Afgebroken pootjes cpu koeler...

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Geachte mede-tweakers,

Ik heb een aardig groot probleem, de cpu koeler (boven op de processor) zit normaliter vast aan 4 punten. Om een of andere reden zijn 2 van die 4 plastic steuntjes afgebroken. Wat kan ik nu doen?

De PC start wel gewoon op, maar ik ben bang dat de processor te heet wordt...

Specs:
MSI Moederbord: Socket 478
Intel Celeron: 2,0 Ghz
Werkgeheugen: 1 GB
HDD: 80GB

Computer heeft geen garantie meer...

alvast bedankt voor de reacties!

Twitter Flickr

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 13:09

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Even een een advertentie plaatsen in Tweakers.net V&A of bij de lokale PC shop vragen of ze nog een socket 478 retention bracket hebben.

Als je niks kan vinden, kan je eventueel ook nog een thirdparty koeler kopen die direct op het moederbord gemount moet worden en geen retention bracket nodig heeft.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zou je niet eerst eens de temperatuur uitmeten? Als je hem niet nog 5 jaar houdt zijn er voorlopig geen problemen. Tenzij de temp nu echt hoog is, dan de boel vervangen :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 13:09

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik zou 'm wel vervangen. Geheid dat er nog een derde pootje kapot gaat als er al 2 kapot zijn. En je wil niet hebben dat dat koelblok opeens op je videokaart ligt met alle gevolgen van dien.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je bedoelt de pootjes van zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/3724.jpg
Dat is dus een retention bracket voor de koeler (en ja, die krengen sneuvelen nogal eens). Als je een beetje zoekt zijn ze best te vinden voor weinig en weet je zeker dat je cpu niet te heet wordt (anders maakt de koeler geen goed contact en zal het ding uitvallen als hij te warm wordt.

@jejking:
niet geheel toevallig, ik was nav dit topic even gaan kijken of die ad nog actief was, dat was hij inmiddels niet meer, maar omdat ik nog een aantal van die dingen heb maar een nieuwe ad aangemaakt :P

[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 01-01-2008 19:04 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

V&A aangeboden: S478 retention bracket

Wat een toeval weer! :)

Neem eens contact met hem op, jullie komen er vast wel uit.

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Tweakers,

ik wil jullie van harte bedanken voor de snelle reacties, en ga meteen opzoek naar een oplossing.

Ik ben heel blij dat ik niet een nieuw mobo hoef te kopen en dat een bracket al genoeg is...

Bedankt, Jeffrey

Twitter Flickr

Verwijderd

Ach, en anders hebben ze er wel 1 bij de lokale computershop.
Pagina: 1