kijken via een mediacenter.
Als je digitaal kiest loop je weer tegen het smartcard probleem op wat natuurlijk niet gaat.
Ze zouden er wel moeten wezen, zij het natuurlijk niet in usb stick vorm, maar ik heb ze zelf nog niet gezien.

Dus om het verhaal een beetje korter en simpeler te maken, ik zou gewoon een usb stick tuner kopen, zijn plug en play en je kan er met goede kwaliteit gewoon tv mee kijken via je mediacenter software.

[ Voor 27% gewijzigd door xentron op 01-01-2008 23:47 ]

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:33
USB is sowieso het makkelijkst. Daar zijn veel oplossingen voor. Een Haupage-ding is een goeie oplossing, aangezien die ook goede "gewone" tv-kaarten maken.

[ Voor 60% gewijzigd door kemphaas op 01-01-2008 23:49 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Ik zou iig naar de 2 meest bekende merken kijken, pinnacle en haupage, dan naar je budget en wat voor modellen er zijn en je eisen. Als je dan ongeveer weet wat voor model je wilt wat rond gaan zoeken naar reviews en daaruit je beslissing maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Heb via wat websites inderdaad naar wat modellen gekeken. Wat ik me als laatste afvraag is hoe dit werkt met de themakanalen van de publieken. Zijn deze ook te bekijken? Volgens mij bestaan er al gratis tooltjes dat je deze gewoon kunt bekijken via internet dus onmogelijk lijkt het me niet?!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 01:15:
Dank voor de reacties. Heb via wat websites inderdaad naar wat modellen gekeken. Wat ik me als laatste afvraag is hoe dit werkt met de themakanalen van de publieken. Zijn deze ook te bekijken? Volgens mij bestaan er al gratis tooltjes dat je deze gewoon kunt bekijken via internet dus onmogelijk lijkt het me niet?!?
Met een tv kaart, kijk je via de tv kabel, dus als je een tv abonnement hebt met die extra kanalen krijg je die er volgens ook te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Mm nee dat heb ik dus niet. Aangezien ze dus naar mijn weten ook te bekijken zijn via internet hoopte ik er toch op dat dit mogelijk was.

Verwijderd

Kan misschien wel, maar daar heb ik echt geen idee van, zoek anders eens op google?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als je nog nieuw bent op een bepaald vlak, lees je in. Pak Wikipedia erbij, pak grote vergelijkende reviews en let op de zaken die daar genoemd staan, met name qua achtergrondinformatie. Ga dan op zoek naar recente reviews en ervaringen en lees die in het kader van wat je eerst vindt.

"Orienteren" doe je iig op GoT niet dmv een topic als dit. We gaan er vanuit dat je ruim voor het openen van een topic zelf bent gaan orienteren. En te zien aan je topicstart zou het ook geen kwaad kunnen om eens logisch na te gaan denken over exact wat je onder "TV" verstaat - vooral mbt die "themakanalen". Los daarvan heb je blijkbaar ook niet bepaald goed naar de subfora hier op GoT gekeken aangezien je een vraag over Consumentenvideo in VB dumpt.

Al met al te weinig inzet en logisch nadenkwerk. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.