[Acer AL2416Wsd 24"] Welk paneel?

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik neig om de Acer AL2416Wsd te kopen. Zie: http://www.chear.nl/Chear...m_content=Chear_Computers

Dit scherm heeft een DVI aansluiting en is voor een 24inch spotgoedkoop. Ik denk (en hoop) dat het hetzelfde scherm is als in deze review: reviews: Acer AL2416Ws 24 inch lcd-scherm review maar dan met DVI aansluiting.

Ik kan dit scherm op de website van Acer niet vinden, daar staat alleen de AL2416WB. Weet iemand of er in de AL2416Wsd net zoals in de review van tweakers staat een PVA paneel zit? Opmerkingen over de beeldkwaliteit zijn ook welkom. Verder nog overwegingen om dit niet te kopen?

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Te zien aan de prijs is het zowiezo geen PVA (of IPS of welke variant dan ook).

Het zal ongetwijfeld een TN paneel zijn, en mocht je niet veel aan fotobewerkingen doen, niet met meerdere personen op het scherm moeten kijken of bijvoorbeeld wel veel gamen is het een prima scherm (zo op het oog, kijkend naar de specificaties).

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:23
Misschien heb je hier wat aan?

Gezien de reactietijd (en prijs) denk ik dat het ws de WBsd is en dat is een TN.

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 02-01-2008 01:16 ]

• Rene85
  • Niet online
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor internet & word e.d. Bedankt voor de link van tftcentral. De 5ms zou overeenkomen met de AL2416WBsd. Volgens tweakers pricewatch zou dit scherm enkel een VGA aansluiting hebben. Op de website van chear staat echter dat hij wel over een digitale aansluiting zou hebben. Ik denk dat ik hem dan gewoon maar bestel en mocht de DVI missen dan maar terugsturen, want volgens mij is 24inch via VGA zelfs deze prijs niet waard.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Er staat VGA en digitaal dus hij heeft VGA en nog iets :)

[ Voor 59% gewijzigd door Jim423 op 01-01-2008 21:54 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Rene85
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:51:
Er staat VGA en digitaal dus hij heeft VGA en nog iets :)
Adhv digitaal zou je toch mogen aannemen dat hier dvi wordt bedoeld lijkt mij

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb dit scherm gekocht bij dixons, en er zit inderdaad een DVI aansluiting op. Het leek ook inderaad een TN te zijn, geen geweldige inkijkhoek en de kleuren waren niet fantastisch. Voor mijn gebruik was het echter zeker acceptabel. Ook heb ik twee keer een dode pixel gehad, en beide keren het scherm teruggebracht met die melding. Ze gaan nu zorgen voor een scherm zonder dode pixels, maar de eerste die zij binnenkregen in de winkel had er ook al eentje.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Rene85
  • Niet online
@ Marcieking: Daar heb ik wat aan, dankje! Wellicht dat ik dan ook voor Dixons ga. Was er een dvi-kabel bijgeleverd?

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ja, DVI, D-Sub, twee Europese powerkabels en nog een Engelse.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03

Pubbert

random gestoord

Ik heb hem ook besteld, voor 299 euro een super prijs :) Morgenavond plaats ik even een product-review.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Even een update: Dixons heeft nu twee schermen getest, en ik twee, en allemaal hadden ze dode pixels. Ik kreeg een telefoontje, en zij hebben het idee dat er iets is met dit scherm waardoor het zo goedkoop is en dat het beter is mijn geld terug te vragen. Ze hebben er weinig vertrouwen in nog een scherm binnen te krijgen dat wel 100% dode pixel vrij is.

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-03 09:39
Ik zoek zelf al een tijdje naar reviews van dit scherm en ik ben al enige Chinese sites tegen gekomen waarin wordt beweerd dat hier een PVA scherm in zit maar ik vraag me af in hoeverre deze sites betrouwbaar zijn :). Zie bijvoorbeeld http://translate.google.c...air=zh%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Ik hoop eigenlijk dat dit dan de, in de Tweakers review genoemde, opvolger van de AL2416Ws is.

• Rene85
  • Niet online
Ik heb dit scherm woensdag besteld en het is vandaag geleverd. Ik ben er zeer tevreden over en heb gelukkig (nog) geen enkele dode pixel. Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit, hoewel ik hier niet bijzonder veel verstand van heb / vergelijkingsmateriaal van heb.

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-03 09:39
Thund3r schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:13:
Ik heb hem ook besteld, voor 299 euro een super prijs :) Morgenavond plaats ik even een product-review.
Ik wacht nog steeds in spanning je product review af :)

Verwijderd

Beetje offtopic, maar weet iemand iets over het Acer AL2416WB scherm en het wel of niet hebben van een PVA paneel? Het lijkt erop dat Acer stilzwijgend, zonder de specs op hun site aan te passen, er een TN paneel in heeft gedaan en de prijs flink heeft verlaagd.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0CfSZiaSbe5YUYhcjGGwRCdp/full.jpg

bron: http://www.tftcentral.co.uk/

Lijkt er dus inderdaad op dat er nu modellen met TN in omloop zijn. Of die onder exact hetzelfde typenummer verkocht worden weet ik niet :)

[ Voor 38% gewijzigd door Pollewob op 28-06-2008 00:35 ]

Verwijderd

Informatique zegt ook dat het om een PVA paneel gaat, afgaande op de specs van Acer, zo ook de pre-sales afdeling can Acer zelf. Maar, ja, beide lezen gewoon specs op van de Acer site. Dat schiet niet op. Het scherm kost rond de 300 euro, dat is zelfs voor een 24" TN paneel goedkoop!

Hoe kan je, feitelijk, zien dat het om een PVA paneel gaat?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:33:
Hoe kan je, feitelijk, zien dat het om een PVA paneel gaat?
Dat is vrij lastig, maar je kan natuurlijk wel specificaties gaan analyseren.
178 graden kijkhoeken tref je vrijwel alleen aan bij PVA en soms ook S-IPS. Met TN+Film is 170 zo ongeveer het maximum wat ik heb gezien.
De laatste jaren komen response tijden (door overdriving) en (niet-dynamisch) contrast ook steeds dichter bij elkaar te liggen, waardoor je het nog lastiger kan zien.
Een kleine test op mijn oude Belinea 10 17 50 leert mij dat de gegevens van die in elk geval niet betrouwbaar zijn. Er zijn in elk geval 3 verschillende panelen in dat model terecht gekomen, wat je pas na aanschaf kon zien. (Achterop staat dan wel een ander modelnummer.) Wel waren er louter verbeteringen te zien in de drie jaar dat dit scherm te koop was.

Het is imo gewook k*t dat veel fabrikanten niet opgeven welk (type) paneel ze erin plaatsen.

[ Voor 35% gewijzigd door gertvdijk op 30-06-2008 15:42 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1