Commentaar gewenst op nieuwe systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 08:20
Hallo

Aangezien ik nog ben het wachten op de nieuwe 9xxx reeks videokaarten van nvidia, de 790i chipset en de nieuwe quadcores van intel ben ik eens rond gaan kijken naar een systeempje wat ik tot die tijd kan gaan gebruiken om te gamen. Het is belangrijk dat dit niet de duur wordt aangezien mijn ouders dit moeten betalen. De progs die ik van plan ben te draaien zijn voornamelijk bf2, crysis (zou leuk zijn als de pc het enigzins trekt), autodesk en maya. Zodra de nieuwe hardware uit is ga ik over op een nieuwe gamepc en wordt deze pc want mijn ouders/zus het zwaarste programma wat er dan op gedraaid gaat worden is de eerste unreal tournament (tja.... zusjes)

Ik ben eigenlijk niet de grootste fan van amd/ati, maar omdat de prijs/qualiteit verhouding goed lijkt te zijn zal er toch voor amd en ati gekozen worden.

Wat ik in gedachte had:

Behuizing: Lian Li Behuizing PC-7B Plus II

PSU: OCZ StealthXStream 600 Watt

MOBO: Asus Moederbord M2N32-SLI Deluxe

CPU: AMD CPU Athlon 64 X2 6000+

Graka: ATI Sapphire HD2900PRO(512 MB geheugen, 256 bit interface)

RAM: geil black dragon DDR2-800 Kit (2x1024 MB)

HDD: Barracuda 7200.11 (500 GB)

DVD: Samsung SH-S203P dvd-rw

Arctic MX-2 Thermal Compound (fatsoenlijke pasta?)

SilverStone I/O Panel FP34 (mijn vader moest per se een cardreader hebben, dus ....voila)

Dit komt uit op +-825 euries

Windows Vista home premium, toetsenbord/muis en beeldscherm heb ik nog gewoon. Zijn nog niet aan vervanging toe :P

Wat vinden jullie ervan? Zouden er problemen op kunnen duiken qua ram/cpu/mobo? Iemand nog aanvullingen/mis ik niets? Tips? Anyting? Laat het maar horen! >:)

PS. zelfde topic is opnieuw geopend bij 'overige hardware'

[ Voor 4% gewijzigd door ToWi1989 op 01-01-2008 19:10 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 12:01

Specs

• ToWi1989
Goddamit sorry

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01 22:19
Waarom in godsnaam een HD2900Pro die veel stroom slurpt, amper verkrijgbaar is, en ook nog een matig presteert, waarom niet de HD3850 ofzo?

Een hoezo weet je nu al zeker dat je een nForce 790i chipset wilt, met zo'n dikke CPU koeler op de northbridge, waarom bijvoorbeeld geen 780/790FX? En hoe weet je nu zeker of ATi geen R700 uitbrengt die veel sneller is dan de GeForce 9 serie? Etc.

• ToWi1989
Ik heb op internet eens rondgekeken en zag dat die hd2900pro gewoon op voorraad was bij alternate. ik heb deze kaart ook eens vergeleken met de hd3850, maar mij leek de hd2900pro beter in zijn prijsclasse...Correct me if i'm wrong

Of ik ga voor een 790i chipset is nog niet zeker. Ik moet eerst nog maar eens wachten totdat er al test van op internet staan en hoe het dan zit met de prijs van ddr3. Wie weet is de r700 wel beter, maar om de een of andere reden gaat mijn voorkeur uit naar intel en nvidia. Het is maar afwachten tot de eerste reviews en dan kan ik altijd nog beslissen of ik niet voor ati ga.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01 22:19
TomWinkelmolen schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:09:
Ik heb op internet eens rondgekeken en zag dat die hd2900pro gewoon op voorraad was bij alternate. ik heb deze kaart ook eens vergeleken met de hd3850, maar mij leek de hd2900pro beter in zijn prijsclasse...Correct me if i'm wrong
De HD2900Pro vertookt zo'n 180 watt geloof ik, de HD3850 maar 100 watt, en presteert ongeveer even goed (zo niet béter).
maar om de een of andere reden gaat mijn voorkeur uit naar intel en nvidia. Het is maar afwachten tot de eerste reviews en dan kan ik altijd nog beslissen of ik niet voor ati ga.
:O

Iets met "the way it's meant to be played" en andere stomme marketing...

• ToWi1989
tja... ik zal maar niet een hele nieuwe discussie oproepen over amd/ati vs intel/nvidia. Als me dit systeem goed gaat bevallen stap ik misschien wel over op ati (en heeeeel misschien amd).

Qua prestaties zitten de hd2900pro en hd3850 erg dicht bij elkaar, terwijl de hd3850 net iets duurder is. Ik ben al enigzins over budget gegaan, dus ik kon het niet nóg gekker maken. Over het stroomverbruik heb ik niets tegen in te brengen... het scheelt nml écht veel :S maar gelukkig hoef ik geen elektriciteitsrekening te betalen :P

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.