Toon posts:

[MySQL] Velden converteren van BLOB naar TEXTFIELD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database waarin een aantal BLOB velden in een aantal tabellen staan. Aangezien ik die niet zomaar uit kan lezen wil ik er TEXTFIELDS van maken wat in principe mogelijk is, de vraag is alleen hoe ik dit zal doen.

- Kan ik dit vanaf de commandline doen ?
- Zal ik de database exporteren naar een .sql output file, alles wijzigen wat nodig is en daarna weer importen ?

Ik zorg eigenlijk dat mijn eigen databases altijd direct zijn zoals ik wil, dat is bij deze dus niet het geval en moet ik aanpassen.

Ik heb wel gecontroleerd of TEXTFIELD gaat werken, dit werkt, ik zie het alleen niet zo zitten om alle velden in alle tabellen handmatig om te gaan zetten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou denk ik gewoon een veld bij maken in je database en vervolgens een
SQL:
1
UPDATE tblname SET txtfield = blbfield
draaien, maar daarvoor wordt je table wel twee keer volledig gelocked (als het myisam is) dus of dat dat handig is moet je zelf even bepalen :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Als het blobfield geen binarydata bevat kun je gewoon het veldtype wijzigen met een ALTER TABLE zonder dat je data verliest.
Natuurlijk wel voor alle zekerheid eerst een backupje maken naar *sql.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

frickY schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:47:
Als het blobfield geen binarydata bevat kun je gewoon het veldtype wijzigen met een ALTER TABLE zonder dat je data verliest.
Natuurlijk wel voor alle zekerheid eerst een backupje maken naar *sql.
^^ en ja dat kan met een commandline. Alles kan commandline.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:48:
[...]

^^ en ja dat kan met een commandline. Alles kan commandline.
Maar kun je dat dan ook op een manier doen dat het commando zoekt naar dergelijke BLOB field en deze omzet naar een TEXT field ?

Dat is namelijk de manier die ik zou willen gebruiken.