Toon posts:

Crosshair bios 0905 NO FLASH BACK!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb betabios 0905 erin gezet, eindelijk de htt's weer terug welke verdwenen waren na bios 0702, alleen.......................

je kan de bios niet meer terug flashen naar een eerdere versie!
(ook niet met awdflash)

lekkere jongens daar bij asus :( ,
lossen ze het probleem met de htt's op creeren ze weer een ander probleem.... :'(

reden van het proberen terug te flashen is mijn vcore voltage,1.54 volt met een 6400be, beetje hoog maar alles werkt wel, ook ortos wordt vlekkeloos doorlopen, dat wel.

Verwijderd

Wilde je dit gewoon even kwijt, of is het een vraag hoe het toch kan :?
In het tweede geval: Asus heeft een tooltje om vanuit Windowsje BIOS te flashen. Ergens in de settings van dat tooltje kun je een checkbox afvinken die daarmee te maken heeft. Dat al geprobeerd?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een ouder BIOS terugflashen kan echt wel. Ik ken geen een tool/mobo waar dat niet zou kunnen.
Het enige wat ik me kan indenken is dat je misschien een forcerende parameter of vink moet geven zodat het tooltje het waagt om een oudere versie te flashen.
Heb je daar al naar gekeken?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

awdflash /f

:Z

Verwijderd

Topicstarter
1- vanuit windows kan je NIET downgraden!
2-awdflash /f is door asus d'r uit gesloopt, alleen keuze 'new bios' en 'save bios', geen verdere opties!

ik denk dat de bios opbouw van de crosshair modulair is, maw. alleen het nieuwe wordt toegevoegt en dus niet de gehele complete bios wordt elke keer geflasht.
dit zou dus kunnen kloppen aangezien ik niet kan terug flashen daar de bios op het mobo nieuwe gegevens bevat welke niet in de oudere versies zitten.
verder is het een 8mb bios, op een 1,44mb floppy? ook een reden die dit aan zou kunnen geven.

meen bovenstaande opgemerkt te hebben met het flashen van versie 0804, gaf me de indruk dat alleen iets werd toegevoegd en niet de gehele complete bios werd geflasht.

wat werkt er dus niet:
downgraden vanuit windows kan niet en heeft nog nooit gekunt, alleen upgraden!
downgraden dmv. awdflash werkt niet
downgraden dmv. EZ_flash werkt niet

denk dat ik downgraden helemaal kan vergeten, onmogelijk na 0905!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mischien dat het mogelijk is met uniflash. heb je trouwens nog een reserve crashfree bios erop zitten? zoja, dan zou je die mischien kunnen inschakelen en daarmee de oude bios kunnen flashen? zit er in de huidige asus flash utility (windows versie) geen optie om een downgrade te enablen? ook vind je op internet reacties van mensen die hebben ge-downgrade door eerst een oude (windows) asus flash utility te installeren (6.6?), als je later dan alsnog naar een nieuwe bios wil, wel weer eerst een nieuwere versie vande flash utility installeren.
ik heb trouwens geen ervaring met dit mobo, dus uiteraard op eigen risico :P

[ Voor 53% gewijzigd door efan op 01-01-2008 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een uurtje of wat lopen klooien, maar wat ik ook doe, terug flashen wordt geweigerd!

sterk het vermoeden dat er een weigering in bios 0905 zit ingebouwd, zou logisch zijn gelet op de foute, voorgaande biossen, die ze hadden uitgebracht.

Verwijderd

Topicstarter
http://vip.asus.com/eserv...?ID=WTM200801021824288999

asus maar gemaild, benieuwd of er reactie op komt, niet zulke goede ervaringen mee.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:40:zou logisch zijn gelet op de foute, voorgaande biossen, die ze hadden uitgebracht.
Naar mijn mening zou dat het juist minder logisch maken. Als ze een verleden hebben met crappy BIOS versies (waar ik overigens niet bekend mee ben) dan vind ik het nogal een groot risico om met een BIOS update het meteen onmogelijk te maken terug te flashen. Lekker dan als dan achteraf blijkt dat de nieuwe BIOS ook niet echt is wat je er van verwacht hebt.

Maar zoals al aangegeven, probeer UNIFlash eens. Doet meestal toch een stuk minder moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
jawel, maar ik heb het lef niet!
men heeft niet voor niets het terug flashen geblokkeerd denk ik zo..... of toch niet?

ik weet het niet.......

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:37:
men heeft niet voor niets het terug flashen geblokkeerd denk ik zo..... of toch niet?

ik weet het niet.......
Je hebt toch crashfree bios? Dus als het misgaat dan schakel je over op die andere toch?

Verwijderd

Topicstarter
en dacht je dat ik dat al niet geprobeerd had?

werrukt ook niet.................., krijg het tenminste niet aan de praat.

da's het mooie van het crosshair mobo, er is een SCHAKELAARTJE (reset cmos) voor, checksum error gecreerd, cd bios recovery niks noppa nada!
eindelijk van die !@#$%^ jumpertjes af.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 01:53 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:37:

ik weet het niet.......
Correct me if I'm wrong, maar een BIOS staat helemaal los van andere dingen. Dus ook al blokkeerd die nieuwe BIOS iets, als je met b.v. UNIFlash het zooitje terug kan flashen is die blokkade ook weg. Het is niet zo dat er dan nog ergens iets achter blijft wat de boel dan alsnog kan verpesten ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Awdflash.exe BIOS.bin /py/sn/cc/cp/cd/r/f
da's dus de oplossing, parameters wel aanwezig maar verborgen!

geen antwoord gekregen op het feit dat je andere biossen wel heen en weer kunt flashen ZONDER gebruik te moeten maken van parameters!!

blijft nog staan het hoge core-voltage van 1.54 volts, denk dat dit komt omdat ik het (sli) geheugen gekocht heb voordat er ooit sprake van was dat er een 6400be op de markt zou komen; maw. de epp zal niet lekker geprogrammeerd zijn.
wat nu, hoe lossen we dit nu weer op?

• mace

mace

Sapere Aude

Volgens mij is "SLI" geheugen gewoon zo'n marketingkreet met bijbehorende sticker. Net zoals Vista Capable en Certified enzo.

Maar je CPU core voltage is te hoog? Kan je dat niet gewoon handmatig instellen? Dat kan namelijk vaak als je de CPU parameters op manual zet.

Verwijderd

Topicstarter
weet ik maar dat helpt geen ene sodemieter, werkt ie helegaar niet meer....
maar dat voltage vertrouwen.............. ik 'kweet ut niet, ik 'kweet ut niet.....

ennuh, sli heeft wel degelijk voordeel, hoef je zelf het 'overclocken' niet meer uit te zoeken, is voor geprogrammeerd!
alleen dan moet je cpu ten tijde van het fabriceren van het geheugen wel op de markt zijn natuurlijk, kan handig zijn.........:-(
heb een vergelijkbaar systeem hier staan met een fx62 ipv een 6400be en het wordt zo doorgejenst, fully automatic, naar een 3100mhz (2800mhz), veel meer doet een fx62 niet.

beroerde is dat de crosshair het ook doet als ik sli UIT zet en de boel handmatig overclock, er blijft klaarblijkelijk toch ergens iets hangen in de epp.
waarom zeg ik dat? een ander fokt 'm op tot 3500mhz, ZONDER sli geheugen, maar met 1,440 volts wat me veel realistier lijkt dan 1,540 volts!
je moet bij de crosshair een 'voorkeuze' maken in voltage range en daarna pas het definitieve voltage instellen, ook zo'n lekker iets, werkt uiterst jofel.......vooral als die 1,440 volts precies de grens is met de volgende range.
temps zijn uitstekend, watergekoeld, idle zo'n 38-40 gr.c, stressed zo'n 55 gr c
luchtgekoeld zou ik niet aanraden, 90nm process waarbij de fx62 en de 6400be zijn gemaakt is nogal aan de hete kant maar dat wist ik al, je komt dan binnen de kortste keren terecht op de maximale temps van een 65 gr.c.
reden waarom bij mij beide processoren in server kasten zitten, veel meer lucht in de kast hetgeen dus koeling is en de andere componenten zitten een eind van elkaar wat ook weer warmte scheelt.

klaag: kan nergens enig vergelijk op het net vinden over de 6400be, lijkt wel of die dingen niet verkocht worden terwijl het toch uitstekende processoren zijn.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb zelf ook SLI certified geheugen, maar de SPD heeft gewoon standaard speeds erin staan, ik moet zelf handmatig mijn geheugen op de juiste snelheid, timings en voltage zetten, want mijn geheugen ( Corsair XMS2 6400-C4 ) heeft gewoon JEDEC standaarden in de SPD staan. Dus ik moet hem zelf op 800 mhz en 4-4-4 en 2,1v zetten. Dit op een P5K-E WIFI-AP overigens.

Vreemd trouwens dat het voltage niet handig in te stellen is op een moederbord wat je toch wel een topmodel mag noemen en wat ook zeker toegespitst is op de "gevorderde" gebruiker. Achja, asus in de bocht zullen we dan maar zeggen.
Pagina: 1