[Ubuntu] Alleen de achtergrond zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Om een of andere onbekende reden zie ik alleen een achtergrond als ik ingelogt ben in Ubuntu, door middel van alt F2 kan ik wel commando's invoeren zoals: startx en gdm start maar dit biedt geen uitkomst.

Vervolgens kan ik als root inloggen in de recovery modus met een normale GUI, kortom, is er iets beschadigt oid.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Klinkt alsof er geen window manager geladen wordt. Wat gebruik je, gnome of kde? Ik gok op gnome (= default in ubuntu). Probeer eens je ~/.gnome (oid) te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
Wanneer je een internetverbinding hebt kun je sudo apt-get update proberen, af en toe wil dat nog weleens uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Je kunt ook handmatig de window-manager starten door
 metacity --replace 
te doen.
Volgens mij is dit de standaard window-manager van Gnome

Als de panelen niet geladen worden (boven en beneden bij default) kun je ook
 gnome-panel 
uitvoeren

Het handigste is dit eerst te doen in een terminal venster, door gterm te starten middels alt+F2
dan kun je eventuele foutmeldingen zien...
Als alles werkt kun je de commando's uitvoeren in alt+F2

Als je wel vensters krijgt maar geen "knopjes", dan moet je "gnome-window-decorator" starten.

Als dit allemaal werkt, dan moet het ergens fout gaan in de start bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Gnome-panel draait al, en ik heb gnome opnieuw geinstalleerd (apt get) maar dit heeft geen nut. Ik blijf alleen een achtergrond zien, zodra ik bijv alt F2 intyp dan krijg ik wel controls en een border te zien.
Maar verder blijft de onderste en bovenste balk en de mogelijkheid voor rechtermuisknop e.d. weg.

Ik kan mij niet herrineren iets vreemds geinstalleerd te hebben! Ik ben wel met Compiz bezig geweest, maar een compiz --replace biedt ook geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik zit er weer in! De failsafe versie (session manager) werkt wel! Maargoed waar zit nu het probleem:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
xorg.conf even nakijken?
(etc/X11/xorg.conf )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Hmm... Ik had dit probleem ook toen ik met compiz aan het spelen was, maar wat niet goed ging :P Waarschijnlijk probeert gnome compiz nog aan te spreken ofzo.. Kijk eens of je die helemaal kan wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
THxZ0NE schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:10:
Ik zit er weer in! De failsafe versie (session manager) werkt wel! Maargoed waar zit nu het probleem:S
je HOME map al geleegd inclusief de verborgen mappen? werkt meestal wel alleen ben je veel instellingen dan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Hmm, Compiz verwijderd en het werkt weer, ik ga even knutselen. Dank jullie allen! Best een knullig probleem, maargoed.
Pagina: 1