Toon posts:

Welke moet ik kiezen....

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik wil graag een "pro" sound card kopen en een "pro" headset... maar dan zit ik nu met een paar probleempjes...

1) Ik game meestal met een headset, Dus zal de kwaliteit van de Sound Card de kwaliteit van me Headset versterken ?

2) Ik heb 2 Sound cards op het oog, De Barracuda™ AC-1 Gaming Audio Card of 1 van de X-Fi series (En als deze er uit komt wil ik ook graag hulp met de goede kiezen :) )

3) Ik neem ook een nieuwe headset dus welke kan ik het beste nemen bij de sound card
(Dus als het de Barracuda sound card wordt dan zou denk ik de Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones het beste er bij passen)

( 4. Misschien koop ik later ook nog een Suround set er bij dus daar misschien ook nog een tip voor :D ? )

Specs:
Overclocked ECS 8800 GTS 320mb
RAM: 4gb team @ 960 mhz
Moederboard: Gigabyte P35DS4 FSB @ 1600 mhz
CPU: E6420 @ 3.2 ghz
Harddisk: 2 raid 0 schijven WD 160gb 16mb cache ( SATA 2 )
Besturings Systeem: Windows 64bits ( Vista )

(Rivatuner)

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/2n22n8j.jpg

Bij voorbaat dank
Kevin Mol

(Prijs range= 100 - 300 euro voor Sound card / 100 - 300 euro voor Headset)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 19:17 . Reden: Extra vraag ]

Verwijderd

Topicstarter
*Bump*

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als ik met zo'n budget een geluidskaart mocht kiezen, werd het de Auzentech X-Fi Prelude.
Ik verwacht van Auzentech namelijk iets betere driver ondersteuning dan van Creative. Heb zelf al een tijde de ExtremeMusic, bevalt goed.

Moet de hoofdtelefoon 5.1 surround hebben bijvoorbeeld? Zo niet, kijk dan naar de betere Sennheiser's.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:11:
1) Ik game meestal met een headset, Dus zal de kwaliteit van de Sound Card de kwaliteit van me Headset versterken ?
Ja
2) Ik heb 2 Sound cards op het oog, De Barracuda™ AC-1 Gaming Audio Card of 1 van de X-Fi series (En als deze er uit komt wil ik ook graag hulp met de goede kiezen :) )
=> review sites al bekeken?
3) Ik neem ook een nieuwe headset dus welke kan ik het beste nemen bij de sound card
(Dus als het de Barracuda sound card wordt dan zou denk ik de Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones het beste er bij passen)
zie 2
( 4. Misschien koop ik later ook nog een Suround set er bij dus daar misschien ook nog een tip voor :D ? )
zie 2

zie ook hier

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01

TMV

PD2JK schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:37:
Als ik met zo'n budget een geluidskaart mocht kiezen, werd het de Auzentech X-Fi Prelude.
Ik verwacht van Auzentech namelijk iets betere driver ondersteuning dan van Creative.
Ik heb ook sinds kort de Prelude. Kaart presteert enorm goed, geweldig geluid. De drivers zijn momenteel nog een beetje rammelig alhoewel ik de laatste versie nog niet getest heb. Het zijn volgens mij nu nog wat uitgebouwde X-Fi drivers van creative. Ik verwacht echter wel dat ze daar dit jaar meer verbetering in gaan aanbrengen..

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 14:18
PD2JK schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:37:
Ik verwacht van Auzentech namelijk iets betere driver ondersteuning dan van Creative. Heb zelf al een tijde de ExtremeMusic, bevalt goed.

Moet de hoofdtelefoon 5.1 surround hebben bijvoorbeeld? Zo niet, kijk dan naar de betere Sennheiser's.
Wat betreft de drivers, als ik me niet vergis gebruiken ze de zelfde drivers als creative (weet het niet 100% zeker, heb deze kaart zelf net besteld, maar nog niet binnen). Voor mij is het grote voordeel van de Auzentech kaart dat deze een suround digitaal signaal kan afleveren wat een creative alleen kan als dat signaal al op een dvd staat, anders maakt hij er stereo van. Als je echter direct een headset aansluit op je geluidskaart is dit al niet z'n belangerijke feature (dan alleen voor als je er een suround set op aansluit in de toekomst).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Bedankt voor jullie aandacht... aangezien de Auzentech X-Fi Prelude er goed uitkomt hier ga ik me er wel meer in verdiepen...

En over de headset, Die moet natuurlijk ook Suround sound hebben..
------
Misschien hebben jullie nog wat tips waar ik op moet letten, dan heb ik het natuurlijk over de specs. van een geluidskaart / headset want ik weet niet waar ik echt op moet letten....

bvd.

Kevin Mol
Pagina: 1