DVD afspelen hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gfgw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 10:53
Het afspelen van DVD's hapert, zowel beeld als geluid. Een deel van de DVD dat is afgespeeld speelt de tweede keer wel vloeiend. Ook als de DVD uit de drive gehaald wordt, en de media player afgesloten wordt.

Systeem:
moederbord: Asus K7V
processor: AMD Athlon 700MHz
RAM: 1152MB
videokaart: Matrox Millennium G400
DVD speler: AOpen DVD-1040 (10 speed DVD)

Volgens diverse draadjes op GoT zou de processor snel genoeg moeten zijn, en is het geheugen ruim voldoende. Waar zou het probleem kunnen zitten? Videokaart, DVD-drive?
Het probleem doet zich trouwens voor bij full-screen afspelen, maar ook in een venster, zelfs als dit verkleind wordt.
Verschillende DVD's geprobeerd, alle met hetzelfde probleem. Het zijn normale (niet-HD o.i.d.) DVD's.

Verwijderd

Probeer anders eens VLC player of wat je kan proberen is de DVD te rippen naar je harde schijf en het daar vandaan eens af te spelen. Heb het gevoel dat je DVD mogelijk brak is en dat hij moeite heeft met lezen en de buffering niet snel word aangevuld en daardoor hapert. Als hij goed speelt vanaf de harde schijf dan kun je denk ik je DVD speler afschrijven.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kijk of je IDE controller wel op DMA staat, meestal kunnen die drives op max DMA2.

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 01-01-2008 20:05 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Controleer eerst m.b.v. de taakmanager wat er op dat moment nog meer draait. Check ook je drivers en inderdaad ook de IDE controller (PIO modus zorgt voor veel cpu interrupts en dus vertraging).

De hardware is snel genoeg om problemloos DVD's af te spelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• gfgw
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:22:
Probeer anders eens VLC player of wat je kan proberen is de DVD te rippen naar je harde schijf en het daar vandaan eens af te spelen. Heb het gevoel dat je DVD mogelijk brak is en dat hij moeite heeft met lezen en de buffering niet snel word aangevuld en daardoor hapert. Als hij goed speelt vanaf de harde schijf dan kun je denk ik je DVD speler afschrijven.
Goede tip.
Ik ga er overigens van uit dat je met de opmerking over een mogelijk brakke DVD de DVD speler bedoelt, en niet het schijfje. Ik heb namelijk twee schijfjes geprobeerd met beide hetzelfde resultaat (en beide zijn officiële, niet zelf gebrande, schijfjes).

Kan even duren voor ik wat kan proberen, want de pc staat bij een kennis (een niet-tweaker) zo'n 100km bij mij vandaan, en ik kom daar niet dagelijks. :)

Verwijderd

gfgw schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:20:
[...]

Goede tip.
Ik ga er overigens van uit dat je met de opmerking over een mogelijk brakke DVD de DVD speler bedoelt, en niet het schijfje. Ik heb namelijk twee schijfjes geprobeerd met beide hetzelfde resultaat (en beide zijn officiële, niet zelf gebrande, schijfjes).

Kan even duren voor ik wat kan proberen, want de pc staat bij een kennis (een niet-tweaker) zo'n 100km bij mij vandaan, en ik kom daar niet dagelijks. :)
Klopt, ik doelde inderdaad op de DVD speler. Heb zelf veel meegemaakt dat stof intern vaak roet in het eten gooit voor goeie playback. Vergeet niet dat die dingen feitelijk niets meer kosten en het goedkoopste erin word gebruikt. Daarmee bedoelik te zeggen dat de eerste spelers/branders hardwarematig en qua lens van betere kwaliteit was :) Heb nog ergens in een P2, meen een Philips 3360 hangen en die werkt nog gewoon. Latere generatie's vervang ik standaard ieder jaar voor 17 euro en heb daardoor nergens last van.

• gfgw
Uiteindelijke (onverwachte) oplossing: netwerkkaart uit de pc verwijderen. Raar maar waar, dvd's worden nu vloeiend afgespeeld.
Pagina: 1