Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kwaliteit radio en uitleg termen bij de Samsung T10

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik wil binnenkort een nieuwe MP3-speler kopen met een radio-ontvanger erin, namelijk een Samsung T10. Ik heb na een lange tijd zoeken naar een MP3-speler met radio en extraatjes deze speler gevonden die een redelijke prijs heeft :*) . Omdat de radiofunctie van de speler belangrijk is, heb ik enkele vragen over. Ik weet dat radio-ontvangers van portables niet erg goed is, maar omdat ik gewoon een klein ding met radio wil, is dit niet erg.

In de handleiding van deze MP3-speler (op de Samsungsite) staat er
- Totale harmonische vervorming FM (FM T.H.D): 1%
- Gevoeligheid FM (FM Useable Sensitivity): 30dBu (micro/mu- u)

Kan iemand uitleggen wat harmonische vervorming is en of de gevoeligheid van FM juist hoog of laag moet zijn voor een goed ontvangst en wat ik kan verwachten van deze radio-ontvanger. Googelen naar deze twee vragen heeft niets opgeleverd.

(Als iemand deze MP3-speler heeft, wil je dan je mening over de radiofunctie geven en of het een goede speler is?)

Bedankt alvast,

Huy :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even een titelfixje :)
Wat harmonische vervorming inhoudt kun je hier lezen. Volgens mij komt het er op neer dat er vervorming kan optreden als bepaalde frequenties met elkaar interfereren en zo vervormde klanken produceren. Bij deze speler is dat dus 1%.
Wat betreft de gevoeligheid:
Perhaps the most often quoted in early days was a unit's "usable sensitivity," which indicates the smallest signal a tuner can receive while still attaining a specified level of noise performance. This traditionally has been a quieting level of some 30dB -- that is, the noise level is 30dB below that of a 100% modulated signal.
Bron

• H92!
  • Niet online
Bedankt voor titelfixje :)

Dus als ik die citaat van de bron goed begrijp, is het de sterkte die hij kan opnemen? Hoe lager hoe beter dus? Maar er staat dBu in de handleiding, moet ik van die u wat aantrekken?

• charmala4
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 20:42
ff een ervaring met je delen over de Samsung T10, Huy!.
Pas 1 gekocht en een genig dingetje. Goed geluid en pretige menu.
Bluetooth werkt jammer genoeg alleen met een paar andere "samsung" devices, wat natuurlijk wel jammer is, vergeleken met bv een Ipod.
Radio werkt prima, mits je goed ontvangst hebt, en niet , zoals ik, dicht bij een grote zendmast, woont.
Verder wil af-en-toe de overdracht van data (mp3, wma, jpg) niet via de Samsung Media Studio 5 programma. Heel vreemd allemaal. Heb de firmware opnieuw geinstalleerd en Studio 5 en alles werkte weer.
Ook "veilig uitwerpen"is niet actief. Nergens. Dus de USB moet je er gewoon uittrekken wat niet erg bevordelijk is voor je T10. Ook formatteren via Studio5 werkt niet.
Ik heb hierover een mail gestuurd naar Samsung maar nog geen bericht terug gekregen.

Dit is voorlopig mijn ervaring, wie nog meer?

• H92!
  • Niet online
Bedankt voor je reactie :)
Ik lees in de handleiding dat de oordopjes als antenne voor de radio werkt. Als ik een andere gebruik (Philips) kan ik dan nog radio luisteren?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja. Welke oordopjes je gebruikt maakt weinig uit :)
Pagina: 1